1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met tanken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mrkb, 7 okt 2017.

  1. Sinds kort heb ik het probleem dat ik bij het benzine tanken niet meer het vulpistool vol open kan zetten. Zodra ik dat doe slaat de tank dicht. Uiteraard nogal vervelend en alleen te verhelpen door het vulpistool maar half open te doen.

    Ik zie dat Ford in de US hier een TSB voor heeft uitgebracht.

    Heeft er iemand ervaring met het (al dan niet onder garantie) repareren van dit euvel?
     
  2. Had ik een tijdje terug ook maar bij de volgende tankbeurt was er geen probleem. Waar het aan gelegen heb weet, misschien aan de vlotter? Ik maakte me er verder niet zo druk om.
     
  3. Bij mij is het dus al bij een aantal tankbeurten aan de hand. Wel steeds bij goedkope pompen maar dat moet volgens mij niet echt hoeven uitmaken.
     
  4. Al eens geprobeerd om het vulpistool te draaien? Dus niet met de handgreep naar onderen, maar bijvoorbeeld naar achteren.

    Dit maakt soms verschil.
     
  5. Heb je al eens bij een "duurdere" bekend pompstation geprobeerd?
     
  6. Volgens mij heeft dit te maken met hoe snel en onder welke hoek de benzine je vulbuis in gaat. Als de benzine terugslaat slaat ie af
     
  7. Heel bekend probleem bij mij. Ik heb dit voor het eerst gemerkt bij een Shell-station hier in Enschede (welke pomp ik daar ook pak, en hoe ik het pistool ook houd, het probleem blijft). Bij een ander Shell-station in Enschede heb ik geen enkel probleem. Ook sommige andere stations (zowel goedkope als 'dure') hebben dit probleem bij mij. Mijn oplossing: die heb ik niet... Ik ga zoveel mogelijk naar het Shell-station waar ik dit probleem niet heb.
    Ik dacht eigenlijk dat dit ligt aan de 'nieuwigheid' van de tankstations (nieuwere pompen of zo).
     
  8. Dit was mijn eerste gedachte ook nadat ik het die ene keer meemaakte. Als het vulpistool maar een beetje scheef of er niet goed inzit slaat die af.
    Ik tank op de volgende wijze; ik laat de bezine langzaam komen en voer de druk dan langzaam op. Als je direct de volle druk erop zet heb je kans dat die afslaat is mijn ervaring.
     
  9. Ja, zo doe ik het ook.
     


  10. dat doet mijn vrouw ook idd als ik volle bak begin gaat ze sputteren....voorspel??? :mrgreen::mrgreen:
     
  11. Bij mij komt er alleen nog wat stof uit Jeroen, dus heeft dit geen zin meer.

    And back :ontopic:
     
  12. Ik heb dit ook gehad, kon nergens 'volluit' tanken. Ben naar de Ford dealer gegaan en er is onder garantie een nieuwe vulpijp (tankopening - benzinetank) ingezet. Is nu een jaar geleden en nooit problemen meer mee gehad:)
     
  13. Dank voor jullie tips. Ik denk dat er toch iets niet goed zit in het vulsysteem,. want ik tank echt niet anders dan normaal en voorheen had ik nul problemen.

    Ik ga maar eens naar de dealer. De garantie is dan wel voorbij maar dit hoort natuurlijk niet te gebeuren.
     
  14. Laat even weten hoe het afloopt, voor de mensen die het ook hebben of last van krijgen ;)
     
  15. Net even langs de garage geweest. Over twee weken moet ik 'm twee dagen inleveren. In het minst erge geval is het het ontluchtingssysteem, in het ergste geval wordt het een nieuwe tank en vulmond.

    Kan dus een duur grapje worden. Ik vind wel dat een auto van 3.5 jaar oud geen problemen moet hebben met tanken, en de problemen spelen eigenlijk precies vanaf het moment dat de garantie afliep (in juli). Hopelijk lost de dealer / Ford dit netjes op.
     
  16. Gisteren heb ik de auto bij de dealer ingeleverd. Aan het einde van de middag werd ik gebeld door de monteur die zei dat het vulhuis vervangen moest worden. Blijkbaar zijn de kleppen en membranen van het EasyFuel-systeem ingebouwd in het vulhuis en kunnen deze niet los vervangen worden. Niet echt een handige constructie volgens mij.

    Totale kosten zijn richting de 300 euro.
    Ik heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben. Wordt vervolgd.
     
  17. Ik heb verder met de dealer gesproken en we zijn overeengekomen dat we de kosten delen. Scheelt weer juridisch geneuzel over deugdelijke producten en verwachte levensduur.

    Hopelijk is hiermee ook het probleem opgelost. Ik krijg in ieder geval garantie op de reparatie.
     
  18. Netjes hoor.
     
  19. Hopelijk de laatste update van mijn kant. Ik kan weer goed tanken! Het vervangen van de complete vulmond en slangen heeft uiteindelijk geholpen.
     

Deel Deze Pagina