1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verhogen C-Max bj 2015

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Er.win, 29 jul 2017.

  1. Wat zijn de mogelijkheden om mijn C Max te verhogen. Jaja verhogen. Hiervoor een Fusion gehad en die stond wat hoger op de poten en dat mis ik nu. Net in het bos ff in de berm parkeren (Labje uitlaten) en dan staat hij erg laag jn een klein greppeltje, op een harde berm.
    Ik zoek iets voor een centimeter of 4.

    Ik lees iets over verstelbare schotels bij de Focus, maar kan dat ook bij de C Max? Of een schroefset of hulpveren o.i.d.?

    In hoevere worden de rijeigenschappen beïnvloed?

    Alle tips zijn welkom.
     
  2. 4cm omhoog??? Dat komt de rijeigenschappen en wellicht de veiligheid ook niet ten goede. Is ie niet gewoon verlaagd?
     
  3. Zou kunnen. Heb hem 2e hands gekocht. Hoe kom ik aan de standaard hoogtes van onderkant dorpel en bovenkant wielkast?
     
  4. #4 JW, 29 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2017
    In Nederland en de rest van West Europa is het verhogen van een auto hoogst ongebruikelijk. In Rusland en enkele andere Oost Europese landen wordt dit veel vaker gedaan (voornamelijk i.v.m. het zeer slechte wegdek).

    Het is in principe prima mogelijk om de Focus 3 / C-max 2 te verhogen. De benodigde onderdelen hiervoor ben ik persoonlijk in nederland nog nergens tegengekomen. Mogelijk dat je hiervoor ook in Rusland of Oost Europa moet zoeken. Vooral op Russische sites kom je voor het verhogen van een Focus 3 / C-max complete sets tegen.



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    (Foto's zijn afkomstig van het Russische forum)


    Aan de voorzijde wordt de auto verhoogd door een spacer boven op de veerpoot te plaatsen. Vervolgens wordt de veerpoot met langere bouten bevestigd.

    Aan de achterzijde wordt de auto verhoogd door (rubber) spacers boven op de veren te plaatsen. Deze spacers komen in de plaats van de originele rubbers. Tevens worden er spacers tussen de schokdempers geplaatst.


    uiteraard zal het verhogen van de auto invloed hebben op het weggedrag. Zo zal de auto minder stabiel worden door het hogere zwaartepunt en zal de auto gevoeliger zijn voor zijwind.
     
  5. #5 Er.win, 30 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2017
    Tnx voor de info JW. Weet nog niet of ik dat dan toch wil.

    In de handleiding of op Autoweek staat geen info over bodemvrijheid, maar op deze site wel: http://www.conceptcarz.com/s24469/Ford-C-Max.aspx 140mm dus.
    Onderkant dorpel is bij mij voor en achter 150mm (ik kon gelijk een stuk tak verwijderen), maar onder het motorblok is het nog een stukje lager.

    Wie wil dit eens opmeten van zijn zeker weten originele C max?

    Alvast bedankt
     
  6. Maak anders eens een foto van de zijkant van de auto waarbij de ruimte tussen de band en de wielkast goed zichtbaar is.

    Aan de hand hiervan is vrij goed te zien of de auto wel of niet is verlaagd.
     
  7. Parkeer hem gewoon eens naast een andere C-max, want dan is het al snel te zien. Vragen bij een Ford-dealer is wellicht nog handiger en er staat vast wel een C-max die je kunt opmeten.
     
  8. De C-Max lijkt altijd redelijk laag te liggen. Zie hier een foto van onze C-Max.[​IMG][​IMG]
     
  9. #9 Er.win, 30 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2017
    Dan lijkt onze Cmax toch lager te zijn:

    ...... ff foto online zetten....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Heb geen rechten op t forum voor bijlagen, dus moest ff wat anders verzinnen.
     
  10. Als ik de foto zie is die van jouw idd lager achter.
    Ik kijk naar de centercap van de velg. Kijk je naar de bosy naar plastic. Trek je een lijn. Dan zie je duidelijk dat bij @meerder. Op 1 lijn zit.
    Bij jouw zit dat niet. Dus lijkt idd dat sie van jouw verlaagd is
     
  11. Morgenmiddag ff langs de :ford: dealer.
     
  12. Het lijkt dezelfde hoogte te zijn...

    [​IMG]
     
  13. Gewoon even de achterveren bekijken. Originele veren hebben een kleurcodering met verfstippen gemarkeerd. Deze zijn doorgaans vrij eenvoudig terug te vinden.
     
  14. Vanmiddag bij de dealer geweest. Volgens de monteur zijn het de originele veren. Maar een nieuwe Cmax in de showroom is 17 voor en 19 achter. Bij deze mijne is het 15 en 16 hoog onder de dorpellijst.
    Blijf het bijzonder vinden...
     
  15. Om de hoogte van jouw auto te kunnen vergelijken met een ander exemplaar moet je er eerst zeker van zijn dat ze beide hetzelfde onderstel hebben. Er zit namelijk verschil in rijhoogte tussen de standaard wielophanging en de sportieve wielophangeing.

    Daarnaast zit er ook verschil in veren tussen de verschillende motortypes. ook dit kan er voor zorgen dat er wat hoogteverschil is.

    Een ander ding om rekening mee te houden is het feit dat veren na verloop van tijd nog wat in kunnen zakken. Hierdoor is de rijhoogte van een auto waar al enkele jaren mee is gereden vrijwel nooit gelijk aan de rijhoogte van een nieuwe auto.
     
  16. De showroom zegt niet zo veel denk ik. Die auto moet nog inzakken.
    Kijk maar eens als je auto op een brug is geweest dan is hij uit de veren getild en dan duurt het ook wel een paar kilometer voor alles weer helemaal lekker zit.
     
  17. #17 Er.win, 2 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2017
    Bedankt [MENTION=142]JW[/MENTION] en [MENTION=39726]meeder[/MENTION] voor de toelichting. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Verhogen doen we dan maar niet :cool:
     
  18. Prijs blijft $0, dus das geen geld :badgrin:
     
  19. Net even de Focus en de C-Max opgemeten en de bodemvrijheid is volgens mij gewoon gelijk.
    Ik heb gemeten van de onderkant van de dorpel tot de grond.

    Net voor het achterwiel 16,5cm en net achter het voorwiel 15cm.
    Optisch lijkt de C-Max lager omdat de dorpel recht naar beneden gaat en bijna een hoek van 90 graden maakt. Bij de Focus is de dorpel veel meer afgerond en loopt schuin weg naar binnen.
     

Deel Deze Pagina