1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Elektrisch Hydraulische stuurbekrachting Ford Cmax 2.0TDCI

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door 406coupe, 19 jul 2017.

  1. Beste medeforummers,

    Betreft Ford Cmax 2008 2.0 TDCI

    Probleem uitval stuurbekrachtiging.
    Afgelopen week 1x uitgevallen, na opnieuw starten en circa 1km rijden was de stuurbekrachtiging weer aanwezig, wel brandend mm lampje. Deze kunnen resetten.Ook melding op display dat stuurbekrachtiging niet functioneerd.

    Ging 5 dagen goed. Tijdens koud start heel kortstondig de melding gehad dat de stuurbekrachtiging niet functioneerd. Uitgelezen met code code U0131 Communicatie ontbreekt stuurbekrachtiging.

    Op zaterdag de connectoren op de computer en stuurbekrachtiging gecontroleerd, beide in orde. Ook oliepeil in orde.Ook zekeringen in orde.
    Uitgelezen, geen codes aanwezig.

    Vanaf vandaag geen stuurbekrachtiging aanwezig, ook niet terugkomend na een paar km.
    Is dus nu volledig defect.

    Nog niet uitgelezen, verwacht ook niet dat daar iets bijzonders uitkomt.
    Zekeringen wederom gecontroleerd en oliepeil.

    Iemand enig idee? Zijn er problemen bekend bij deze electrisch hydraulische pompen?

    Kan het kwaad ermee te rijden?

    Ik hoor graag jullie bevindingen
     
  2. Hoe is de staat van je accu, en van je dynamo? Groot verbruikers vallen als eerste uit. Heb het ook al een paar keer mee gemaakt. Bij mij begon het als eerste met de EPB, daar na de stuurbekrachtiging.
     
  3. Accu is recent vervangen door een goed Bosch exemplaar. Dynamo geeft mooie laadspanning af.
    Het zit em in de communicatie naar de module van de stuurbekrachting.
     
  4. Hoi ik zit met zelfde probleem , is jou storings melding inmiddels opgelost ?

    en wat heb je laten uitvoeren / of gedaan ben erg benieuwd .

    hoor graag van je

    gr Peter
     

Deel Deze Pagina