1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tdci vs tddi ervaringen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Manueld, 30 jun 2017.

  1. Aangezien ik veel rij overweeg ik over te stappen naar een diesel. Ik ken de techniek van tddi en tdci maar ben vooral benieuwd naar de ervaringen. Het zal gaan om een focus van Max rond de duizend euro dus dan zit je snel aan de mk1 het gaat mij om ervaringen rondom verbruik, vermogen en betrouwbaarheid. De recidive kent bij de mondeo verstuiver problemen en neem aan dat dat bij de focus niet anders is.
     
  2. Neem de tddi als je zo'n laag budget hebt.

    Bij een tdci zijn in 9 van de 10 gevallen de verstuivers inmiddels wel klaar.
    Daarnaast heb je ook nog gezeur met het vliegwiel en krukas poelie.
    En dan heb ik het nog niet eens over de elektronische kwaaltjes rondom deze motor.
     
  3. Je mag nu al op veel plaatsen niet rijden met een oude diesel en dat worden er alleen maar meer. Daarnaast zal een diesel voor rond de 1000 euro een hoge kilometerstand en het nodige aan achterstallig onderhoud hebben. Bovendien is het verschil in brandstofprijs niet zo groot meer als voorheen. Ik denk dat het onder de streep het voordeliger is om voor een benzinemotor te gaan.
     
  4. Ik heb sinds een paar weken een tdci uit 2005. Ondanks dat hij al even stilgestaan heeft vanwege kapotte startmotor, ben ik er vooralsnog erg tevreden mee. Is lichter, ruimer en zuiniger dan de Hyundai Matrix crdi waar ik hiervoor in reed. Rijdt ook een stuk fijner trouwens. Ik rij ca 1.000 km per week. Volgens mij moet je wel een moderne auto met zuinige motor hebben om goedkoper (op benzine) te rijden. En dan heb je volgens mij de ruimte ook niet.
    Verschil tddi/ tdci weet ik niet, maar ik had gekeken naar een tdci omdat ik dacht dat het een wat nieuwere uitvoering was. Geen idee of dat zo is. Maar goed, mijn tdci met ca 312.000 km bevalt prima.
     

Deel Deze Pagina