1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motormanagement lampje brand (1.8 Tdci 2004)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door RobFFocus, 18 jun 2017.

  1. Na anderhalve week prima rijden, brandt sinds gisteren ineens motormanagement lampje. Kan precieze moment niet zeggen. Is me ook niets opgevallen met rijden. Doet het niet anders dan anders.

    Mbv verschillende websites testmethode achterhaald en geprobeerd. Geeft 'none' dus niks gevonden(?). Vanmorgen accu ca 15 minuten losgehaald, maar lampje brandt meteen weer. Ook weer test gedaan, maar ook nog steeds 'none'.

    Iemand ideeƫen/ ervaringen wat er loos is? Alvast bedankt!
     
  2. uit laten lezen ;)
     
  3. Dat testmenu leest maar heel weinig codes uit. Ik zou inderdaad naar een garage/dealer gaan om hem uit te lezen.
     
  4. Idd uitlezen.
    Kunnen zoveel dingen zijn.

    Bij mijn 1.8tdci ging hij na afdoppen van de egr ook afentoe branden zonder vermogens verlies o.i.d.
    Het enige dat hij dan met uitlezen aangaf was een verkeerde waarde in de egr klep.
    Maar bij mij was na contact uit het lampje ook weer uit en kon goed 2 weken of langer wegblijven.
     
  5. Code gevonden met wifi elm die ik gisteren bij bol.com heb besteld.
    Code is P2263

    Kan (vrij vertaald) liggen aan:
    - vacuumslang
    - luchtlek turbochcharger
    - schoepen turbocharger blijven dicht
    - kapotte turbocharger

    Om maar bij het begin te beginnen. Is het een beetje simpel te zien of het aan de vacuumslang ligt of een luchtlek turbocharger is?

    Optrekken in 4 en 5 gaat niet heel snel bij mij, boven 2.000 toeren prima. Dacht dat het beetje normaal was want ook weer niet superstorend. Hoe snel rij ik een turbo evt echt stuk, want sinds aanschaf toch alweer zo'n 2.000 km gereden...

    Bedankt, Rob
     
  6. Bovenop het kleppendeksel zitten 2 klepjes op een stalen plaatje. Check hiervan de bedrading welke naar schutbord loopt. Als dit, en de vacuumslangen zelf, in order zijn zullen de kleppen zelf defect zijn.
     
  7. #7 RobFFocus, 19 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2017
    Lampje is uit! Groene stekkertje losgehaald en weer stevig terug gedrukt. Lampje ging meteen uit na starten :cheer:

    Maar iets anders. Dit ziet er niet zo tof uit lijkt me:
    https://goo.gl/photos/ryvjvx69WqJCQ5zcA
     
  8. Ik ken deze motor niet, maar het ziet er uit als een turbogerelateerde buis. Ik zou deze buis wel vervangen, tape zal geen luchtdichte afdichting maken.
     
  9. Dat is je luchtfilterbuis/luchtaanzuigbuis. Niet heel handig als die kapot is. Via onderdelenlijn of zoiets een andere regelen.
     
  10. Bedankt! Wist even niet hoe ik die slang moest noemen. Heb er eentje besteld. Is wel makkelijk te fiksen, toch?
     

Deel Deze Pagina