Klunk na nieuwe velgen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Hugo, 15 jun 2017.

  1. #1 Hugo, 15 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2017
    Gent's

    Gisteren nieuwe velgen er op gelegd, op zich een mooie verbetering maar nu is er een klunk te horen bij het nemen van een heuvel aan de voorzijde.

    Velgen kwamen van oorsprong van een mondeo, ik heb ze toen gechekt en viel binnen de spec en toegestane afwijking (zoals ik gelezen had)

    Jullie enig idee? Of ervaring mee?

    Gr Hugo

    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  2. Heb je de juiste wielmoren gebruikt die bij de wielen horen?
     
  3. Als de wiermoeren van de stalen velgen ook zijn gebruikt op de lichtmetalen velgen.....
     
  4. Deze zitten er op zoals jw schrijft in zijn handleiding. .....[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  5. als ik goed begrijp is dus met optrekken en afremmen een klunk hoort, dat was er voorheen dus niet.
    verder als ik de afbeelding kijk dan heb je op de lichtmetalen velgen moeren zitten die naar mijn mening voor stalen velgen alleen zijn. zonder de chrome dop

    tevens las ik
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=47883&highlight=wielmoer+voor+lichtmetalen+velg
    als ik die topic lees van jw dan heeft hij idd over dat de gebruikte bouten op je foto met licht metalen velg dus bouten voor stalen velg zijn

    verder heb je oude type en nieuwe type moeren
    je moet zeker weten welke je nodig hebt
     
  6. Deze zit er op, lijkt mij de goede (2 delig)

    Probleem is niet bij optrekken/remmen

    Probleem is af en toe bij heuveltje....[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  7. En op basis van deze gegevens heb ik geredeneerd dat eea hetzelfde is......[​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  8. Overigens zijn dit geen Mondeo velgen maar S-max/Galaxy (2006 -->) velgen. Dit type velg is geleverd vanaf 15-03-2010.

    Bij dit type velg hoort het oude type wielmoer voor lichtmetaal. Officieel het 1-delige massieve type wielmoer maar het oudere 2-delige type wielmoer dat jij hebt kan eventueel ook probleemloos worden gebruikt.


    De wielmoeren die je hebt zijn dus geschikt voor dit type velg. Persoonlijk acht ik de kans dan ook klein dat het geluid veroorzaakt wordt door deze velgen of wielmoeren.
     
  9. Zal het eerder zoeken in het feit dat je de auto op de brug hebt gehad. Hierdoor komt die uit de veren en daar kan wat veranderd zijn. Bijvoorbeeld een veerpootlager
     
  10. als je zegt klunk geluid alleen te horen als je over drempel rijdt en ivm je auto uit de veren is geweest verwacht ik dat je probleem hebt met je stabilisatorstang rubbers.

    als je namelijk recht over drempel gaat wringt de stang in de rubbers. misschien is verkeerds geschoven en dat het tijd is voor nieuwe rubbers.
    maar dan wil het zeggen dat de rubbers als wat versleten waren

    veerpootlagers kan ook. maar dat kan ik juist niet het geloven, wat dan zou je het ook aan 1 kant moeten hebben als je van de trottoir afrijdt. dan gaat alleen de ene veerpoot in en uitveren, de andere blijft stil staan. de stabilisatorstang tordeert dan wat. maar zal niet lopen wringen in je rubbers
     
  11. +1, mijn auto doet dit ook altijd als ie op de brug geweest is.
     
  12. Gisteren wiel er even af gepakt ivm af en toe piepen.....

    Bleek de fusekogel tegen de schijfrem aan te lopen. Gigantische speling op de fusekogel.

    Vandaag direct maar even actie ondernomen, wel raar dat bij uitlijnen maand geleden niets is opgevallen.....
    [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  13. Wel raar dat na 50.000 km zon kogel al zoveel speling heeft. Maar goed nieuwe arm, schijven en blokken. Morgen maar even opnieuw uitlijnen want daar klopt ook niet veel meer van[emoji15]

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  14. Gaatje ergens in het stofkapje waardoor er toch wat water in is gekomen dan is tie vrij snel versleten
     
  15. Zat er wel een hittschild tussen de fuseekogel en de schijf?
    En de schijf heb je ook vervangen?
     
  16. Hitteschild zat er tussen, daar heeft de fusekogel een gat ingeduwd doordat deze tegen de schijf drukte....

    Alles van de Remmers voor is nu vernieuwd en weer opnieuw uitgelijnd

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     
  17. Fusee is niet uit gelubberd? MAW de nieuwe kogel gaat er nog strak genoeg in?
     
  18. Ja, die zit strak. Zeker niet uitgelubberd....... Echt alleen de fusee zelf....

    Verstuurd vanaf mijn MI 5 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina