1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Accu vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jitzzzze, 24 mei 2017.

  1. Vandaag is de Focus 2.1 naar de APK geweest en na het vervangen van een defect stadslicht weer goedgekeurd.

    Daarnaast bleek dat de accu langzaam aan het overlijden is. Vanmiddag direct een nieuwe gehaald en die wil ik er morgen eventjes in zetten.

    Zijn er naast de code van de radio en eerst de min pool aansluiten meer dingen waar ik aan moet denken?
     
  2. That's it! +op+ en -op- ;-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Natuurlijk, plus op plus en min op min. Accu vervangen heb ik vaker gedaan, maar elke wagen heeft zo z'n specifieke zaken waar je even op moet letten
     
  4. Bij mij plugde men een starthulp accu in middels de stroomuitgang bij de schakelpook en zodoende bleef de code van alles actief.
     
  5. Ik denk dat je beter eerst de + pool aan kunt sluiten en dan pas de - de kans dat je dan een sluiting maakt is het kleinst.
     
  6. Alleen heb je daar zo weinig aan als je de accu moet wisselen
     
  7. Gewoon voorzichtig doen en de plus pool afdekken als je bezig bent ☺
     
  8. Als je eerst de - aansluit en daarnaa de plus loop je een risico als je toevallig net even een carrosserie deel raakt

    Als je eerst de + doet heb je geen gesloten kring als je de carrosserie raakt en loop je geen risico als je daarnaa de - doet heb ne ook geen risico want díe hangt al aan de massa.

    Als je een backup batterij via de •••. Aansluiting koppeld houd je het systeem omgekeerd o der spanning en zullen de codes acgief blijvsn tenminste als die aansluiting een constante spanning voerd.
     
  9. Het onder spanning houden met een externe spanningsbron tijdens het vervangen van de accu zou ik persoonlijk niet aanraden. Afhankelijk van hoe stabiel de gebruikte externe spanningsbron is kan dit leiden tot een piekspanning. Deze piekspanning kan tot gevolg hebben dat elektronica in de auto defect gaat. Fijngevoelige elektronica zoals bijvoorbeeld een Travelpilot FX en de Bluetooth/Voicecontrol module staat erom bekend hier absoluut niet tegen te kunnen.

    Ik ken genoeg gevallen waar een doodsimpel klusje als het vervangen van een accu op deze manier resulteerde in een hoop problemen (en bijbehorende hoge kosten).
     
  10. verhaal van jw sta ik erachter.
    keer met piekspanning beveiliger op de accu aan een wielmoer gelast, gevolg airbag module defect.

    accu pool losnemen en achteraf erop zetten en nog nooit een kapote computer gezien.

    het is wel is waar iets anders, maar piekspanning beveiliger hielp dus juist averechts.
    beter iets loskoppelen als je iets gaat vervangen dan ervoor zorgen dat de voeding gelijk blijft. als 1 bron wegvalt moet de andere direct de stroom leveren en dat gaat neit altijd even goed
     
  11. Ik ben geen expert maar men leverde gewoon genoeg stroom om te zorgen dat er spanning op het circuit bleef staan. Het was een ford dealer die het deed.
     

Deel Deze Pagina