1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS 2003

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door dwerg85, 18 mei 2017.

  1. Hallo hallo!! :D
    Tijd voor maar een project-topicje starten voor de RS om het een beetje apart te houden van de andere topic.
    Dus ja sinds kort ben ik nou ook een trotste eigenaar van een MK1 :rs:#1847 !!

    Wat is er al aangedaan?
    -Pumaspeed GT25 Quickspoolspruitstuk
    -Mebu Zip stage 1 map.

    Sinds ik de RS nou in m'n bezit heb zijn er kleine dingetjes aan gedaan. Niets qua performace "nog":) Tijdens een avondje toeren zag ik mijn linker buitenspiegel trillen. Die trilt er bijna zo wat eruit.. Naast dit,begon die goed te haperen en te stotteren. De volgende dag maar even kijken.. Dat waren de bougiekabels.... Wat weekjes erna... (Net de week voordat ik op vakantie ga);)... zodra ik echt wat vermogen vroeg begon de RS in te houden... Na wat bougies uitwisselen en een verdeler/bobine uitwisselen liep de RS weer tiptop!! :)
    Na dit geintje was mij opgevallen dat de auto rook naar verbrande olie onder de kap...Gevonden!!
    Pakking van de kleppendeksel die z'n beste tijd heeft gehad... Zo ...Die is nu ook heerlijk vers.

    Vakantie tijd nu maar!! :lol:

    Nu vind ik nou tijdens mn vakantie ( in mn paps huis in Portugal) toevallig een linkerbuitenspiegel van zijn mk1 focus station. Mooi meevallertje

    Maar er moet nog genoeg geworden gedaan om die weer een beetje showroom staat te krijgen hoor. Er zitten genoeg putten en krassen die verwijdert moeten worden. Er zitten een paar goede lelijke butsen tussen helaas :nocheer:
    De interieur een keer reinigen want het heeft een lichte rokersgeur er inhangen.
    Uitlaat begint goed weg te rotten. MAar eens rondkijken voor een mooi pijpje uit te zoeken.
    Ah fijn... Genoeg dus!!

    Todo list voor nu en als ik wat leuks tegenkom op internet ervoor.

    - Deuken en butsen eruit latenhalen (Deukentovenaar)
    - Motorkap opnieuw laten spuiten (Roest door steenslag)
    - Rokersgeur eruit trekken.
    - Een goede poetssessie laten doen
    - Olietemp. en olie druk meter.
    - Frontsplitter
    - RVS uitlaatje met sportcat en zal (Mongoose worden)
    - K&N filter (DONE)(toevallig voor een mooie prijs kunnen overnemen :D)
    - Strategem kastje voor mappen(dreamscience)
    - Setje velgen halen om de originele op te knappen

    Nou.... Tijd voor een paar fotootjes maar :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. blijven toch schitterende auto's :kwijl:
    ik weet niet wat de deukentovenaar rekent maar ASN Nootdorp heeft iedere laatste woensdag van de maand deukjesdag (10tje per deuk)
    https://www.asnnootdorp.nl/deukjesdag
     
  3. Mooi projectje om te volgen Nata.
    Het zijn geweldige auto's en dan druk ik me nog zacht uit.
    Daarbij is het een goede investering dus alles wat je erin stopt om hem te verbeteren is het zeker waard.
     
  4. Tnx Gerard!! :)
    Hmm Dat is voor mij ook om de hoek. :)
    Ook even naar kijken en gelukkig niet zijn het er niet veel.
    De deukentovenaar is gelukkig ook niet duur. Een maat van me die had zn GolfII GTI VR6 project bij hem langs gebracht. Dat was toen letterlijk een golfbal. Elke plaat voooooooll met butsen :nocheer:
    Maar wat die vent had gedaan toen :cheer: . Ook om de hoek trouwens (Zoetermeer)

    Tnx Herman!! :)
    Ik gaat het maar auto voor auto doen. Anders komen ze allemaal niet af :P
     
  5. Beste focus ooit imho, maar ik heb misschien wel vooroordelen :)
    Ipv oliedruk en temp meter misschien beter eerst iets voorzien voor motortemperatuur en inlaatluchttemperatuur
    Auto's zijn ca 15 jaar oud en dan gaat er al wel eens een waterpomp van het chargecoolersysteem mis, indien je dit niet merkt met motorschad tot gevolg.
    Bv scangauge wordt door veel mensen met zulke RS gebruikt en is ook netjes in te bouwen. Hier een voorbeeld : http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=12983&highlight=Carbon&page=4

    gReetS
     
  6. De Focus 1 RS blijft voor mij een all time favorit. Het is gewoon een hele pure auto met een tijdloze uitstraling.

    Beetje jammer dat de vorige eigenaar er niet heel netjes op was.
     
  7. Dit blijft een mooie wagen!
    Persoonlijk vind ik hem mooier dan de mk2.
    Heel veel plezier met dit scheurijzer:)
     
  8. Tnx Chis!! Dan gaat ik dat ook maar eens bestellen! :)
    Waterpomp problemen heb ik eerder gehad maar dan in de Fiesta ST.
    Ja het blijven geen jonkies meer nee :)

    Dank u allen!!
     
  9. Check ook even je thermostaathuis, die scheuren echt veel.
    Gelijk in combinatie met een nieuwe dop op je expansievat :thumbs:
     
  10. Tnx Rob voor de info!! :)
    Aah die zijn dus ook van plastic net als de fiesta's ST150?
     
  11. Er zijn later thermostaathuizen van alluminium gemaakt.
    Ik dacht door car parts express maar daar kan ik mij in vergissen.
    De kunstof huizen staan er idd om bekend dat ze snel scheuren.
     
  12. Klopt !
     
  13. #13 Herman RS turbo, 24 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2017

Deel Deze Pagina