1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bilstein B14 schroefset vraag

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Kludrex, 18 apr 2017.

  1. Ik weet het voor 99% zeker, maar stel toch hier maar de vraag:

    Is onderstaande Bilstein B14 schroefset de correcte voor mijn Focus mk3 ST?

    Art.Nr. 47-232952
    EAN 4025258729530

    De auto is in november 2012 gefabriceerd, maar in november 2013 voor het eerst op kenteken gezet. Op de ene site zeggen ze dat het past en op de andere weten ze het niet... HIER lees ik dat er meerdere versies zijn en ergens anders lees ik weer dat deze set op alle mk3 Foci zou passen.

    HIER wil ik ze bestellen, maar wacht nog op antwoord op mijn mail. Ik ken deze Duitse site niet, maar ze verkopen deze set wel voor een hele goeie prijs :thumbs:.
     
  2. Heb bovenstaande set inmiddels besteld. De toplagers moeten bij montage wel overgezet worden naar de schroefset. Is het verstandig om dan gelijk nieuwe toplagers te kopen? Auto heeft 55k gelopen...
     
  3. Weinig reacties... maar wil jullie dit toch niet onthouden. Gemonteerd en wel voor 933(!) euro bij Lynx Car Design in Bergschenhoek. Wel besteld bij de Duitse site uit bovenstaande link.

    Before:
    [​IMG]
    After:
    [​IMG]
     
  4. Mooi hoor staat veel stoerder!
     
  5. #5 dutchguy, 13 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2017
  6. Ik vind hem persoonlijk iets te laag, maar het is inderdaad al wel een verbetering t.o.v. origineel
     
  7. Ik vind het wel mooi zo. Kan altijd hoger als het moet. Achter staat ie op de laagste stand, voor in het midden. Kijken of die nog een stuk inzakt de komende kilometers...

    Ik heb op meerdere sites de code uit mn startpost zien staan, 47-232952, dus zou goed moeten zijn. Alles past in ieder geval. Overigens moet ik dit ook even kwijt: bij een sponsor van dit forum zou ik 1500 euro moeten betalen incl montage, dat is 570 euro meer dan ik nu betaald heb! Is toch bizar?
     
  8. Wie sponsort wie hé ;)
     
  9. Ik zie de smiley, dus je zal het niet slecht bedoelen ;). Maar... Als ik 570 euro kan besparen dan wil ik wel een goed woordje voor ze doen en de tip hier op het forum delen. Voor de duidelijkheid: de schroefset is gekocht op een Duitse site, scheelt honderden euro's... ook bij de door mij genoemde Lynx. Zij hebben deze echter wel, ook al heb ik deze niet bij hun gekocht, voor slechts 150 euro gemonteerd... een hele goede prijs als je mij vraagt. Bovendien is het mij hier meer om de tip te doen: wil je een kwalitatieve schroefset, shop dan rond want dit zijn gewoon krankzinnige bedragen. Afgezien van de montage, hoe kun je nou verklaren dat dezelfde schroefset bij de ene zaak 780 euro kost en bij de andere 1150? We hebben het hier niet over een paar tientjes.
     
  10. staat wel strak hoor :rock:
     
  11. Bilstein is ook gewoon top materiaal, rij zelf rond op B6 op focus 2, destijdsgebruikte forddeze zelfs af fabriek op de capri 2,8i
    Heb ook meerdere B14's geplaatst bij kenissen, allen tot grote tevredenheid.
    Is misschien niet e goedkoopste verlaging, echter wel 100% kwaliteit en geen 'crashy' ride
     
  12. Rijdt inderdaad super tot nu toe :thumbs:. Het enige wat ik nu heb is wat licht gerammel dat van achteren komt bij slecht wegdek. Enig idee wat het zou kunnen zijn?
    [​IMG]
     
  13. zit geen sleeve om de veren?
     
  14. Zaten er wel op, maar kan me niet herinneren voor of achter... Ik zal eens kijken. Alles zit erop zoals het hoort. Van boven naar beneden: rubberen zwarte ring, verstelbare schotel, plastic blauwe ring, veer en als laatst het originele Ford rubber in de draagarm. [​IMG]

    Ik lees ook op internet dat het de endlinks (ken het Nederlandse woord niet) kunnen zijn. In ieder geval is dat het 'staafje' dat net rechts onderin de foto van mijn achterophanging te zien is. Remedie zou moeten zijn: een verstelbare versie monteren en de spanning aanpassen (van de stabilisatorstang?). Zoals hieronder:
    [​IMG]
     
  15. Super Gaaf!
    Maar naar mijn idee staat 'ie aan de achterkant net iets te laag.
     
  16. Superdik!!!
     
  17. Gerammel is opgelost :thumbs: linksachter zat speling op de onderste bout waarmee de schokdemper vastzit. Bout was wel vastgedraaid, is een ringetje tussengegaan en nu zit de demper vast. Waarschijnlijk zijn de Bilsteins wat smaller en is de bout dus te lang om de demper vast te klemmen. Auto is nu ook zo'n 5mm hoger gezet, was een beetje te laag om redelijk normaal mee te rijden. Nu nog uitlijnen en met een camber kit achter alles binnen tolerantie krijgen...
     
  18. Mooi spul, Marko!
    Ik hou wel van de instelling; go big or go home.
     

Deel Deze Pagina