Heeft iemand ervaring met het uitschakelen van de Luchtmassenmesser Met behulp van een Diode? Welke pinnen moet ik overbruggen? Zodat de motor lamp in het dashboard niet gaat branden? En wat voor een Diode kan ik het best gebruiken? Bedankt voor jullie hulp Groetjes Pierre Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Omdat míjn LMM stuk is. En als ik de stekker van de LMM Trek loopt de motor beter En ik heb niet zo veel roet uitstoot. Dat de motor iets meer diesel nodig heeft vind ik niet zo erg. Maar het braden van de Lamp in het Dashboard vind ik wel storend. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Sorry ,maar hier heb ik niets aan! Maar toch bedankt Groetjes Pierre Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Zomaar een diode op de plek van een lmm zetten gaat niet werken. Gewoon omdat dit technisch niet gaat. Er bestaan wel lmm's die werken met een diode, maar dat is toch wat anders Je keus is: vervangen dat ding Of: storing weg laten halen bij een tuner Ik zou je het eerste aanraden.
Ik weet niet of je een roetfilter hebt, maar als de brandstof/luchtverhouding niet goed is zal hij ook meer gaan roeten.
Ja ik heb een roetfilter. Ik heb net de Luchtmassenmesser + luftmassenmesser luchtfilter schoongemaakt. Ecu reset Het GAT ventiel, had ik een tijd geleden afgedopt. Alleen als ik bevoordeeld flink op het gas trap komt veel roet uit de uitlaat. Maar als ik de LMM Sensor loskoppel Komt geen roet uit de uitlaat. Wat kan ik nog doen? Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Zoals al eerder is aangegeven is het niet echt handig om de LMM te omzeilen. Eventueel kun je nog kijken of je er 1 kan vinden op de sloop als je een nieuwe te duur vind.
Een nieuwe van bvb pierenburg kosten een €100,- bij onder andere Mister-Auto. Pierenburg of Hela zijn goede alternatieven voor de originele Bosch Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Super!Bedankt voor de Tip. Ik denk dat ik die van Hela bestel. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Hop dat het ook echt de LMM is. En dat de roet uitstoot bij gas geven eindelijk stopt. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Hmmm dat weet ik zo ook niet. Weet wel dat pierburg ook een prima merk is. Hella zal je wel voor de naam extra betalen. Voor mijn Mondeo kost een originele bij de dealer €250,- bijna. Een pierburg of Hella zitten rond de €100,- Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb hier nog een nieuwe liggen! Wel van de 2.0 TDCI, ik weet niet of die uitwisselbaar zijn? Origineel Ford, hoeft niet de hoofdprijs te kosten ;-)
ik weet niet in hoevere het probleem opgelost is. maar weet uit ervaring dat 90% van de tijd onterecht de fout bij de lmm wordt neergelegt vaak geeft de lmm storing ivm teveel lucht dat aangezogen wordt. velen denken lmm storing dus die vervangen. maar in plaats van de rede kijken in jouw geval rookt hij behoorlijk zeg je. dus meet hij teveel lucht. daardoor gaat hij juist meer inspuiten. kijk even of je na de turbo geen luchtlekkage hebt. kans is namelijk aanwezig dat er een slang gescheurd is. tevens kan ook iets in de uitlaat het probleem zitten. ja het is makkelijk om te zeggen als ik die stekker lostrek dan loopt hij beter maar daardoor pakt hij een vervangingswaarde zodat de motor wel blijft lopen. tevens diode zal niks oplossen ivm lmm anders werkt en diode juist ook voor extra problemen zorgt
Het kan geen kwaad om de LMM schoon te maken door hem even te hangen in een potje met IPA (isopropyl-alcohol, niet het bier) en daarna heel voorzichtig met een klein zacht penseeltje de weerstanden schoon te maken. Absoluut niet hard blazen met perslucht van dichtbij! Verder kun je de OBDII uitlezen om te kijken of er een storingscode staat en ook kun je hiermee de actuele luchtflow van de LMM uitlezen.Bewaren