Een getalletje verschil lijkt mee te vallen maar van 70 naar 67 is drie db wat een halvering van het geluid is. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Maar, wat adviseer je dan? Want stiller lijkt ook weer minder zuinig? En deze https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-...rd&Label=C-B-67-1&details=Ordern&typ=R-234537 is erg stil, maar scoort ook weer een B op natte wegen en een C op verbruik??
Dat viel mij ook op die c b. Kijl eens naar welke stille bamd dat heeft en of er dan mensen met ervaring zijn. Is c b slecht of valt dit mee. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Koos had deze band op de eerste pagina van deze post geplaatst, en scoort een B op brandstof en een A op grip nat wegdek https://www.autobanden-365.nl/GoodYear/EfficientGrip+Performance/205-55-R16-91V.html Ik zal alleen kijken of deze scores verschillen op andere sites..
Euromaster heeft toevallig in April een actie, gratis montage op Goodyear banden. Mooi, maar zoek ik op deze band, dan krijgt deze weer een C op nat wegdek https://bandenkopen.euromaster.nl/banden/goodyear/efficientgrip-performance/205-55-16-V-91-1-4XK4FE# Wat mij wel opvalt is als je de snelheidsindex aanpast (van V naar W of H zoals deze https://bandenkopen.euromaster.nl/banden/goodyear/efficientgrip-performance/205-55-16-W-91-1-3ODV3D ) de eigenschappen weer verschillen qua verbruik en grip.. Weet iemand waardoor dit komt? Wat is het verschil in samenstelling waardoor hogere snelheden gereden kunnen worden, en kan ik voor elke letter kiezen??
Ik rij zelf met pilot sport 3 in 225/45r17. Hebben heel veel grip, maken voor mijn gevoel wat teveel geluid en slijten vrij snel bij mij. Vanwege de grip rij ik wel door zeg maar. 4-4,5 mm profiel is er nog over na 16.000km. Pirelli Cinturato vond ik stiller en zuiniger zonder dat ze veel onder deden voor pilot sport. Daarbij vertelden de mensen van profile me dat kruislings wisselen slecht is voor de banden. Beter alleen van voor naar achter. Exacte reden ken ik niet overigens.
Kan me voorstellen dat met richting gebonden banden dit een probleem geeft. Of wanneer de banden niet evenredig zijn versleten, anders kan ik geen reden bedenken waarom dit slecht zou zijn. Maar bij Profile zullen ze het weten
De stand van de achterwielen wil bij veel auto's nogal verschillen tov de voorwielen. Vooral de zgn camber zie https://goo.gl/images/E8qu3C Hierdoor slijten de voorbanden anders dan de achterbanden.
Dat klopt, al ben ik van mening als je de banden om de 15K kruisling/voor-achter wisselt, dat het prima kan zonder dat het een probleem gaat opleveren.
Banden zijn er vanmorgen onder gegaan! Iedereen bedankt voor de input! Mijn keus is gevallen op de Goodyear Efficientgrip Performance vanwege de eigenschappen (en ook een beetje vanwege de korting bij Euromaster). Rest alleen nog de vraag over de bandenspanning. Ik ben bij Euromaster vergeten te vragen op welke spanning zij de banden hebben gezet. Volgens Ford moet de spanning voor/achter op 2.3/2.3. Ik lees alleen online bij verschillende bandenspanningstabellen dat bij snelheidsindex "V" op de spanning 2.4 of 2.5 moet zijn. Op hoeveel bar hebben jullie de banden staan? Ik leer een hoop op dit forum!
Bandenspanning is in bepaalde mate ook iets persoonlijks, de 1 wil een zachte band, de ander juist een harde band qua luchtdruk.
Ik ben ook even aan kijken voor nieuwe banden en ik wel vaker goede dingen gehoord over Falken. Nu blijken de Falken Azenis FK510 als tweede uit de test te komen en is met 75 euro voor een 225-40-18 ook erg scherp geprijsd.. Ik kan alleen nog niet vinden of deze band een velgrand bescherming heeft http://banden.autoweek.nl/bandentests/autoweek-zomerbandentest-2017/
Die is te leveren met velgrandbescherming https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-...rd&Label=E-A-69-1&details=Ordern&typ=R-293598
Banden Ik had 205-50-17 inch Vredestein Sportrac 3 onder mijn Focus 2. Sinds afgelopen week zijn er 4 nieuwe Vredestein Sportrac 5 banden onder gekomen. Deze band is heel anders dan de oude, ben benieuwd hoe ze bevallen.