1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ervaring/handleiding Dreamscience handheld

Discussie in 'Performance' gestart door kroonsteen, 8 feb 2017.

  1. Sinds kort de trotse bezitter van een facelift ST uit 2009. De nodige modificaties zaten er al op (grotere intercooler, siliconenslangen set, dumpvalve en een miltek uitlaatsysteem). Ook vond ik een Dreamscience stratagem ST225 duo/racer edition in het dashboardkastje. Nog niks met de DS gedaan, maar heb ook nog niet echt een duidelijke handleiding gevonden (was er ook niet bij, alleen de factuur van destijds van het tuning gebeuren). Lees wel op het forum over de verschillende modes die mogelijk zijn.

    Is er ergens een duidelijke handleiding van de DS beschikbaar? Andere tips zoals al meer in dit topic zijn welkom. Ik reageer in dit topic omdat ik eigenlijk hetzelfde doel voor ogen heb als de topicstarter :-)
     
  2. Er zijn hier meerdere mensen met een DS handheld. Ik heb de nieuwe imap die werkt net even anders.

    Je kunt volgens mij op de website van Dreamscience ook gewoon handleiding vinden. Suc6
    http://www.dreamscience-automotive.co.uk/
     
  3. Had al contact gehad met DS, die geven het volgende aan: "Hi Sir
    The duo was discontinued in 2008 so we have no manual so it's easy just plug in and play. "

    Zij gaven me de garantie dat inpluggen en het display volgen genoeg is. Toch hoor ik graag de ervaring van de mensen op het forum :-).
     
  4. #4 kroonsteen, 20 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2017
    Ook nog even contact gehad met het bedrijf waar de auto vandaan komt. De ST is nu standaard wat betreft software (en heeft de laatste stock software van Ford). Een poging bij hen om met de DS er een tune in te zetten resulteerde in een auto die niks meer deed (en op de autoambulance naar de dealer) :S. Ben nu dus wel wat huiverig geworden wat betreft de DS die erbij zit.
     
  5. Ben even bij de tuner in het dorp langsgeweest en gevraagd of hij een back-up kan maken van de ECU zoals hij nu is (en ook in geval van calimiteit weer kan terugzetten). Dat is mogelijk :-). Nu de DS terugsturen en laten updaten naar de laatste versie, daarna op de vermogensbank (ook bij de lokale tuner), kijken wij hij standaard heeft en dan eens wat tunes erin zetten en kijken wat het verschil is.
     
  6. Inmiddels de DS weer terug gekregen vanuit Engeland. Offline backup gemaakt van de ECU en daarna een succesvol tune geflashed, eerste keer duurde het bijna een uur.

    Dat stond er ook bij als opmerking bij het bestellen, maar dan nog duurt het lang ;-).
     

Deel Deze Pagina