Triple S Verlagingsveren

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door P-Pancake, 16 feb 2017.

  1. #1 P-Pancake, 16 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2017
    Beste :ford::focus: maniacs!

    Afgelopen weekend ben ik mijn :focus: gaan verlagen, dit heb ik alleen met verlagingsveren van Triple S gedaan. Nu staat er in de beschrijving dat er een verlaging gerealiseerd wordt van 40mm voor, en 40mm achter. Zie http://www.cargoods.nl/shop/verlagingsveren-triple-s/12287-verlagingsveren-ford-focus-i-hatchback/

    Helaas heb ik de achterkant niet kunnen verlagen omdat me draagarmen niet los willen komen (moet even nieuwe halen), dus zitten ze er alleen voor er op.

    Nu is de voorkant slechts 10mm verlaagt, hebben jullie enig idee hoe ik die 40mm kan bereiken? Of komt dat pas als ook achter verlaagt is?

    Daarnaast lijkt het wel alsof mijn remmen na de verlaging in ene later remmen, ik moet het pedaal dieper intrappen, kan dat met de verlaging te maken hebben?

    Alvast bedankt voor jullie feedback!
     
  2. heb je toevallig ook een foto van hoe hij nu staat?
    dan is het aardig makkelijk te zien of hij niet al verlaagt was
    want naar mijn idee kun je de veren er niet echt verkeerd plaatsen
    dus of je was al verlaagt 3 cm of je nieuwe veren zijn te lang
     
  3. [MENTION=2761]steelmaster[/MENTION], Het vreemde is dat de veren die eronder vandaan kwamen aan de voorkant, wel een verschil hadden van 40mm ten opzichte van de TripleS veren. Ik zal later vandaag een foto plaatsen hoe hij nu staat en van de oude veren.
     
  4. #4 P-Pancake, 16 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2017
    VOORWIEL
    [​IMG][/URL][/IMG]

    [​IMG][/URL][/IMG]

    [​IMG]

    ACHTERWIEL
    [​IMG]
     
  5. hij staat in ieder geval wel te hoog
    daar is geen twijfel over mogelijk
    maar heb je hem zelf gemonteerd?
    ik zier zo niets geks eigenlijk zo te zien zit hij onder goed in de kom
    en het lijkt me dat je de schotel aan de bovenkant ook hetzelfde hebt gemonteerd?
     
  6. [MENTION=2761]steelmaster[/MENTION], ik heb het samen gemonteerd met monteurs uit 'de garage' en de schotel bovenkant zit inderdaad net zoals in de oude uitvoering. Heb daarbij gelet op de korte winding die in de schotel komt te liggen in het profiel. Zie foto van de veer, daar zie je de korte winding ook onderaan.
     
  7. [MENTION=2761]steelmaster[/MENTION], ik heb het samen gemonteerd met monteurs uit 'de garage' en de schotel bovenkant zit inderdaad net zoals in de oude uitvoering. Heb daarbij gelet op de korte winding die in de schotel komt te liggen in het profiel. Zie foto van de veer, daar zie je de korte winding ook onderaan.
     
  8. Trippel s heb ik ooit eens gehad onder een polo wat een rommel was dat . Na korte tijd had ik 2 veren gebroken

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  9. Triple-S heeft slechts 1 set verlagingsveren voor alle motortypes. Dit is erg vreemd gezien er wat gewicht betreft russen de verschillende motortypes behoorlijk wat verschil kan zitten in de aandrijflijn (motor/versnellingsbak).

    De 1.4/1.6 Zetec S(E) is bijvoorbeeld aanzienlijk lichter als bijvoorbeeld de 1.8 TDDI/TDCI. Hierdoor zal dezelfde set veren bij de 1.4/1.6 Zetec S(E) minder verlagen als bij de 1.8 TDDI/TDCI.


    Het is niet voor niets dat de gerenommeerde verlagingsveren merken voor de verschillende motortypes andere verlagingsveren in hun assortiment hebben. Persoonlijk zou ik een paar tientjes meer uitgeven en een set Eibach Pro-kit verlagingsveren voor het juiste motortype monteren.
     
  10. ik heb zelf nog een setje 2e hands Eibach Pro-kit liggen
    is voor een 1.6 benzine
    mocht je interesse hebben stuur maar een PB
     
  11. Overigens hoef je de achterste draagarmen niet los te halen om daar verlagingsveren tussen te zetten.

    Wij halen de achterste schokbrekers los van de achteras, met een veerspanner halen wij de veren er tussenuit. De nwe veren spannen we ook weer in de veerspanner en plaatsen ze terug. Daarna de schokbrekers weer monteren. Uiteraard moeten de achterwielen wel los van de grond zijn.

    Wat betreft je remmen; Of je hebt lucht in je systeem, wat naar voren is gekomen met dat de auto met de voorwielen omhoog stond. Of dit komt omdat je auto meer met de neus naar de grond staat.
     

  12. [MENTION=2761]steelmaster[/MENTION], ik heb zelf een 1.4 benzine, zou dat gaan dan?
     
  13. Ja, de 1.4 en 1.6 zijn (buiten het verschil in cilinderinhoud) technisch identiek.

    Mits de veren voor dezelfde carrosserie variant zijn zal het dus probleemloos passen.
     

  14. [MENTION=13177]Silver[/MENTION] Baron aka marco, ik had me :focus: op de brug staan en de achterkant opgekrikt, al die moeren zaten behoorlijk vastgeroest vandaar dat de monteurs in de garage zeiden dat ik het beter kon los snijden en er nieuwe draagarmen op moest zetten. Maar ja als die Triple S veren maar 10 mm verlagen dan vind ik dat zonde om allemaal aan te passen. Denk dat ik ze er aan de voorkant afhaal en er maar een knap schroefsetje onder knal.

    En inderdaad over me remmen......ben net bij de garage geweest, ze hebben een stuk gereden en geremd en zijn ook van mening dat er lucht in het systeem zit, morgen even langs om te ontluchten! Dank voor je adviezen!
     
  15. @JW, bedankt! Wat fijn dat iedereen hier zinnige info geeft voor een leek als ik! :thumbs:
     
  16. Eibach is eigenlijk wel the way to go wanneer je alleen de veren vervangt.
    Ik rij er al jaren mee onder beide auto's. Als je zoekt op ebay vind je ze voor zo'n €140,-

    Wat betreft je achterveren; ik denk dat ze niet eens geprobeerd hebben om de schokbrekers van de achterste draagarmen los te draaien, maar dat ze alleen de bouten vd draagarmen hebben geprobeerd. Ik zou dat nog eens navragen voordat je ook nwe draagarmen gaat halen.
     
  17. heb geen ervaring met eibach... wel met H&R is net ff iets goedkoper maar wel kwaliteit ;)

    overigens heb ik ook nog nooit de draagarmen losgehaald voor de achterste veren, gewoon met veerspanner de originele eruit halen en de nieuwe kan je met enige kracht er zo tussen zetten ;)
     
  18. #18 McGyver, 17 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2017
    De 1.4 is de lichtste motor die in de Focus leverbaar was. Dat verklaart ook dat voorzijde minder inveert dan bij de veel zwaardere 1.8 TDCI.
    Gewicht Focus 1.4 16v : 1025 kg
    Gewicht Focus 1.8 TDCI:1279 kg
    Een verschil van meer dan 200 kg. Dat maakt het dus dat bijvoorbeeld Eibach verschillende type veren maakt voor de Focus mk1.
     
  19. hier ook al 4 set eibachs gemonteerd, mijn focus, st170, st225 en een (vloeken in de kerk) vw polo uit 2008. allemaal zonder problemen en allemaal zijn ze netjes gezakt en zijn geen stuiterbakken.
     
  20. H&R is wel spijkerhard tov Eibach.
     

Deel Deze Pagina