Dan bel ik morgen maar naar de automaterialen winkel. Voor de rekbout En de gereedschap om de tvd tegen te houden. En sorry voor mijn schlechtes niederländisch. Super dat jullie mij helpen en meedenken. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Zo te zien aan je foto heb jij deze poulie : https://www.piecesauto24.be/1889492-febi-bilstein en de bout apart https://www.piecesauto24.be/2103389-corteco Daar heb ik geen ervaring mee,(wel met zijn opvolger, die is anders) dus vergeet maar wat ik schreef, maar ook bij deze is het principe hetzelfde : je moet hem blokkeren om de bout te verwijderen/vast te zetten. Je moet eens googlen op 'VKMC 03316 manual' , dan zie je in de pdf dat je een pen in het vliegwiel moet steken om dit te blokkeren (foto B) en zo kan je je TVD losmaken. 5 is je sensor.Mss dat het losmaken lukt met je tool in je foto's. Deze poulie noemt TVD, of transmission vibration damper en dient om vibraties in je V-riem op te vangen, er zit rubber in , het is geen vaste stalen poulie. In de pdf van SKF spreken ze ook van 30 Nm aanhaalmoment + 180° hoekverdraaiing of een halve toer bij.Ik denk dat de bout sleutel 18 is.Succes!
Vandaag de Krukassensor vervangen. Gereetschap:Sleutel 10 Zeit 15 Minuten. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk