Jackie D; waarom niet de 182pk OEM software? Al leest de dealer het uit, ze controleren het toch niet. Daar komt bij dat de OEM versie specifiek voor jouw auto is gemaakt. Dus het minste risico op ellende.
Hallo Marco, ja daar gaat ook mijn voorkeur naar uit. Heb ik al eens contact over gehad met dutchguy ook maar de info van de fabriek was toen nog niet eens gekoppeld. Punt met de uitlezing bij de dealer is dat ik totaal niet weet hoe dat daar in zijn werk gaat. Wat ik wel weet is dat ie specifiek zei dat ze de 182pk nooit verkochten (is ook niet leverbaar op de ST-line). Zie t alweer helemaal voor me als ie daar voor één of ander aan de laptop moet. Geheid dat ze direct van alles af proberen te schuiven mocht ik ergens een probleem mee krijgen. Een Bluefin zou daarom uitkomst kunnen bieden en volgens mijn logica is het blok sowieso dus berekend op 182pk. Met een Bluefin komt daar niet echt veel bij (dacht net onder de 200pk) dus lijkt die tuning me verder redelijk safe. Mocht mijn logica kant nog wal raken laat t me dan maar weten. Eerst tuning naar 182 en vervolgens nog meer ga ik sowieso niet aan beginnen. Per slot van rekening is het voor mij geen speelgoed maar moet ie me dagelijks naar het werk brengen
die eerste 182pk is na mijn idee geen opvoeren dit verkoop ford gewoon standaard (tegen te veel geld)
Jij hebt dus de 1.5 en die doet Bluefin inderdaad beide naar 200 PK. Dan is dat inderdaad de beste optie.
dat zie ik nu ook voor het eerst bij de 1.6 krijg je bij de 150pk bluefin 177pk en bij de 180pk met bluefin 200pk maar bij de 1.5 ik het verschil nog geen 6 pk beide rond de 200pk dus dan kun je met de 1.5 het beste rechtstreeks bluefin nemen heb je ook geen gezeur bij dealer
Thanks allen. Heb er nog ff over nagedacht maar ik rij em eerst nog een paar duizend verder in en dan bestel ik een Bluefin. Als ik em binnen heb zal ik dat in mijn eigen draadje posten. Dit onderwerp gaat anders helemaal off-topic.
Sinds begin vorige maand heb ik een 105pk tdci econetic aangeschaft, ik zit er over natedenken om deze bij UT te laten chippen. Maar is dit echt de moeite?
Ik zou minimaal een paar maanden wachten. Weet niet of je nog aankoopgarantie hebt? Dan weet je precies wat de auto doet en kan. Kan je eventueel dingen binnen de garantie vervangen zonder dat daar de tuning de schuld krijgt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik zit met het zelfde dilemma hoor. Heb mijn auto sinds december. Wacht er ook even mee [emoji23][emoji85][emoji51]. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro