Na probleemloos 25.000 km in 10 maanden gereden te hebben heeft mijn Focus 1.6 TDCI 2009 het begeven. Het begon 2 weken geleden. Naar de auto lopend zag ik dat het rode alarm ledje in het raamstijl niet knipperde maar voluit brandde. Auto wilde niet van startonderbreking af. Buurman gebeld en hij zei dat als accu leeg is dat kan gebeuren. Startkabel erbij en ja hoor startte weer. Volgende ochtend zelfde probleem. Na opladen accu nog niet starten en nieuwe accu geplaatst. Startte direct. 200km gereden en vrijdag auto geparkeerd om pas maandag bij - 8 weer te gebruiken. Auto wil weer niet van startonderbreking af. ANWB gebeld en na ruim uur proberen kwam hij tot de conclusie dat accu 2 amp verbruikt terwijl er niets aanstaat en dus waarschijnlijk het instrumentenpaneel kapot was. Ik heb instrumentenpaneel weggebracht en laten repareren. Bij ophalen werd verteld dat er veel fouten inzaten en dat die verholpen waren. Na inbouwen bleek auto nog steeds niet te willen starten. Ik kom/kwam ook niet in het menu van het paneel. (set indrukken met sleutel op stand 2). Ik heb alle zekeringen nagelopen die met contactslot te maken hebben. Auto gaat goed open en dicht met sleutel op flinke afstand. Rode led tussen klokken brandt alleen als ik sleutel in stand 3 zet. Wie kan mij helpen? Heeft het zin een uitleesapparaat te kopen?
heb je de reservesleutel ook al eens geprobeerd? heb je daar hetzelfde probleem mee? het lijkt er op dat de auto de sleutel niet herkent
Denk dat wordt bedoelt dat na de reparatie van het instrumentenpaneel deze weer met fabriekinstellingen is terug geleverd waardoor je sleutels misschien niet meer in de startonderbreker staat geregistreerd. Met andere woorden misschien moeten de sleutels weer worden ingeleerd in de start onderbreker. ( moet bij de dealer of iemand die geschikte progammas er voor heeft) StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
Nou, auto naar dealer gesleept. Werd vandaag teruggebeld. CANbus systeem is dood. Zo snel konden ze niet vertellen wat of hoe. Maar dat er waarschijnlijk een aantal uren onderzoek gedaan moet worden. En dan nog gevonden euvel herstellen. Is het niet slimmer alles uit een soortgelijke donorauto te halen? Of kun je voldoen als ze oorzaak vinden 1 onderdeel te vervangen. Sent from my D6603 using Tapatalk
+1. KMC Apeldoorn repareert ook tellerunits. Anders een andere teller vd sloop halen en die erin zetten en laten programmeren. Op het forum zijn er genoeg die dat kunnen, incl. aanpassen tellerstand.
Ik heb nog een teller liggen van een Focus 2 fase 1 diesel. Is wel met aangepaste verlichting, witte verlichting tellers en een rood display. Moet even kijken wat de km stand is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Hi Dark Angel, bedankt voor je aanbod, is de teller geschikt voor een fase 2? Wat moet er dan geprogrammeerd worden? Sent from my D6603 using Tapatalk
Km stand is naar beide kanten bij te stellen met de juiste hardware en software. Echter zitten daar wel voorwaarden aan.
Even een update over mijn auto. Ik kreeg advies om door Autobedrijf Exponent in Schiedam te laten nakijken. Auto daar naartoe gebracht. Wat bleek, garage waar ik de auto heb gekocht hebben waarschijnlijk een probleem met de ingebouwde alarm gehad en hebben hem onklaar gemaakt door een draad door te knippen onder de motorkap. Draad heeft 10 maanden gelegen en heeft toen kortsluiting gemaakt. En alle ellende veroorzaakt. Twee keer tellerunit laten 'repareren' voor niks, nieuwe accu en bijna 880 euro aan kosten om auto weer te laten werken. ECU in Mierlo zegt dat ik niet moet zeuren en dat de teller stuk was toen hij hem kreeg. KMS in Apeldoorn hanteert no cure no pay en heeft mijn geld teruggestort. Chapeau!