IVR OF EGR klep

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door bungee, 18 nov 2016.

  1. #1 bungee, 18 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2016
    Hoi,

    Is een EVR klep hetzelfde als een EGR klep? :)



    Bedankt!
     
  2. IVR klep, nog nooit van gehoord
     
  3. Sorry, ik bedoelde een EVR klep :)
    Is een EVR klep hetzelfde als een EGR klep?
     
  4. Aha, nee dit is niet hetzelfde.
    Een Evr is een regelklep, die kan vloeistof stroming regelen, of lucht of vacuüm stroming.

    In EGR klep is een uitlaat gas recirculatie klep. Die kan electrisch zijn, of door vacuüm aangestuurd.

    Het kan dus ook zo zijn dat de vacuüm sturing van de EGR geregeld wordt door een EVR
     
  5. Gaat dit toevallig over een Transit?
     
  6. Hoi antig01,

    Nee een Ford Focus 1.8TDCI bouwjaar 2005. Ik heb geen idee, of de EVR klep apart kan worden vervangen aan de EGR klep.
     
  7. Volgens mij zijn de 1.6 en de 1.8 TDCI nagenoeg identiek.
    De EGR wordt bij de 1.6TDCI elektrisch aangestuurd. Deze heeft dus geen verbinding met een EVR (Die term had ik nog niet eerder gehoord en weet ook niet of die in de 1.8 TDCI aanwezig is)

    Vanwaar eigenlijk je vraag? Wat zijn de symptomen en waarom denk je dat er iets mis is met de EVR of EGR?
     
  8. de 1.6 en 1.8 zijn nagenoeg op elk vlak verschillend. EVR is in dit geval gewoon een vertalings fout van de diagnose software
     
  9. Hoi antig01,

    Dus eigenlijk is het de EGR klep dan? Ik vrees ervoor dat dit apart kan worden vervangen, aangezien het spruitstuk van de motor hier bij aanhangt aan de EGR klep.
     
  10. de EGR klep is een los onderdeel wat gewoon kan worden vervangen.
     
  11. Bij de 1.8 zijn het inlaatspruitstuk en de egr 1 geheel, dat is wat hij bedoelt denk ik. Dit is ook bij de 1.6 in de focus 3 zo dacht ik.
     
  12. is het niet gezonder om de EGR klep dicht te zetten kun je zelf zo een plaatje maken heb dit toen bij mijn mk1 facelift 2002 1.8tdci gedaan maar de mijne is wel met vacuum heb dan daar ook een vijzje in geschroeft normaal bolt die bij nu goed of ben ik verkeerd ??
     
  13. Je kan hem afdoppen indd maar ik kreeg bij mijn Focus 2 1.8TDCi een foutmelding dan.
    Je kunt hem beter uit laten schrijven en dan afdoppen.

    En zoals Anton al aangaf is de 1.6 totaal verschillend van de 1.8.
    De 1.6 is een PSA blok en de 1.8 nog een origineel Ford blok en in mijn ogen een stuk beter.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. dat wist ik dan weer niet, dacht dat het bij de 1.6 en 1.8 hetzelfde was :oops:
     
  15. Bedankt voor de reacties!
    Ik ga dan eens kijken voor deze EGR klep te laten wegschrijven. Moet deze klep eigenlijk 100% werken als je het laat wegschrijven uit de software? Ik heb de EGR klep laten vervangen 4jaar geleden vandaar dat ik weet dat de EGR samen met het spruitstuk aan elkaar hangt. Deze is zeker niet goedkoop, ik heb toen iets van een 450euro betaald voor het stuk en dan nog eens 4 uur werk.
     
  16. Hij hoeft niet 100% te werken, gewoon laten uitschrijven en ik heb hem toen aan 2 kanten afgedopt. Aan de egr kant en aan de egr koeler kant. In principe is afdoppen aan 1 kant voldoende


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina