Motor vast?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door GerardvV, 30 okt 2016.

  1. blij dat ze het zo netjes hebben opgelost
     
  2. Top, nu weer lekker sturen met de :focus3:
     
  3. Zo kan het dus ook opgelost worden

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  4. Dit kost de dealer natuurlijk geld maar levert gelijk ook heel veel goodwill en dat levert weer gratis reclame (zie in dit topic) en misschien weer een extra klant (of meer) op.
    Zou de dealer negatief reageren , dan geeft dat veel negatieve forum-buren-en verjaardagverhalen waardoor hij per saldo misschien wel meer aan inkomsten mist dan dat hij nu in goodwill heeft geïnvesteerd.
    Verstandige dealer dus :clap2:
     
  5. [MENTION=19048]GerardvV[/MENTION]: netjes opgelost door de dealer, alhoewel dat eigenlijk niet meer dan logisch zou moeten zijn.

    Ik zie dat je het een aantal keren hebt over "het koelvloeistofprobleem", wat bedoel je daarmee. Is dat een probleem specifiek met de MK3 of een bepaald blok?
     
  6. Motor draait warmer, koelvloeistof is dus ook warmer en tast reservoir aan die na een tijd kan scheuren
     
  7. Ja klopt, die wijsheid heb ik hier van het forum. Met name een koelvloeistof retourslang heeft een aantal 1.0 en 1.6 Ecoboost motoren kennelijk om zeep geholpen (weglekken koelvloeistof en dan warmlopen zonder waarschuwing). Zie: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23215&highlight=zwakke+punten
    Er is op het forum meer over te vinden. Toevallig had ik al eens de vraag gesteld of het merkbaar is als een motor dit heeft gehad maar niet vervangen is, blijkbaar dus niet.
     
  8. Bedankt voor jouw reactie, Gerard. Als ik het zo lees dus een "benzineprobleem" en niet van toepassing op diesels? Goed om te weten!
     

Deel Deze Pagina