1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 1 Dagrijverlichting

Discussie in 'Exterieur' gestart door leszek, 17 okt 2016.

  1. Is er in de lichtschakelaar geen geschakelde + aanwezig?

    Ik had in mijn ouwe corsa de drl idd ook geschakelt op contact maar zodra ik de verlichting op dimlicht zette ging de dlr ook uit.

    Maar heb al geen flauw idee meer hoe dat toen was aangesloten

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  2. #22 JW, 22 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2017

    DRL verlichting mag niet in combinatie met enige andere verlichting worden gevoerd tenzij dit in de typegoedkeuring van de auto is opgenomen (bij sommige auto's die af fabriek zijn voorzien van DRL brand ook de achter verlichting). Je mag dus niet tegelijkertijd stadslicht en DRL voeren.

    Daarbij mag je niet meer als 2 stadslichten voeren. Dit zou je op kunnen lossen door de stadslichten in de koplampen te verwijderen.


    De vraag is hierbij of de DRL lampen in dit geval wettelijk als stadslichten of als DRL lampen worden beschouwd.



    Persoonlijk zou ik er gewoon een goede DRL controller tussen zetten en er voor zorgen dat je aan alle wettelijke eisen voldoet.
     
  3. #23 joske, 22 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2017
  4. Waarom sluit je hem niet gewoon aan op 15+ contact spanning met een 5 polig relais ertussen. Deze ook aan te sluiten op de verlichting. Als je contact aan zet branden de drl en als verlichting word aan gezet verbreek het relais het signaal en gaan ze uit. Alles via de wet aangesloten en hoe je wilt. Hoef je niks extra's te kopen. Alleen beetje draad en een 5 polig relais.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  5. idd een prima optie, hou hem in gedachten.

    Heb een module gehad die echt jarenlang perfect werkte. Voordeel is dat je echt niets hoeft te trekken qua bedrading, echt plug and play.

    Mn huidige module is zeer waarschijnlijk naar de &*%(*^* door te testen met een halogeenlamp (mistlamp) ipv led.
    Wacht ff een half jaar ;) tot de Ali-bestelling er is.

    Wordt vervolgd
     
  6. #26 joske, 7 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2017
    Toch nog een vraag;

    Weet iemand zo op welke zekering in het motorcompartiment een geschakelde plus staat?
    Heb nu 3 modules getest en allen blijven constant aan...ooit die ene van 5 euro deed het wel fatsoenlijk : (.

    Maar goed.

    Nu een degelijke module gevonden met dikke draden en voelt kwalitatief prima,
    ga hem voorzien van een geschakelde plus.

    Zat er zelf aan te denken gewoon de draad samen te voegen met een pootje van een zekering namelijk. (Het draadje waarmee ik dat wil doen is apart gezekerd)

    EDIT:

    Heb de zekering van het startrelais (21) gemeten en die heeft een geschakelde plus.
    Daar het draad aan het pootje van die zekering (10 amp) gedraaid en het werkt

    thanx
     

Deel Deze Pagina