Een volgende Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door StefanA, 1 sep 2016.

  1. Vandaag heb ik proef gereden in een :focus3: 1.6 tdci met 105 pk. Dit ter vervanging van mijn :focus2: 2.0 16v waar ik met veel plezier in heb gereden. Ik rij ongeveer 30.000 km per jaar, mijn :focus2: heeft ondertussen 184.000 op de teller en ik wil toch wat goedkopers gaan rijden, vandaar de overstap naar diesel.

    Het gaat om de volgende :focus3::
    https://www.leaseplan.nl/occasions/ford/focus/12239034/
    Een erg mooie en complete auto.

    Nu mijn enige twijfel... ik lees hier en daar negatieve verhalen over de 105pk sterke 1.6 tdci. Is het echt zo erg en zouden jullie er de auto om laten staan? Ik was op zoek naar een 115 pk versie maar dit is de mooiste auto voor de beste prijs die ik heb kunnen vinden (ik wil in ieder geval een Titanium of een First Edition).

    De onderhoudshistorie geeft geen rare dingen dus het lijkt een prima auto, wat vinden jullie? (Morgenvroeg wil ik bellen met mijn besluit).
     
  2. Als je zoveel rijd, is het dan niet slimmer om er een te zoeken met minder Km? Dan kan je weer een flinke tijd 'vooruit'.
    Na twee jaar staat deze ook weer op 180.000...
     
  3. 180.000 is niet veel voor diesel!

    Mooie :focus3:. Veel plezier er mee!
     
  4. Ook niet voor een Focus II 2.0 16v benzine.
     
  5. Dat was ook mijn gedachtengang :D
     
  6. Tegenwoordig is er meer gezeik met diesels dan met normale benzine motoren.
    De bewering dat een diesel betrouwbaarder is en meer kilometers kan hebben dan een benzine wagen, gaat al lang niet meer op.
     
  7. Nee ook dat geloof ik wel. Bedoelde ook meer dat 180k echt niet veel is.
     
  8. Mwah. Ik heb de mijne gekocht met 145000, reed 30K per jaar, nu 40/45. Staat nu op 225 na iets meer dan 2 jaar.

    Als het onderhoud maar (goed) gedaan is, is er weinig aan de hand lijkt me. Over het blok ansich kan ik je niet adviseren. Ik heb ook de 1.6 TDCI (90 PK), maar een :focus2: en geen :focus3:, dus weet niet of het dezelfde is.
     
  9. Zijn (gelukkig) andere motoren. ;)
     
  10. :badgrin:

    Hoezo, is mijn 1.6 TDCI zo'n ''rampenblok'' dan? :lol:
     

  11. Uit wat ik heb gelezen:
    Niet perse een rampenblok als het onderhoud goed en regelmatig is gebeurt maar geloof dat het blok wel veel problemen kan geven doordat er te weinig olie in past? Het advies zou ook zijn om bij elke 15.000 ipv 20.000 de olie te verversen.
    Ik heb bewust gezocht naar een auto van na 2011 om niet het risico te lopen een rampenblok te kopen.

    Iets nieuwers of met minder km's paste niet in mijn budget. Ik denk met de 120000 die deze gelopen heeft weer een hele tijd vooruit te kunnen.
     
  12. Heeft niet zozeer met de hoeveelheid olie te maken. En het blok zelf is ook niet veel mis mee, wel wat erop en om gebouwd is.
     
  13. en dat om het milieu te sparen.
     

Deel Deze Pagina