HELP!!!!!! tapeind van wielmoer afgebroken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door KiekisNL, 1 sep 2016.

  1. Is ook afhankelijk van de gebruikte moeren.
     
  2. Meestal staat het aanhaalmoment in het manuel.
    iets van 120 of 130nm voor de fofo2 fase 2

    Wat betreft de manier hoe ik ze afgebroken heb. Ze zaten zo vast dat ik op de sleutel moest gaan staan.
    laatste keer dat de wielen eraf zijn geweest is op vakantie geweest had een remprobleem en gok dat ze daar op moment met de luchtsleutel zijn vastgezet op 300nm mja het probleem is opgelost kost alleen weer 200.- *zucht*.
    De remschijf is er gelukkig goed afgekomen.
     
  3. Ik lees dit zo eens maar ik kan me er geen voorstelling bij maken.
    Heb moeren en bouten gehad welke zo vast zaten dat er met een hefboom op gesprongen moest worden maar nog niet afbreken.
    We hebben het hier toch over serieus DIN staal wat heel wat kan hebben en meerdere keren gebruikt kan worden.
    Kan me iets voorstellen dat het wat bros wordt na honderden keren maar waar gebeurt dit?
    Afijn ik zet mijn wielen altijd wat vaster , doorgaans 140 a 150.
    Iets vaster dus en dat kan echt geen kwaad.
    IK begrijp echt niet hoe je zo,n tapeind zo maar afdraait.
     
  4. En.. hoe is het afgelopen?
     
  5. [MENTION=17592]Don[/MENTION]; 140-150Nm is echt te gek. Focus I is max 110Nm. De Mondeo en de Smax gaan op 130Nm
     
  6. S-Max met m14 draad moet op 170
     
  7. Is ook afhankelijk welk type wielmoeren er op zitten staat een heel verhaal op etis hierover
     
  8. Ik heb het altijd zo gedaan en er is nooit wat mis gegaan. De voorgeschreven 80 lijkt me echt niet genoeg.
    130 zal ik voortaan doen, beetje de midden weg .
    Ik heb nog nooit vervorming gezien van het schroefdraad laat staan dat er een tapeind afbrak. Ik vraag me werkelijk af met wat voor moment die wielen waren vast gezet.
    Gevaarlijk trouwens om zo door te rijden al is er maar bij 1 wiel sprake van dit fenomeen.
    Zal wel bij de grote stunters als QF gebeurt zijn.
     

Deel Deze Pagina