HELP!!!!!! tapeind van wielmoer afgebroken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door KiekisNL, 1 sep 2016.

  1. Wilde mijn achter wielen verwisselen nu zijn er alleen 3 tapeinden afgebroken rechtsachter :-( .
    iemand een idee goe ik dit snel kan maken wij gaan maandag namelijk met vakantie.
    nu ben ik best wel handig alleen ik weet niet hoe ik het allemaal los moet maken
     
  2. #2 jitzzzze, 1 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2016
  3. Bij de voorste kun je die tapeinden los vervangen bij de achterste zal dat ook wel zo zijn ?

    In ieder geval moet de naaf eraf en dan of nieuwe tapeinden of een nieuwe naaf.

    Niet een klusje wat even te doen is.
    Bij deze handleiding staat ergens in het midden hoe de naaf los te maken is.

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=32901
     
  4. yup, compleet vervangen. Losse tapeinden vervangen gaat niet goed, naaf is te slap voor dat soort acties.
     
  5. Ok thx voor de tnelle respons dan gaan we de wielnaaf vervangen en even bij een licale onderselen winkel hetspul halen. Mister auto is in deze niet snel genoeg
     
  6. Mister auto moet je inderdaad alleen doen als je de tijd hebt. :)

    Als je tijd hebt voor een week levertijd is het echt top, anders inderdaad een andere (online) winkel zoeken. Er zijn er genoeg die het binnen 24h kunnen leveren.
     
  7. Centermoer los en je hebt de naaf in je hand. Helemaal geen ingewikkelde ingreep:dance:
     
  8. Kun je lang naar zoeken naar die centrale moer.
     
  9. Hrbbde remklauw nu gedemonteetd kan alleen de schijf er niet af halen. Zit die gewoon vast of zit er ergens een verborgen borging
     
  10. #10 blue lagoon, 1 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2016
    Zit die er niet? Dacht dat het de zelfde manier was als bij mazda:mrgreen:

    Heb voor de focus twee mazda's gereden:dance:
     
  11. Vanaf de Focus 2 gebruikt Ford aan de achterzijde een wielnaaf welke uit een geheel bestaat. Hierbij is de as tijdens montage van de naaf geklonken en is het niet meer mogelijk om deze te demonteren. Een wiellager vervangen is dus niet meer mogelijk.

    In geval van slijtage of andere problemen zal de complete wielnaaf dus vervangen moeten worden.



    De schijf zit niet geborgd. Deze wordt tussen de velg en de wielnaaf geklemd. Het komt nog weleens voor dat de schijf door corrosie vast gaat zitten op de naaf. Mijn ervaring is dat deze dan extreem vast kan zitten. In het ergste geval kan het voorkomen dat de schijven niet (onbeschadigd) los te krijgen zijn en ook vervangen moeten worden.
     
  12. Die kan inderdaad door corrosie goed vast zitten ja. Heb het zelf ook wel eens meegemaakt op een BMW. Flinke tik met een houten of koperen hamer doet vaak wonderen. Wel voorzichtig, want voor je het weet moet je je schijven ook vervangen.
     
  13. Dan zal ik die pech ook wel weer hebben *zucht* fijn begin van de vakantie.
    heb de naaf er niet afgekregen zat muur vast. Heb m maar nasr de garage gebracht (op een ambulance).
    Tich bedankt voor alle hulp
     
  14. maar hoe krijg je het voor elkaar om ze af te breken?
     
  15. Dat is niet zo moeilijk. Er zijn nog genoeg personen die de wielmoeren met een luchttol of handmatig veel te vast draaien. Hierdoor rekt het tapeind elke keer iets verder uit totdat deze zover is verzwakt dat het tapeind breekt.
     
  16. of niet "goed" vast gezet waardoor er beweging op de velg heeft gezeten. je moet volgens mij aardig wat kracht gebruiken om die tapeinden op te rekken tot ze breken.
     
  17. Ook mogelijk: beschadigde moeren gebruiken die het draadeind dan weer beschadigen en zo verzwakken.
     
  18. Over het wisselen van de banden gesproken.
    Wat is het moment waar de moeren mee moeten worden vastgezet bij een Focus wagon van januari 2014?
     
  19. Ik draai ze vast met 100 nm
     
  20. #20 kolere, 2 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2016

Deel Deze Pagina