slecht lopende motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door leroy, 29 aug 2016.

  1. goedenavond ik heb laatst de koppeling van mijn focus mk1 1.6 uit 99 vervangen alles weer vastgedraait undso .maar sinsdien start de motor koud heel slecht daarna paar sec te lage toeren dan goed met wegrijden bokt die af en toe . met warme motor nergens last van kan iemand mij hier mee helpen /advies geven zit beetje met handen in het haar
     
  2. Niemand een idee
     
  3. draadje van een sensor vergeten?
     
  4. Er zijn vele mogelijkheden, ook mogelijkheden die niets te maken hebben met het vervangen van de koppeling, dat maakt het dus lastig zoeken.
    Zo in eerste instantie zeg ik nokkenas sensor.
     
  5. Mogelijk vliegwiel sensor ( noem je die zo ?) kapot gestoten met plaatsen koppeling.
     
  6. Je bedoelt de krukassensor.;)
    Maar idd die hou ik aan als verdachte.
     
  7. Ja die ja , ik ga hem niet meer vergeten.
     
  8. Oké dankje waar zit die sensor?
     
  9. Hey met de koppeling kwam ik op omdat die voor de tijd perfect liep, heb geen kabels meer losliggen, en de krukassensor waar vind ik deze en hoe test ik die? Gewoon kabel eraf en dan starten kijken of er verschil is?
     
  10. #10 Don van der Deijl, 31 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2016
    Beetje onder de startmotor op het blok, uiteinde meet pulsen van het vliegwiel.
    Met monteren van een nieuwe koppeling KAN deze sensor beschadigen .
    M 8 boutje los en controleren, een andere zit er zo in als je ziet dat de kop er af is .( is gewoon een spoel)
    Nokkenas sensor stekker kan ook gesneuveld zijn want het blok komt nog al anders te liggen en soms zit dan de bedrading wat krap.
    Deze zit bij je distributie aan de bovenkant aan de uitlaatkant
     
  11. hey heb de sensor losgehad is denk ik zon magneetschakelaar kon niks van speoltje ontdekken motor liep niet met de stekker los ! de andere sensor ook stekker losgehaalt heb ik ong zelfde symptonen als met koude motor maar nu met warme motor zal het dan die sensor zijn ?
     
  12. Als de motor niet loopt met de stekker los wil in mijn ogen niets anders zeggen dat de sensor zijn werkt doet. Heb je al gekeken naar foutcodes?
     
  13. Nee nog niet heb alleen de dealer in de buurt die is vrij prijzig heb bij de sensor aan de distributie zijde ook stekker losgehaald dan heeft die hetzelfde dus denk zelf dat die sensor kapot is kan ik die nog doormeten?
     
  14. Je weet dat je dmv de dagtellerknop in te drukken tijdens het omdraaien van de sleutel de foutcodes zelf kan uitlezen?
     
  15. Nee wist ik niet Dankje!!
     
  16. Staat alleen test in beeld en dan?
     
  17. De knop meerdere keren indrukken totdat je de DTC codes in beeld krijgt.
     
  18. hey na lang proberen he ik een bult cijfer en getallen in beeld gehad zal bij het begin beginnen ,E001,none dtc,02do,025.t ,F059,L031,03A.f,032C,612.1, Ab-L,Eb-L, 1L-L, Cr-h,A-6C,B-18,C-d1,d-sF,0154,1255, geen idee wat het allemaal betekent waar kan ik dit vinden
     
  19. None DTC wijst erop dat er geen DTC (fout)codes zijn opgeslagen.

    Dit betekent echter niet dat er ook echt geen foutcodes aanwezig zijn. Het menu in de teller is slechts een indicatie en de functionaliteit hiervan is maar zeer beperkt. Lang niet alle foutcodes worden door de teller weergegeven.

    De enige echt betrouwbare manier om hier achter te komen is door de auto uit te (laten) lezen met een hiervoor geschikt Ford specifiek diagnose systeem.
     

Deel Deze Pagina