1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost 250pk Ford Focus 1.5 en 2.0 Ecoboost intercooler

Discussie in 'Performance' gestart door krabappel2548, 23 aug 2016.

  1. Is er iemand die weet of de nieuwe EURO6 ford 2.0 Ecoboost motoren ook een intercooler met waterkoeling gebruiken zoals de 1.5 ecoboost?

    Thx!
     
  2. Nee dit is niet ben zelf ook op zoek naar andere intercooler voor mijn focus 1.5 EcoBoost 235pk

    En ik heb er toch snel een nodig anders vrees ik het ergste
     
  3. Minder vermogen op warmere dagen
     
  4. En jij denkt dat je de grens van je blok al niet hebt opgezocht met 235 PK?
     
  5. :shock:
     
  6. Ik vermoed een typefoutje.
     
  7. En zeker als het enkel maar met software gedaan is.
    Als de 1.5 dezelfde turbo heeft als de 1.6, dan weet ik dat deze betrouwbaar kunnen werken tot max 230...
     
  8. Waarom wil je zoveel eruit halen...? Kan nooit betrouwbaar zijn, zeker niet met dat hamsterradje van een turbo :P
     
  9. Zit wel een iets andere turbo op dan de orginele kan ik jullie verzekeren
    Die turbo houd het wel ben ik niet zo bang voor maar ben echt druk mee zoeken
    naar meer onderdelen om men blok steviger en sterker te maken en nee ik heb de grens nog niet gevonden waar ik wil stoppen

    En jah jullie hebben het goed gelezen 235 PK met 360Nm
    Dit mooie resultaat is gekomen door de goede samenwerking van drie bedrijven

    Met dank aan:

    Jaap ( Mebu Autosport )
    Jeroen ( Unlimited Tuning )
    Nick ( NM-Parts )
     
  10. #11 Mpothoven, 7 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2016
    Als dat met een andere turbo is ben ik niet heel erg onder de indruk van de pk's. Denk wel aan je versnellingsbak met dat koppel

    Maar ik begrijp er dus uit dat je wel een andere turbo plaatst maar niet meteen een grotere intercooler. Waarom?
     
  11. Omdat deze nog niet beschikbaar is op de markt voor de 1.5 Ecoboost

    Mountune ook al gecontacteerd betreft die op de 1.6 eb
    Maar deze blijkt volgens mountune teveel te verschillen dus niet te werken
    op de 1.5 en koppeling licht een order om te maken bij Puma dus das al geregeld
     
  12. Je hebt ondertussen een andere intercooler denk ik of niet? Had van unlimited tuning vernomen dat ze een betere intercooler konden aanbieden als ik het wou, dezelfde als jij hebt?

    Weet je toevallig welke dit is?
     
  13. Misschien een betere maar hoeveel vermogen ken deze aan?
    Ik zit net iets boven het gemiddelde he
    Misschien kan Unlimited Tuning hier meer info over geven via deze site
     
  14. Je grootste uitdaging gaat koeling worden.... Ik ben bang dat het blok zo geen lang leven is beschoren. Origineel zijn de marges al erg klein, laat staan als je er zo ver overheen gaat.
     
  15. Wat ik niet snap heh ( begrijp me niet verkeerd ) je koopt een auto van €29000 die je gaat tunen, nu al meer dan 50% meer vermogen dan de standaard. Dat moet een ongelofelijke extra belasting zijn voor je blok, bak en andere oa aandrijving gerelateerde onderdelen om nog maar niet te beginnen over je remmen die niet voor je huidige specs gemaakt zijn. ( logische aanname )

    Al die kosten van het tunen, om nog maar niet te beginnen over het proces met verzekering ( extra premie ) en rdw herkeuren en aanvraag nieuw kentekenbewijs ( +20% vermogenswinst )

    Was het niet verstandiger om een ST te kopen voor nog geen €36000? Dan heb je het vermogen er al in en als extra's de look.

    Nogmaals begrijp me niet verkeerd, ieder zn ding. Ook ik kijk stiekem naar mogelijkheden voor mijn auto, maar in het verschil vanaf je basis naar je beoogde eindpunt voorzie ik geen lang leven. Al hoop ik het wel voor je natuurlijk en vind het super als zulke projecten "build to last" zijn.

    Keep up!
     
  16. Het verschil is overigens 26k vs 37k als we het over vanaf prijzen hebben, je moet wel heel veel doen wil je 11k eraan versleutelen. Herkeuren gebeurt natuurlijk niet en waarom zou de verzekering hoger worden?
     
  17. Daarnaast kan er onder een ST geen trekhaak. Als ik even voor mezelf spreek valt een ST daardoor af.
     
  18. Jah dat is wel een groot nadeel aan de st
     
  19. Volgens OVI ( rdw ) is de nieuwprijs van auto bijna 29K, focus ST wordt ( nu ) aangeboden onder de 36K.

    Geloof me dat je het verschil zo kwijt bent als je goed bezig gaat, of het nou 8k 0f 11k is.
    * software
    * luchtinlaat
    * uitlaat
    * turbo
    * intercooler
    * remmen ( schijven, klauwen, blokken, kabels )
    * koppeling, drukgroep
    * intern? nokassen?
    * ophanging
    * body/wielen/banden

    Waarom zou je een herkeuring niet doen? Bij een ongeluk oid kan je bij onderzoek direct uit de verzekering gegooid worden. Buiten dat een nieuwe taxatie laten doen, zodat alles ook ( diefstal) VERZEKERD is.

    Verzekeraars geven aan dat op het moment dat je een auto tuned je premie veranderd :
    https://www.independer.nl/autoverzekering/info/auto-tunen.aspx

    Wat betreft de trekhaak helemaal gelijk, optie is misschien dan een andere ( rs ) bumper icm een milltec uitlaat als je toch bezig bent.
     

Deel Deze Pagina