Beste forumleden, Ik zal maar bij het begin van de problemen beginnen. Mijn focus 1.6 uit 2000 begon een tijd geleden erg te haperen onder de 2500 toeren. En bleef hij stationair ook rond de 1200 toeren lopen. Nu heb ik het gasklephuis schoongemaakt met luchtinlaatreiniger. Het haperen is nu een stuk minder maar het toerental stationair is erg hoog tussen de 2500 en 3000 toeren. Op een gegeven moment zakt hij dan van 3000 toeren naar 1000 en dan weer naar 800. Heb nu 150km gereden nadat ik de het gasklephuis heb schoongemaakt, ik had tevens de accu losgekoppeld. Iemand een idee wat er aan de hand is??
Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat je de accu polen minimaal een half uur los moet koppelen.
De accu is een uur losgekoppeld dus hij moet zich hebben gereset. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Moet je hem na het accu ontkoppelen niet eerst een poos op contact zetten voordat je hem start? Zo kan de stappenmotor inleren
Min van de accu loshalen, rem intrappen om alles via de remlichten te ontladen, min weer vastmaken en 15 tot 20 minuten stationair laten draaien is de meest gangbare methode om een auto in te leren. De motor moet natuurlijk wel lopen om zaken zoals een gasklep in te leren!