Distributieriem 1.8 tddi hoe vaak breken ze

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Divided, 20 jul 2016.

  1. Ja het is veel beter om de riem te laten vervangen. Mocht iemand dat voor weinig willen doen houdt ik me aanbevolen.

    maar aangezien de auto zo goed als op is, heb ik serieus deze vraag.
    Hoe vaak hebben jullie meegemaakt dat een d-riem daadwerkelijk breekt bij een 1.8 tddi en bij hoe veel kilometer ?

    persoonlijk ben ik niet zo bang om 30.000 km over het interval heen te rijden.
    Dit kan prima zeker met veel snelweg en weinig belasting.
     
  2. Ik vraag me af of er inderdaad (veel) verschil in belasting van de distributieriem zit bij optrekken of constant rijden.
     
  3. de motor hoeft natuurlijk amper te werken in Nederland.
    Ik denk dat het verschil groter is als je de bergen van frankrijk oid in gaat waar je vaak lager in versnelling zit voor voldoende trekkracht en de motor al sowieso harder moet werken tov 100 km/h op de A2.
     
  4. Wat ik bedoel is dat eigenlijk alleen de nokkenassen worden aangedreven door de distributieriem. Dus behalve dat hij sneller ronddraait verwacht ik niet dat er extra belasting op komt.
    De krukas en zuigers krijgen wel meer kracht te verduren, maar het lijkt mij dat de kleppen op zich nog net zo zwaar open en dicht gaan.
     
  5. denk dat de riem het het zwaarst heeft bij het starten, die schok in ene keer.
     
  6. Het is een gok die je neemt. Meestal houdt de riem het langer uit, maar als hij breekt is het hoogstwaarschijnlijk voorbij.
    De 1.8TDDI ken ik niet, maar bij de 1.6TDCI ligt er voor een paar 100 euro een nieuwe om, 100 als je het zelf doet.
     
  7. Weet je zeker dat ie een riem heeft en geen ketting.. mijn 2.0 tddi heeft wel een ketting.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  8. Dat is dan ook een totaal andere motor als de 1.8 TDDI.
     
  9. Lekker laten zitten dat ding
     
  10. 1.8 tddi riem heeft vrij weinig te lijden vergeleken bij andere motoren.
     
  11. Voor de Uk versie adviseren 100.000 miles = 160.000km dat is al meer dan in Nederland (Europa)

    Voor de transit zelfs 150.000 miles, moet me nog even verdiepen of dit daadwerkelijk dezelfde motor / riem is
     
  12. Advies is toch vervangen bij 160.000?
     

Deel Deze Pagina