1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verbrande kleppen repareren b

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door andreZH, 17 jul 2016.

  1. De benzinemotoren vanaf de focus 1 zijn nooit geleverd met hydraulische klepstoters. Ford gebruikt al jaren vaste klepstoters die d.m.v. vulplaatjes of door de gehele stoter te vervangen gesteld moeten worden.
     
  2. Vanmiddag een doos plaatjes gekregen van de Ford dealer Brielle maar zijn alle 25mm maar volgens mij moet er 27,5 in maar goed de boel weer aan het los halen en morgen kijken wat het is. Anders wordt het nieuwe bestellen das een beetje balen ...
     
  3. 25mm? is het geen 2.5 mm?
    Anders zouden je plaatjes 2.5 mm te dun zijn.
    Dan tikt hij niet , dan rammeld hij:)
    Per klep het verschil meten en dan de juiste plaatjes er in.
    er zit nu waarschijnlijk onderling verschil in klephoogte in,dus als je alle plaatjes vervangt met de zelfde maat staan er gegarandeerd een paar te strak en te los.
     
  4. diameter is 27,5 mm en niet 25mm
     
  5. Gisteren plaatjes binnen gekregen en ingebouwd, hij loopt goed nu duimen hij weer een poos mee kan zonder problemen
     
  6. Stuk wezen rijden hij loopt soepeltjes alle zuigers roffelen weer lekker mee,
    wel zakt het toerental in stappen naar 750 als je je gas los laat en de koppeling intrapt eerst naar 1800 dan naar 1100 en naar 750 wel rustig en gecontroleerd.
    Pluim voor de dealer had wat koperen moeren drie bouten voor thermostaat huis en siliconenkit over die hebben ze terug genomen dus als je nog wat nodig hebt ligt het in Den Briel
     

Deel Deze Pagina