1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verbrande kleppen repareren b

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door andreZH, 17 jul 2016.

  1. #1 andreZH, 17 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2016
    Hallo allen,
    Vandaag lekker aan het klussen geslagen.
    - Koelwater afgetapt,
    - massa kabel los.
    - gaskabel los gemaakt
    - injectie los gemaakt,
    - uitlaat los gemaakt (drie moetjes van de kat en een beugel)
    - luchtfilter eraf,
    - klependeksel los gemaakt,
    - distributie kap los maar krijg hem er pas af als motorsteun los is.
    - koelwater reservoir los gemaakt
    - wagen op de bokken gezet
    - onderste krukaspoelie beschermkap los gemaakt.
    - uitlaat steun los gehaald om kat te laten zakken.
    - caterpan los geschroefd
    - krukas geblokkeerd om krukaspoeliebout los te krijgen.
    - motorsteun los gemaakt
    - distributieriem opgelost
    - nokken assen verwijderd
    - inlaatspruitstuk verwijderd
    - kop eraf gehaald
    -----------------------------------------
     
  2. Je krijgt een distributiekap niet los en wil zelf de kop gaan demonteren ?
    Dan kan ik je nu aanraden te stoppen en een deskundig persoon in te schakelen.
     
  3. Maak je geen zorgen, heb al zoveel koppen los gehad deze gaat ook wel lukken
     
  4. De motor steun moet los
     
  5. Dankjewel, uitlaat spruitstuk is los boutje achter de kat was een beetje lastig maar hij is los...
    Morgen verder ...
     
  6. #6 andreZH, 19 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2016
  7. Kan even niet volgen, verbrande kleppen repareren en je haalt de carterpan eraf?
     
  8. Aha dit is een 1800? Ik dacht dat je het over een 1600 had maar die steun zal er toch ook wel afmoeten denk ik.
    Bougie zwart geen compressie denk ik?
    Kan ook een zuiger zijn heb ik me ook ooit in vergist en dat werd een ander onderblok want de cilinder wand wat behoorlijk verminkt
     
  9. #9 andreZH, 20 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2016
    Ja big ends checken.
    Inderdaad kan ook zuiger zijn maar ziet er goed uit van onder af
    Carterpan was schoon en olie aanzuiging ziet er zelfs als nieuw uit ��
    Compressie was 3,2 bar, en is een 2.0
     
  10. [​IMG]


    [​IMG]

    linker klep eerste cilinder zit dieper dan de rest, denk klepzetel kapot
     
  11. Of gewoon kleppen stellen...
     
  12. Denk het eigenlijk niet. maar dat kan je pas zien na uitnemen . Denk dat er iets niet in de haak is met de zuigerveren.
     
  13. We gaan het zien, een ding is wel duidelijk dat een opfris beurt hard nodig is
    gatver wat is alles smerig zeg, in de runners van het inlaatspruitstuk zit gewoon smerige stoffige drap.
    Gelukkig zijn de lagers goed zover ik kan zien en het carterpan schoon.
    Denk dat dat vooral aan het enorme oliefilter te danken is...
     
  14. #14 andreZH, 22 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2016
    Heb alle kleppen eruit en opgemeten:
    Uit
    1 27,5 - 27,7mm
    2 28,1 - 28,2
    3 28,2 - 28,2
    4 28,2 - 28,2
    5 28,2 - 28,2
    6 28,1 - 28,2
    7 28,0 - 28,0
    8 28,1 - 28,2

    In
    1 33,1 - 33,2
    2 33,1 - 33,2
    3 33,0 - 33,0
    4 33,0 - 33,0
    5 33,0 - 33,0
    6 33,0 - 33,0
    7 33,1 - 33,1
    8 33,1 - 33,1

    1 uit is stuk kleiner dan de andere orgineel zijn ze 28mm
    dus deze moet in ieder geval vervangen worden.
     
  15. #15 Jean K, 22 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2016
    Zo aan de verbrande olie kleur te zien,lijken mij de klep geleiders en/of sealtjes ook niet meer helemaal ok.
    Ook zou ik de inslag van de kleppen /zetels nameten.
    Van tevoren geen carterdruk gemeten?
     
  16. Nee dat heb ik niet gedaan
     
  17. #17 Jean K, 22 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2016
    Als de cillinder wand van eerste cil. er nog goed uit ziet,dus geen vreters /diepe krassen,en het hoon patroon is nog overal te zien ,is de kans groot dat het probleem bij de kleppen vandaan komt.
    Heeft de auto ooit op gas gereden?
     
  18. Denk niet hij ooit op gas gereden heeft, heb geen sporen daarvan gezien.
    Eerste cilinder ziet er goed uit en je ziet inderdaad de hoon sporen nog. Gezien de misserable conditie van de kleppen denk ik ook dat dat het probleem is.
    Vandaag kop nameten en schoonmaken
     
  19. heb je geen hydraulische stoters?
     

Deel Deze Pagina