vraag aankoopadvies ford focus

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ArFF, 30 jun 2016.

  1. Goedemiddag allemaal

    Mijn vorige auto is uitgebrand, nu ben ik weer opzoek naar een Diesel.
    Ik heb nu een Ford Focus uit mei 2012 op het oog.

    Ford Focus 1.6 TDCI Lease Titanium.

    Met Xenon en alle opties behalve lederen bekleding en stoelverwarming.
    Km stand ong 49.000.
    Is altijd onderhouden geweest bij de Ford Dealer. elk jaar een beurtje, keurig afgestempeld ook.

    Dit is een 116pk versie, en als ik het gemiddeld verbruik bekijk is het 23,81/liter.
    Als ik dan bv naar een ECO titanium bekijk, dan wordt er aangegeven dat deze gemiddeld 1op29 of 1op33 verbruiken....

    Zal het echt zoveel verschil zijn met de auto die ik op het oog heb of een eco uitvoering?

    Want hiervoor had ik een Megane.. moest ook iets van 1:29 halen, maar met normaal rijstijl zat ik 1:19 a 20.

    Hopelijk kan iemand mij verder helpen :) en is het wel een goeie keuze, tips?
     
  2. wat ik heb begrepen is dat de :focus3: diesel in 3 PK versies is geleverd, de 90, 105 en 115 PK
    wat ik begrijp is de 115 PK versie de beste keus, de 'geknepen' ECO versie heeft meer kans op storingen om de uitstoot te verminderen.

    wij hebben sinds kort ook een :focus3: ECO diesel op de zaak en met een beetje geluk lukt het onze chauffeuse die op deze auto rijd om de 1 op 20 te halen.
     
  3. oke, dus met de gewone 115pk versie zal ik ook op zoiets uitkomen?
    met normale rijstijl ..
    het is niet zo dat ik daarmee 1op14 / 15 haal ofso

    en als iemand nog tips heeft waar op te letten enz .. graag
     
  4. dan hoor ik het graag
     
  5. Als je kan kiezen dan is de non-eco beter.
    De Eco versie wordt speciaal gemaakt om onder specifieke omstandigheden minder te verbruiken. Moment dat je afwijkt, verbruikt de eco versie meer als de normale.

    Specs klinken heel goed in ieder geval.
    1 op 20 lijkt mij realistisch, afhankelijk of je veel stad rijdt.


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
     
  6. Ik rijd met mijn 115 pk gemiddeld 1 op 17,5. Tijdens vakantie rit naar Italië 1 op 18,5...
     
  7. Ik rijd met mijn ecoboost 1.0 1 op 17 gemiddeld met een uitschieter naar 1 op 18,7 het is maar net hoeveel gas je geeft☺

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
     
  8. mijn 1.0 100pk rijdt bijna 1 op 14 als ik heeeeel erg mijn best doe .....
     
  9. Ik met mij 911 1:7 maar daar gaat het toch niet om?

    Gaat om de 115 pk diesel die in de :focus3: ligt
     
  10. mijn collega rijdt ook zo'n 40% in de stad (taxi)
     
  11. #11 bjauto, 2 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2016
    Verklaar je nader. Klinkt mij raar.

    Ik rijd met mijn ECOnetic 105 PK 1 op 22 (werkelijk verbruik, liters aan pomp en gereden kms) met voornamelijk stad en snelweg en nog zonder mijn best te doen.
     
  12. Met vrouw reed met de 1.6 tdci econetic en bij 100 km/uur was hij superzuinig. Zelfs 1 op 30.
    Maar bij 130 gemiddeld op 7 liter, dus 1 op 14,2.
    Met de Mondeo zat ik aan zelfde verbruik bijna 150 en een pak meer gewicht.

    Als je je best doet, kan hij echt zuinig zijn


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. natuurlijk is de ECO zuiniger, ze noemen het niet voor niets ECO ;)
     
  14. Let op je hebt maar 300 kg trekgewicht bij die titanium lease versies.
     
  15. Als je van blazen houdt dan vindt je de auto lui en ga je dat compenseren door extra gas te geven.
    In dat geval kan het goed zijn dat je met een zwaardere motor zuiniger rijdt.
     
  16. Vanmorgen op de snelweg: 130 op de cruise control: 5,2 l/100 km. Bias-waarde in boordcomputer al gecorrigeerd naar werkelijk verbruik, staat op 950.
     

Deel Deze Pagina