1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Besturing valt weg, gas geven geen effect, knipperende lampjes

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Markievee, 10 jun 2016.

  1. Heren (en dames?)

    Zojuist werd ik gebeld door mijn vrouw. Ze was op weg met onze focus uit 2004 en werd onderweg ineens geconfronteerd met allerlei knipperende lampjes, gas geven heeft geen effect en de besturing valt weg. Klinkt als: motor af laten slaan, maar ze zei dat de motor nog liep. Toen ze hem op nieuw startte was alles weg en deed alles het weer normaal..iemand ideeën?
     
  2. Massapunten, accu slecht. Ik denk dat het handig is om de auto uit te lezen.
     
  3. Of iets me de multiriem? Weet niet of de stuurpomp ook elektrisch wordt aangedreven bij een fase 1?
     
  4. Ik stelde mezelf ook deze vraag
     
  5. Als de besturing ook weg viel dan moet de motor uitgevallen zijn.
     
  6. Heeft het zin om de auto uit te laten lezen als hij geen storing geeft? Ik ben echt een leek wat dat betreft namelijk..
     
  7. Ja, hoogstwaarschijnlijk wel.
    Lampjes worden aangezet door de boordcomputer als er iets mis is. De reden van het lampje staat in een foutcode in de boordcomputer.

    Echter sommige foutcodes worden gereset wanneer de motor weer normaal draait. Er is dus geen garantie dat de oorzaak nog in de boordcomputer staat.
     
  8. Ik heb van de week de S-max van mijn vader uitgelezen, daar kwamen 4 foutcodes uit, maar er brandden geen foutmeldingslampjes.
    De lampjes gaan alleen branden als er een serieus probleem is waarbij schade (aan het betreffende onderdeel) kan ontstaan.
     
  9. Ik had dit probleem ook met mijn focus 1. Accu vervangen deed hij het weer. Even later precies dezelfde symptomen. Bij mij was de dynamo stuk. Deze vervangen en nooit meer last van gehad. Misschien bij jou ook het geval?
     
  10. Multi riem is het niet daar anders je waterpomp het niet doet en dus je temp snel oploopt. Massa kabels goed controleren zo ook de massa kabel op de kop bij de uitlaat welke vaak los gebroken is.
    Voorts de massa op je blok en die van de accu naar het chassis.
    Dynamo spanning meten met een spannings meter, moet ca 14 V zijn.
    Is deze laag dan kan dat je dynamo zijn maar ook je accu welke slecht .
    Dynamo heb ik ook meegemaakt, lampje,s gingen branden en op een gegeven moment viel er van alles uit bij de tellers maar de motor liep nog even hetzij gebrekkig. Ben er toen net mee thuis gekomen.
     

Deel Deze Pagina