1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gecoat roetfilter (reinigen)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door AndyG, 6 mei 2016.

  1. #1 AndyG, 6 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2016
    Heren,
    Vraagje, waar kun je in de buurt van Limburg je roetfilter laten reinigen?

    Heb recentelijk de 120.000km beurt gehad en ik merk de laatste 10d km dat hij regelmatig genereert, zo rond de 100 kilometer.
    Ik merk dit omdat het verbruik op een vlakke weg, zonder veel tegenwind, met 110 op de cruisecontrol, dan rond de 7,7l/100km is, of als ik toevallig aan een stoplicht stilsta, is het verbruik rond de 1,3l/ph ipv de normale 0,5l/ph.
    Duurt een minuutje ofzo en dan is het weer normaal.

    Ik heb dit aangegeven bij de Ford garage voor de beurt.
    Aangezien dit een Euro5 motor is met een gecoat roetfilter, heeft deze geen additief welke gevuld moet worden. Lekker kort door de bocht vertelden ze me dat wanneer het filter dicht zit, vanzelf een storingslampje gaat branden en dan wordt het filter vervangen. $$$
    Zij verwachten dat na de beurt dit niet meer zou voorkomen, maar blijkbaar dus toch,.....

    Na het nodige surfen op het www, kom ik volgend filmpje tegen wat wel interessant kan zijn voor de dieselaars op dit forum.
    http://buchli.nl/specialismen/roetfilter

    Aan de hand van dit filmpje heb ik het vermoeden dat mijn filter al aardig dichtzit met as (wat niet te reinigen is met een regeneratie vloeistof of dergelijke). Hierdoor vindt de regeneratie eerder plaats dan de standaard interval van 1000km.

    Buchli zit in Harderwijk, en dat is toch wel ff een stukkie rijden vanuit middenlimburg, dus ik zoek een dergelijk bedrijf waar ze het filter REINIGEN in de buurt van Limburg. Iemand een idee?
     
  2. Bespaar je de moeite, het reinigen van een filter is vaak maar een tijdelijke oplossing.
    Beter gewoon vervangen zoals voorgeschreven.
     
  3. Gecoat filter zou in principe niet vervangen hoeven te worden bij 120.000km. Die zou een (auto)leven lang meegaan. Tja ik weet natuurlijk niet hoe de eerste 60.000km zijn gereden? kleine stukjes, veel file,...
    Reinigen rond de 300 vind ik nog altijd acceptabeler dan rond de 1300 voor een nieuwe
     
  4. Heb ook al eens een topic gelezen op t forum van iemand die het filter heeft laten verwijderen door een bedrijf. Mijn 2.0 Tdci heeft bij 120k km ook een nieuw filter gehad volgens het boekje dus ik verwacht rond de 240k ook weer zoiets, maar om
    Er dan zo veel aan uit te moeten geven..
     

Deel Deze Pagina