1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

toerental 2.0

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rovako, 4 mei 2016.

  1. goede morgen,

    Ik heb er al eerder overgeschreven maar de ford focus 2.0 2008
    heeft nog steeds last van schommelend toerental.
    ik heb al 2 andere gasklephuis gemonteerd maar zonder resultaat.

    Nu heb ik zitten denken ik heb originele stoel verwarmingen ingebouwd.
    En na lang nadenken is het daarna begonnen.
    Dus zekering opgezocht en eruit gehaald en wat blijkt hij loopt perfect??
    Oftwel ik heb dus een lekstroom.

    weet iemand hoe ik dit op kan lossen.
    Nu ga ik een tijdje zo rijden kijken of het weg blijft.
    Maar voor de winter wil ik graag wel weer stoelverwarming.
    En ook wil ik ze op de achterbank inbouwen.

    ik hoop dat iemand weet hoe ik het op kan lossen.

    groet ronald
     
  2. Is het alleen als de stoelverwarming aan staat ?
    Misschien beter om de stroom direct vanaf de accu met een relais te pakken, de oorzaak - minder goede stroom voorziening in het boordcircuit - los je hiermee niet op maar de gevolgen misschien wel.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  3. Staat je stoelverwarming constant aan ?
    Op zich is het normaal dat je stationair toerental reageert op een grote stroomverbruiker, bijv als je de airco aanzet zakt je stationair toerental ook en wordt licht onregelmatig ...
    Zwakke motoren hebben zelfs duidelijk minder vermogen met de airco aan (zoals mijn fiat500)

    Als hij ook onregelmatig loopt met stoelverwarming uit zou je idd een lekstroom kunnen vermoeden
     
  4. bedankt voor jullie antwoordt.

    nee de stoelverwarming staat uit.
    Zodra ik de zekering terug zet gaat het toerental zakken.
    tot bijna uitgaan.
    haal ik de zekering eruit loopt hij heel mooi rustig.

    nu nog het probleem oplossen?
    iemand een idee.
    kan het een slechte dynamo zijn?
     
  5. Ik denk niet dat het aan je dynamo ligt als het probleem er ook is terwijl de stoelverwarming uit staat ... Het moet dan een bug in de bedrading zijn ...

    Ik zou voor de optie van Flexie gaan, aparte (gezekerde) stroomdraad over een apart relais

    By the way, ik herken je naam, ex-Lybra rijder denk ik ?
     
  6. inderdaad lancia lybra 2.0 v5 gereden hiervoor.
    Vandaar nu ook de 2.0 focus maar mis toch het geluid van de 5 pitter.
     

Deel Deze Pagina