2.5i 20V 225pk Nieuwe schijven/blokken Focus ST225

Discussie in 'Performance' gestart door cpieters, 26 apr 2016.

  1. Dames/heren,

    Vorige week zaterdag ben ik 2 rondjes Nurburgring geweest (met standaard remmen). Waar ik de 2e ronden na ongeveer 5 KM volledig doorheen gegaan ben :$ (lees:bergaf rem in trappen was meer snelheid .......).

    Momenteel remt het spul weer prima, alleen ben ik stiekem toch op zoek naar iets stevigers/sterkers/mooiers.

    Nu weet ik niet wat handig is, ik zie verschillende kits (die vrij duur zijn) maar dan is alles aangepast. Mijn vraag (na het forum afgestruint te hebben) is: Wat zijn goeie remmen/blokken die in de standaard ST klauwen passen en niet al te snel warm fietsen.

    Alvast bedankt!
     
  2. Onze sponsor @JP's tuningshop heeft tijdelijk een aanbieding op de EBC remmen.
     
  3. Het topic is alweer een maand oud zo te zien, maar eigenlijk dezelfde vraag. Ik zie dat ze in UK ook vaak met Mintex en Pagid rondrijden, de één zweert bij EBC red stuff, de ander rijdt liever Mintex. Ook Ferodo DS2500 zie ik regelmatig voorbij komen. Met welke types rijden jullie nu?
     
  4. eentje kan ik afraden = EBC, al meermaals gezien dat de rembekleding loskomt van de remplaket, lijkt me niet echt OK en dat is niet van horen zeggen, heb het gehad met een escort cosworth en een focus RS mk1 bij mensen waar ik onderhoud doe.
    zelf erg tevreden van Ferodo DS2500, maar ook de Pagid RS series zijn niet slecht.
    TS : kijk ook eens naar je Eigen rijstijl, die kan namelijk ook veel te maken hebben met overdriven snel warm rijden van je remmen. Je moet ze ook tijd geven om te koelen, een rem op circuit moet je vol of niet gebruiken, dus zo kort mogelijk zo hard mogelijk remmen om ze daarna zo lang mogelijk te laten koelen.
    wat jij hier uitlegt zou ook best kunnen te maken hebben met 'vapour lock' hoe oud is je remvloeistof?? indien hier al een klein beetje water zit kan je die makkelijk aan de kook krijgen en dus stoom krijgen wat samendrukbaar is, remvloeistof is dat niet, Het is echt geen overbodige maatregel dat een constructeur voorschrijft deze tweejaarlijiks te vervangen, bij circuitgebruik zou ik het zelfs jaarlijks of meer doen.
    Maar als je echt betere remmen wil moet je groter gaan, zelfs remmen die 2cm groter zijn in diameter gaan beter remmen dan een set gegroefde schijven met sportblokken.

    gReetS
     
  5. #5 DennisGV, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2016
    Ik rij regelmatig nurburgring

    Als ik advies mag geven....
    remschijven pak gewoon de gladde Brembo's vele andere merken gaan snel krom

    Remblokken.... Ferodo DS2500 of Pagid

    En wil je nog extremer.... tja dan Big brake kit
    En pak ook een goede remvloeistof...
    Ik gebruik ATE Type 200 Dot 4
     
  6. Even een vraagje.
    Leuk idee zo'n upgrade van je remblokken. Maar los je daarmee het probleem wel op? Waarom niet eerst je remleidingen en evt remvloeistof aanpakken ipv betere remblokken?

    Het probleem is het warm lopen van je remmen neem ik aan? Met andere remblokken welke nog meer 'grip' hebben krijg je nog sneller/meer temperatuur opbouw in je schijven, leidingen en vloeistof met mogelijk cavitatie en verlies aan remdruk.

    Of zit ik er ver naast met deze gedachten?
     
  7. #7 DennisGV, 30 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2016
    Klopt wel een beetje G.B.

    kokende vloeistof kan resulteren in pedaal naar de bodem trappen
    Daarom ook iedere 2 jaar verversen ivm water in de vloeistof

    maar ook de "standaard" remblokken worden te heet en gaan faden
    Je hebt het gevoel alsof je met 2 voeten op je rempedaal staat
    En hij nog niet remt

    als je op de nurburgring zit en je komt te hoogte van Adenauer forst & breidscheid kunnen veel
    "originele remmen" beginnen te weigeren

    Nu moet ik zeggen dat de ST & RS remmen al aardig goed zijn
    maar zodra je beetje erg hard blijft remmen komen ze net te kort
     
  8. Bedankt voor de reacties! Om even iets recht te zetten: ik ben nooit door de rem heen gegaan hoor, maar ik zag een topic over remmenupgrade en vond het daarom onnodig om een nieuw topic te starten. ;)

    Ik rij inderdaad zo nu en dan circuit en de Nurburgring staat idd ook op het lijstje. Ik zoek iets dat net iets beter remt dan standaard en het ook net iets langer volhoudt dan standaard, maar ik ben niet heel erg ontevreden over hoe het nu is. Je merkt gewoon dat het na een aantal ronden wat minder wordt en ik hoop iets te vinden dat net iets beter geschikt is voor zwaardere omstandigheden.

    Remvloeistof wordt idd regelmatig vervangen, stalen remleiding moeten nog. Als ik dit zo lees gaat het dan inderdaad DS2500 of Pagid RS worden. Bedankt voor de tip over EBC, dat wist ik niet. :thumbup:
     
  9. Met alleen andere blokken ga je geen grote stappen maken. Verwacht daar geen wonderen van.

    Remvoeringen die los komen is GEEN kwaaltje van EBC. Omdat EBC verschrikkelijk veel voorkomt is de kans op "problemen" ook groter, dat is logisch. Ik heb zelf ook zat remblokken van andere merken gezien die uit elkaar zijn gevallen. Vaak door (te) hoge temperaturen. Ook wel eens blokken gezien die ergens uit een hoekje van het internet kwamen zonder merk of wat dan ook.
    Dat dit dus een "eigenschap" is van EBC is onzin.
    Wij hebben veel klanten die een auto speciaal voor het circuit hebben en op EBC rijden, nooit problemen.
    Laat je dus niet gek maken...... Ford heeft ook meer auto's met problemen dan Lamborghini..... De wet van de grote getallen dus.

    Wist je trouwens dat een groot deel van de problemen die ontstaan bij de remmen worden veroorzaakt door verkeerd inremmen? Dan verziek je de blokken in de eerste meters al.

    Als je een blok wilt hebben met een goede bite en wat geschikt is om eens lekker op de Ring te vlammen dan is de Yellowstuff van EBC een goede keus. Maar ook een Ferrodo of een Pagit. Wil je echt "circuit materiaal" ga dan voor Hawk. We hebben ze allemaal :cool:

    Als je echt meer remvermogen wilt dan zal je naast de blokken ook wat aan je schijven en slangen moeten doen.
    Schijven met groeven of dots hebben meer koelvermogen en kunnen beter vuil afvoeren.
    Daarnaast voorkomen ze gasvorming tussen het blok en de schijf, het blok drukt dus beter (en sneller) tegen de schijf aan.
    Een setje Goodridge remslangen maakt de zaak af.
    Je hoeft dan nog niet eens naar een ander type remvloeistof. Mag natuurlijk wel :)

    Ga je echt meer vragen van de remmen dan is de overstap naar een bigbrake kit een goede optie. Dan kunnen we je sets aanbieden van D2Racing, Brembo, HiSpec, Wilwood, enz.

    Succes met je keuze!
     
  10. Goede uitleg ☝️
     
  11. Ik rij nu een tijdje met Bremo schijven (standaard maat zonder groeven of dots) en Hawk blokken, imo een prima combi
     

Deel Deze Pagina