1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2e versnelling werkt niet volledig

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door maikeltjeee, 5 apr 2016.

  1. Beste Focus liefhebbers,

    Ik heb tegenwoordig steeds meer problemen met mijn versnelling. Namelijk als ik rij krijg ik hem niet meer volledig in de 2e versnelling. Hoe hard ik deze ook erin duw met de koppeling volledig in maar zelfs dan slijp ik de tandjes weg.

    Is er een manier om dit te vervangen? De gehele koppeling lijkt mij niet nodig, verder doet alles het super.

    Ik hoor graag of iemand een goede oplossing heeft.

    Maikel
     
  2. Kan dit ook met de kabels te maken hebben? Dat die misschien even fatsoenlijk afgesteld worden?
     
  3. Ik heb totaal geen idee ervan
     
  4. Kunnen de singromesring van de 2de versnelling zijn, die zorgen dat twee tandwielen hetzelfde toerental gaan draaien waardoor ze makkelijk in elkaar kunnen grijpen en je niet slijpen van de tanden hebt.

    Maar kan idd ook afstelling zijn van de kabels (is wel de goedkopere oplossing )
     
  5. En hoe controleer of vervang ik deze?
     
  6. Ik ben daarvoor toen naar de dealer gegaan. Kostte iets van 50 euro.
     
  7. Misschien kost de ring 50 Euro, maar om die singromesring te vervangen is wel wat werk. Moet de versnellingsbak er vanaf en helemaal uit elkaar.

    Dus ik zou eerst kijken of de afstelling van de kabel wel goed is.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
     
  8. Kabel afstellen zou je even moeten Google hoe de afstelling moet zijn

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
     
  9. Ik had het over de kabels :) ik zag de vraag over de versnellingsbak even over het hoofd.
     
  10. Er bestaat een reële kans dat je koppeling niet meer goed vrij komt.
    Dit kan aan een van de cilinders liggen of aan je drukgroep.

    Hoeveel km heeft de focus gelopen?
     


  11. Sorry voor de late reactie allemaal. Tapatalk gaf geen melding.

    Gij heeft nu bijna 170.000 gelopen. Dus wat raden jullie aan.
     
  12. Denk dat je aan een nieuwe koppelings-set toe bent (inclusief hydraulisch druklager).
    Gezien de km-stand is dat niet vreemd.
    Waarschijnlijk is de plaat zelf nog niet echt op, maar zit er een probleem in je drukgroep of druklager.
    Als je toch bezig bent zet je er allemaal nieuw in natuurlijk.
     
  13. Klopt wat Duth daar zegt, had ik met mijn fiesta ook was het hydraulische lager in de bak lek. Bij mij kon ik dat nog even opvangen dmv veelvuldig pompen en kijken waarna hij makkelijker schakelde. (koppeling in dat geval voor het stoplicht NIET ingedrukt houden)
    Houdt ook je remvloeistof niveau in de gaten.
     

Deel Deze Pagina