1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inrijden van een nieuwe focus

Discussie in 'Performance' gestart door 2015focus, 23 mrt 2016.


  1. Dat is dus absoluut niet waar.

    Elk merk brandstof heeft zijn eigen samenstelling en toevoegingen. Zo zit er in sommige brandstoffen veel meer Ethanol als in andere. Daarbij komen verreweg de meeste brandstoffen uit verschillende raffinaderijen. Dat er ook merken zijn waarbij de brandstof uit dezelfde raffinaderij afkomstig is wil nog niet zeggen dat de brandstof ook daadwerkelijk hetzelfde is.
     

  2. Bij mij ook!

    Is jouw huidige auto ook afkomstig uit Duitsland? Bij Duitse auto's staat er Aral op de sticker bij de tankdop. Bij Nederlandse auto's is dit BP.
     
  3. #23 Kees37, 28 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2016
    Yep, die van mij is ook uit Duitsland
    En als ik in Duitsland ben dan tank ik ook Aral Ultimate 102
     
  4. Straks krijgen we de "discussie" dat een elektrische auto beter loopt op stroom van Essent dan van Nuon.....
     
  5. :schater::schater:
     
  6. #26 2015focus, 28 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2016
    Hahaha krijg je wellicht dat soort "discussies" idd maar goed een octaangetal hoger is dus als het goed begrijp toch wel beter wellicht ook beter voor de turbo?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  7. Voor de turbo zelf, geen idee. Maar turbo motoren peuren flink wat vermogen uit een beperkte inhoud. Hoe preciezer het ontstekingsmoment geregeld kan worden hoe beter de verbranding. En daarmee is vaak het vermogen ook wat hoger. Meer rendement dus.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  8. Om deze brandstofdiscussie even te verleggen naar een diesel. Mijn Focus 3.2 met 2.0 tdci Powershift zit volgens Spritmonitor en de bc rond de 6,1 á 6,2 ltr/100km, heb nu ruim 4500 km op de teller. Is het tanken van de duurdere Shell of BP diesel enig nut om het verbruik te doen dalen?

    Volgens de theoretische cijfers van Ford zou een deze Focus een gecombineerd verbruik hebben van 4,4 en in de stad 5,1. Ik rij gemiddeld afwisseld rustig/sportief met hoofdzakelijk provinciaal/snelweg, en rijd daarbij nog eerder rustig dan sportief. Ik begrijp best dat de cijfers van Ford zoals bij andere merken nagenoeg niet te halen zijn. Op Spritmonitor komt slechts een enkeling onder de 6 met deze motor.

    Volgende tankbeurt toch eens de duurdere diesel tanken om te testen.
     
  9. zeker geïmporteerd [MENTION=948]Kees37[/MENTION]?
    gras is altijd groener bij de buren hé :schater:
     
  10. Hahahahahaha :schater::schater:
    Alhoewel, Duits gras??...............
     
  11. Onze Ford Focus 3.1 heeft nu ong. 71.000 km op de kmteller staan.
    Wij tanken al vanaf dat we de auto nieuw gekocht hebben,normaal gesproken E10.
    Alleen op vakantie in Zweden tanken we E95 omdat er geen E10 te koop is in Zweden.
    We merken totaal geen verschil in trekkracht en verbruik.
    Het beste/zuinigste verbruik is tot nu tot 4,5 liter per 100 km, als we getankt hebben staat er meestal aangegeven dat we meer dan 1000 km kunnen rijden totdat we meer moeten tanken.
    O ja, we tanken normaal een onbekend merk benzine, in welk land we ook tanken.
     

Deel Deze Pagina