1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

remschijf soorten......

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door henk67, 2 feb 2016.

  1. Vraagje over remschijven........
    100.000 soorten, maar ook daar weer soorten in.
    Ik zie enkele schijven van 10/11 mm dikte, en ik zie van die geventileerde met 2 schijven en een open stuk ertussen.
    Wat is het verschil tussen die 2, en kan ik deze allebei pakken of moet er dan iets aangepast worden.
    Ik wil mijn voorste remschijven vervangen van 278mm naar 300mm.
    Achter komen dan ipv de trommels remschijven van 280mm.
    Ik heb vernomen dat ik voor alleen de bracket hoeft te veranderen.
    En dan natuurlijk de remschijven en blokken.

    Wat kan en moet ik doen?
    Ook qua merk denk ik en soort.......
     
  2. 280 mm remschijven voor de achterkant van een Focus II zijn massief en hebben (vaak) een dikte van 11 mm.

    300 mm remschijven voor de voorkant van een Focus II zijn geventileerd en hebben (vaak) een dikte van 25 mm.

    Om van 278 mm naar 300 mm te gaan, heb je het volgende nodig klik
     
  3. Die zijn aardig aan de prijs.
    Maar eens kijken of ik ergens deze remklauwen van een sloopauto kan halen.....
    Het gaat eigenlijk alleen dan om de brackets.
    Dus komt er iemand brackets tegen van 300mm, meld het dan even.
     
  4. Rond, vierkant, hoekig, met gaten, met gleuf, met gaten en gleuven... of kromme!
    Ik weet wel dat in Engeland heel goedkoop te bestellen is voor de Focus. Kijk maar eens op Ebay. Succes!
     
  5. Remt ie niet goed dan?
     
  6. Zeker wel, maar de trommels achter gaan eraf, en daar is een st set voor van 280mm.
    Dan wil ik de voorkant vergroten van 278mm naar 300mm.
    Iemand ervaringen met een bepaald merk.
     
  7. Je mag in Nederland niet zomaar de remmen van je auto aanpassen
     
  8. Volgens mij wordt dit wel vaker gedaan. Al zou ik daarmee wel uitkijken. Het is toch je veiligheid.
     
  9. Qua moeilijkheid valt een remsysteem wel mee, je moet alleen even weten wat je doet.

    En zorgen dat alles goed vast zit wat vast hoort te zitten. En altijd goed ontluchten en zorgen dat de ontluchtingsnippel goed dicht zit.

    En voor je op de openbare weg gaat even testen op de oprit..
     
  10. Is er een ongeval met zwaar letsel of erger en ze komen er achter dat de remmen anders zijn dan af fabriek , mits door de RDW gekeurd ben je de sjaak. Bij onze Ooster buren al helemaal
     
  11. Ooit een verhaal gehoord bij iemand zijn motor de remklauwen niet goed waren vast gezet.... kan de beste over komen :p
     
  12. Tsja, als er gewoon origineel Ford/ATE/Bosch opstaat, wat in de TS geval zo is, kan ik me niet voorstellen dat er iemand gelijk achter gaat komen.

    Er rijden hier ook mensen met ST170 remmen op hun normale focus of ST225 remmen op hun Ford. Ik denk niet dat er een inspecteur snel achter komt dan.
     
  13. hier rij ik ook met st170 remmen op een 1800 focusje 1
    geen problemen te bekennen, bij apk was de opmerking van de ford monteur dat het niet de orginele 1800 remmen waren. apk geen probleem.

    Voor de rdw moet je alleen uitkijken als je brokken maakt met een andere motor(code) of zwaar opgevoerde motor.

    ken ook iemand die een zwaardere motor in zijn wagen heeft gehad dan er ooit in die auto is geleverd. ding heeft 2x apk gehad in de tijd dat hij dat ding gereden heeft. hij heeft zelf een ongeluk gehad (iemand anders achterin gehad) en toen is alleen gemeld dat de wagen totelos is, verder niets. en het was ook geen niet opvallende wagen(open pijp, bodykit en stickers)

    maar dat is dan weer offtopic.

    [MENTION=8436]henk[/MENTION]
    waarom geen st225 remmen voor om het plaatje Compleet te maken?
    en qwa merk blokken en schijven iets normaals pakken(denk niet dat je remt zoals de meeste st eigenaren) zoals orgineel ford, trw, brembo, ate, etc

    ik heb op mijn wagen trw schijven/blokken en stalen remleidingen rondom.
    het verschil tussen origineel en standaard st170 was al zo groot dat dat voor mij op dat moment voldoende was.

    merk wel dat bij zeer intensief gebruik de remmen gaan faiden /verslechterende remwerking (geen idee hoe je t schijft)

    en als je het niet aandurf of vertouwt om het te monteren altijd hulp er bij halen en niet gaan aanpoten, het blijven je remmen en die moeten je wel kunnen stoppen.

    suc6 :thumbs:
     
  14. St remmen compleet van de voorzijde is moeilijk aan te komen. (gebruikt)
    Ik zit misschien ook met de grote van mijn winterwielen. Deze zijn 16 inch, en ik weet niet of deze passen bij de 320mm remschijven voorzijde.
    Anders word het voorzijde 300mm en achterzijde 280mm(wel st remmen)

    Ik ga er toch zelf niks aan doen, dat laat ik wel over aan iemand die weet wat hij doet.
    De achterzijde is voor Sjoerd, en als ik op tijd de voorzijde heb dan is die ook voor hem.
    Hij weet meer dan ik.
     
  15. Remmen van de st225 zijn ook gebruikt onder diverse volvo's.

    En die zijn meestal iets goedkoper 2e hands..
     
  16. Weet jij dan misschien onder welke volvo's?
    Dan word het zoeken misschien iets makkelijker.
    Ikzelf ben een leek in het auto gebeuren, dus het moet wel goed zijn.
     
  17. Met de grootte van 16 inch winterwielen is niets mis. De Focus II ST gebruikt als kleinste maat 16 inch. Heb meerdere :st: rijders in de winter hiermee zien rijden.
     
  18. Als iemand iets tegenkomt, of ergens een linkje naartoe heeft, dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.....
     
  19. Ik heb hier geen toegang tot de onderdeelnummers, maar zal vanavond even kijken..
     
  20. Waar staat dat?
    Mijn Focus I was een 1.6 16v met achterop trommeltjes. Een paar jaar geldeden omgebouwd naar 1.8 16v en opnieuw laten keuren. Geen enkele opmerking over de remmen gehad. Ook bij de APK niet. Ik rij er nu al weer een jaar of 3-4 mee.

    Waar staat dat?
    Net als in NL moet in Duitsland je auto technisch in orde zijn.
    Bij ombouw naar een andere motor met andere inhoud, is het wel handig om dit op kenteken te laten wijzigen. Wanneer je een BMW 318 hebt omgebouwd naar een 325 en niet hebt laten keuren, kan dit een probleem zijn.

    In Duitsland is met name de goedkeuring van belang (TUV etc.)

    Als Sjoerd het doet, komt het wel in orde. Wat betreft de voorremmen; [MENTION=1001]stationpowerrrr[/MENTION]?
     

Deel Deze Pagina