1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

radiator afdekken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rfknol, 6 jan 2016.

  1. Afgelopen week -15 bleef keurig op temperatuur bij mij (niet als ik stil stond).
     
  2. Hei,
    Rij in Noorwegen met een 1,6 TDCI uit 2009 en heb geen enkel probleem met dat de kacheltemp terugloopt of dergelijk. Is normaal na zon 5 km op temperatuur of het nu -20 of -30 is maakt niet uit.

    Hilsen, Jm
     
  3. Deze ervaring deel ik niet mijn 1.6 tdci blijft goed op temp ook bij de hogere snelheden met deze temp terwijl de kachel.voor op warm.knalt.
     
  4. het probleem is niet het openen van de thermostaat maar het niet volledig sluiten ervan of te vroeg openen waardoor de temperatuur te laag blijft.
     
  5. Met mijn vorige auto Mondeo 2.0 TDCI uit 2003 heb ik het zelfde probleem gehad. Het vervangen van de thermostaat en de waterpomp had geen resultaat. In het koelsysteem zaten 3 gloeipluggen die aangaan wanneer de temperatuur niet hoog genoeg werd. Deze gloeipluggen (misschien niet de goede benaming) waren bij mijn auto defect. Na vervangen bleef de zaak keurig op tempratuur. Ik weet niet of de auto waar het omgaat ook een dergelijk systeem heeft.
     
  6. Met de huidige lage temperaturen zakt het metertje idd naar 75°C bij lang uitrollen en stationair draaien, maar dat doet de Caddy van de zaak ook... dus ik maak me er niet echt zorgen om. Zodra er weer een beetje vermogen gevraagd wordt dan staat de temperatuurindicatie ook weer heel snel op ca 90° bij de Caddy en 80°C bij m'n Focus, dezelfde waardes die ook bij extreem warm weer niet overschreden worden.
     
  7. Het is ook alleen de temperatuur meter die de normale waarde niet haalt. Als ik op dat moment de kachel op standje cremeren heb is het binnen de kortste keren niet te harden in de auto. Daar kwam ik gisterenmiddag achter.
    Dus ik denk dat het hetzelfde probleem is als met het gasgeven dat hij dan ook zakt.
     
  8. Net wat Paul zegt je brandstofverbruik zal dan ook wel toenemen.
     
  9. Heeft hij wel een tijdje gehad, maar dat ligt aan dat verrekte roetfilter. Vlak voor de kerst heb ik hem nog eens even uitgelaten en sindsdien is hij weer zuiniger (1 op 17 met hoofdzakelijk ritten binnen Zwolle).
     
  10. Vandaag heb ik eens een stuk gereden met Forscan op de telefoon. De Cilinder Head Temperature heeft bijna de hele rit op 89 graden gestaan, ik heb dan ook het idee dat dat de kvs temperatuur is en niet de CHT.
    Maar dit is wel een temperatuur die ik verwacht tijdens het rijden.
    De meter op de tellerunit heeft rond de 75-80 graden gestaan en varieerde afhankelijk van de vermogensvraag. Dus ik denk ik dat het afdekken van de radiator maar gewoon laat voor wat het is.
     

Deel Deze Pagina