1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Benzine additief

Discussie in 'Performance' gestart door Valentin.s, 13 okt 2015.

  1. Ik ben de bezitter van een ford focus ecoboost 1.0 125 hp.
    is het noodzakelijk om een additief toe te voegen aan de benzine voor het reinigen van de injectors?
     
  2. Mijn broer heeft 1.6 ecoboost hij doet geregeld wanneer hij verschillende pompenhouders heeft gehad.

    Dit doe ik zelf ook.
    En vind persoonlijk dat verbruik ook mee helpt omlaag te drukken.

    Dus ik zeg ja doen.
    Bij halve tank erin en dan zo goed als leeg rijden
     
  3. Gewoon 102 Competition brandstof tanken bij Firezone dan hoeft dat niet.
     
  4. Lang niet alle Firezone pompen hebben dat, volgens mij een kwalitatief goede benzine zoals bv BP Ultimate tanken moet voldoende zijn.
     
  5. Dank voor de info
     
  6. Dat is alleen voor een hoger octaan. Het zal op lange termijn wegens een betere verbranding vast ook je injectoren schoner houden maar dat is dan wel een dure marnier.

    Zelf tank ik ultimate. En doe 2x perjaar een flesje erin.

    Je kan ook een goedkopere benzine tanken als de competition en daar dan elke tank beurt een flesje ingooien en dan ben je nog goedkoper uit als competition tanken.
     
  7. Er is een topic over het verschil in brandstof en de hoeveelheid ethanol (water) erin... Klopt dat 102 duurder is. Gulf heeft ook een duurdere 102 variant volgens mij. Daarnaast is 98 gewoon een prima oplossing. 1 Fles erdoor heeft pas zin als je dan ook je gehele tank leeg gaat rijden tot het lampje gaat branden. Als je tussendoor gaat tanken dan verdun je het weer....
     
  8. Als je goede merkbenzine tankt, hoef je niks bij te voegen, als je bij de goekope pompen tankt, zoals tink tango en dat soort merken, zou ik zeker toevoegen, dit zijn namelijk basis brandstoffen zonder additieven, die zitten er bij merk benzines wel in.
     
  9. Voor de APK tank ik meestal ook 2 keer Shell v-power
    Je kunt dan toch wel merken dat de auto rustiger loopt
    En wat meer aan het gaspedaal hangt
    V-power diesel is zo.n 8 cent per liter duurder. Dus 4 euro op een volle tank
     
  10. #11 MK4, 13 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2015
  11. De 102 brandstoffen hebben meestal geen biocomponent toegevoegd.
    Daarom is het een fractie beter voor je injectoren.
    Ook wordt het vaak aangeraden voor motoren die de winterstalling in gaan.

    In hoeverre de vpower of ultimate brandstoffen biocomponenten bevatten weet ik zo niet
     
  12. Ik ga overstappen van 95 naar 98 oct. nl Esso Synergy Supreme+ (98 octaan
     
  13. #15 unknown, 14 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2015
    Wat ik deed met mijn vorige auto's en dat zal met deze niet anders zijn, een flesje Forthe injectiereiniger in een bijna lege tank gooien en dan een keer of 5 Shell V-Power tanken.
    Wat mij met meerdere auto's is opgevallen is dat tanken bij goedkope witte tanken ala Tango en consorten, de auto's verbruikten meer en de Honda's kregen minder pit.

    Ik zou adviseren om gewoon bij Esso, Shell en dergelijk bekende tankstations te tanken, de literprijs scheelt nauwelijks van de witte pomp maar het verbruik wel en je motor vindt het echt prettiger.

    Ik weet de verhalen dat de Tango hun benzine diesel bij de grote bekende leveranciers opslag halen, maar dat is de rauwe benzine en diesel zonder adatieven die de bekende merken wel toevoegen.
    Het is het proberen waard want niet geschoten is ook mis ;)
     
  14. Inderdaad unknown zo is het ongeveer, bij elke benzine is ethanol toegevoegd.
     
  15. Ik heb toevallig ook shell v-power getankt vandaag. Mijne leek ook niet vooruit te branden.. en merk nu direct het verschil. Bij de eerste km's al.. dus ik weet wat ik nu ga tanken de volgende keren!!
     
  16. #18 Woutert, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2015
    Dat is niet helemaal waar.

    Onderstaand uit een onderzoekje eind 2014:
    Ethanolvrije en -arme alternatieven bij
    Shell V-power 97: ethanolvrij
    BP Ultimate 98: <0,5%
    Esso/Mobil Energy Supreme +: ethanolvrij
    Tango/Q8 SuperPlus: geringe hoeveelheid
    Firezone Competition 102: ethanolvrij

    De ethanol toevoeging kost je simpelweg vermogen en ook gasreactie... Een hoger octaangetal geeft alleen meer vermogen als je motormanagement daar actief op afregelt (turbo & pingelsensor).
    In theorie kan de tragere verbranding bij een hoger octaangetal ook iets meer koppel opleveren bij lagere toeren maar of dat merkbaar is..?

    Daarnaast kunnen additieven uiteraard vervuiling aan verstuivers weer wat oplossen wat je wellicht ook kunt merken.
     
  17. #19 Valentin.s, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2015
    Ben bij de Ford verdeler geweest en heb gesproken met een goede vriend die daar werkt. zijn mening "additieven toevoegen is totaal overbodig".
    Ik ben trouwens zelf al 38 jaar mechanieker (zware dieselmotoren).

    Ford Focus 1.0 125pk Panther Black (6,5L/100km)
     
  18. Meh.. Er zijn ook meerdere testen waaruit blijkt dat bijvoorbeeld sproeibeelden aanzienlijk verbeteren na een reiniging met aditieven, vooral voor de commonrail diesels erg belangrijk. Hier snel 1 die ik kon vinden

    De vraag blijft wel hoe erg ze vervuilen met de best goede brandstoffen hier in NL.. Iets wat niet vervuild is kun je überhaupt niet schoonmaken.

    Je auto blijft ook echt wel lopen zonder ooit een additief toe te voegen, maar toch kan het uiteindelijk wel de motorloop en verbranding positief beïnvloeden als er inderdaad bij normaal gebruik vervuiling optreedt.
     

Deel Deze Pagina