1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 305pk Uitlaat Focus RS 2

Discussie in 'Performance' gestart door JeffreyP, 25 sep 2015.

  1. Zoals de titel luidt ben ik dus opzoek naar een andere uitlaat voor mijn Focus RS2. De huidige uitlaat die eronder zit is origineel, de cat is wel leeg. Is dit normaal?
    De viergas meting was daarin tegen goed (+0,5% wat die mag hebben)

    [​IMG]

    Ik weet dat er een berg merken zijn die geschikt zijn voor de RS. Ik wil eigenlijk jullie mening horen, en eventueel met voorbeelden?!

    Ik heb gelezen over diverse merken; Mongoose, Miltek, Dreimsience, Cobra, en Mountune

    Ik heb wel een paar eisen aan de uitlaat;

    - Complete 3'' uitlaatlijn (turbo back)
    - Ik heb nu backfire's, deze wil ik behouden (Decat?)
    - Ik wil toch enig comfort hebben voor mijn gehoor bij lange ritten (Resonated)
    - Sportief geluid maar zeker geen brulpijp
    - Geen gezeik met de keuring
    - Minimaal 4,5'' eindtips


    Ik hoop dat jullie je mening kunnen geven en of voorbeelden? Heb al diverse youtube video's bekeken en weet nog niet precies wat ik wil. Ik wil namelijk geen Sjonnie geluid uit de RS hebben.
     
  2. Ik heb zelf natuurlijk geen RS2 maar een van de mooist klinkende is die van [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION]
    Hij kan je er meer over vertellen.
     
  3. Mountune is Milltek (met een andere naam erin gebrand).

    John
    Grey-ears
     
  4. Hoi Jeffrey,

    Jammer dat je me zondag niet ff gevraagd hebt :loco:

    De standaard RS uitlaat met cat klinkt opzich nog niet eens zo heel verkeerd, maarja je wil meer hè :schater:

    Cat heb ik ook leeg geblazen, ken maar weinig verhalen waar dat niet zo was, helemaal als je wat meerdere dingen gaat veranderen.

    Ik heb zelf een Mongoose Catback 3'' eronder zitten, precies zoals op de foto, ook met die eindstukken.

    [​IMG]

    Downpipe en decat zijn van Cobra, merk maakt eigenlijk niet zoveel uit, pijp is pijp, als het maar RVS is, past gewoon op elkaar.

    Gebruik RVS bouten en moeren om alles aan elkaar te zetten.

    Een Lambda spacer is wel aan te raden, anders krijg onherroepelijk foutmeldingen, en dan klopt je rij cyclus niet bij APK, dat is dus afkeur (foutcode P0420)

    [​IMG]

    Waar je wel ff op moet letten zijn de boutjes waar je de downpipe mee aan de turbo bevestigd, bestel een paar nieuwe bij de Ford en gebruik dan dit soort ringen voor de borging.

    Zijn onder andere te vinden onder Nordlock borg ringen
    [​IMG] [​IMG]

    Maat M8 moet je hebben, die zorgen ervoor dat de boutjes er niet meer uitlopen, en ja dat gebeurd echt als je ze niet borgt. (overkwam mijzelf 2x :nocheer: )

    Ook wel handig, door de grotere uitlaat diameter (bij volledige vervanging) heeft de motor te weinig tegendruk en presteert die aanzienlijk slechter, tuning is dus (bijna) een must.

    Ik ben zelf voor de Mongoose gegaan vanwege het mooie donkere/zware geluid.

    Hier ff youtube filmpje van de volgende merken:

    1- Blueflame
    2- Remus
    3- Miltek (mountune)
    4- Miltek with mountune mp350 upgrade
    5- VXR with miltek
    6- Standard

    [YOUTUBE]EWgH9huv_bM[/YOUTUBE]

    Mongoose:

    [YOUTUBE]-IkcWqafSbI[/YOUTUBE]

    Suc6 met je keuze, het is lastig via de youtube filmpjes ;)
     
  5. #5 JeffreyP, 26 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2015
    Wow [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] hier hebben we tenminste wat aan. Toen ik thuis kwam van de border-run ben ik pas gaan kijken voor een ander uitlaatsysteem, al die RS'en die langskwamen met die diepe brommen en roffels haha.. Dat wil ik ook.:lol:

    Ik had gister ook nog een mailtje ontvangen van XT motorsport;

    Zoals je kunnen zien in bovenstaand bericht is de prijs nogal fors, dit is natuurlijk wel icm tuning stage 2... Dit ga ik dus niet doen haha!

    Miltek klinkt natuurlijk heel stoer in de mond maar als ik daar de prijs van zie krabbel ik terug, want ik denk dat Mongoose o.i.d. ook hetzelde kan bieden.

    Als ik zo de video's op youtube bekijk;

    Mongoose; heeft een donker en zwaar geluid

    Miltek; heeft een redelijk donker/fel en toch zwaar geluid

    Cobra; heeft helemaal een donker geluid, dit vind ik persoonlijk iets te..


    Als ik Miltek met Mongoose ga vergelijken dan kies ik toch voor Mongoose, ook vanwege het kostenplaatje wat eraan zit. Ik twijfel alleen nog tussen de turbo back systemen waarbij er keuze is uit 1 volledige einddemper met 4,5'' eindtips en 2 ''losse'' einddempers met 5'' eindtips.

    2 einddempers die uitlopen op 76mm met 5'' tips
    http://mongooseexhausts.com/store/shop/focus-rs-mk2-section-59-cat-back-system/

    2 eindempers die uitlopen op 63.5mm met 5'' tips
    http://mongooseexhausts.com/store/shop/focus-rs-mk2-system-500-cat-back-system/

    1 grote einddemper met 4,5'' tips
    http://mongooseexhausts.com/store/shop/focus-mk2-st-cat-back-system-copy/
     
  6. #6 Johoo_NL, 26 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2015
    Als je de Mountune (ook Milltek) ben je een stuk goedkoper uit.
    Hou wel rekening met dreunen (drone) op de snelweg. Dit ervaart iedereen verschillend, maar hoe meer geluid hier meer kans op drone.

    Overigens begrijp ik niet zo goed hoe jij met een lege cat geen foutmeldingen krijgt en ook de emissiewaarde haalt. Er zijn zelfs al sportcats die kritisch zijn.
     
  7. #7 Sbro.nl, 26 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2015
    Thx :lol::rock:

    Houd er wel rekening mee dat die Section 59 aanzienlijk meer lawaai maakt wat op den duur onprettig kan zijn, mijn advies, neem die met een enkele demper
    Section 59 ''de aandachts trekker'' :politie:

    [​IMG]

    De ''stillere'' variant ;)

    [​IMG]

    Ook hier kun je kiezen voor de verschillende end tips

    Tip: kijk bij verschillende aanbieders ook naar de verzendkosten, die kunnen behoorlijk uit de hand lopen namelijk :nocheer:


    Ik vind persoonlijk het dreunen wel meevallen, boven de 3000toeren wordt het ineens nagenoeg stil in de auto, 3200 toeren constant bv (een ruime 140 op de teller)

    Anderzijds, het hoort ook wel bij de auto :rock:
     
  8. Ik wil wel enig comfort hebben als ik een lange rit maak. Dus dat wordt een resonated systeem. (Heeft Mongoose niet zo te zien)

    Ik zou wel graag die 5'' eindtips willen hebben en die hebben ze alleen bij de Section 59, wellicht zal ik er dan een middendemper tussen moeten plaatsen als het geluid te erg wordt.

    Wat ik ook niet wil is dat de auto net op een trekker lijkt als deze stationair draait bij een stoplicht.. De turboback van Miltek non-resonated heeft dit heel erg vind ik..

    Kan jij misschien eens een keer een filmpje maken [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] van je jouwe zodat ik een beeld heb van het geluid op de snelweg (wat je hierboven beschreef).
     
  9. Resonated is MET een middendemper. Een filmpje met geluid van binnen heeft geen enkele waarde. Je ervaart niet hetzelfde in werkelijkheid als in het filmpje. Kijk of je iets met Simon kan regelen om het real life te horen.
     
  10. Twente --> Zeeland is niet ff om de hoek :nocheer:

    Ik denk dat de vermogens meeting bij Verhoeven een optie om het zelf te beluisteren, ik ben er sowieso aanwezig :rock:
     
  11. Na even zoeken op internet stap ik toch af van de 5'' eindtips. Deze zijn te groot vind ik..

    Het wordt dus een Mongoose systeem met 4,5'' eindtips. Nu nog even speuren naar een goedkope aanbieder:thumbup:

    Mongoose met 4,5'' eindtips

    [​IMG]

    Mongoose section 59 met 5'' eindtips

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina