Gisteren eindelijk mijn Focus 2 fase 1 wagon opgehaald! Het betreft een 2.0 Tdci uit 2005 met een relatief lage 205d km op de teller. Deze kleur zie je volgens mij niet zo vaak, geen idee eigenlijk hoe die heet. Onderhoud is volledig bijgehouden, driem is pas vervangen inclusief waterpomp en kennelijk is m het massavliegwiel ook vervangen. Nieuwe APK er op en gaat. Eerste indruk is zeer positief. Wat een fantastische motor is dit zeg, en de 6 bak is ook fijn, schakelt alleen wat hakerig. Weet niet of dit normaal is of zal ik eens de bakolie vervangen? Verder voel ik een trilling bij 120 km/h in het stuur, wat waarschijnlijk door balanceren op te lossen is. Voorlopig nog maar 1 foto, maar er volgen meer s ie eens mooi gepoetst is [emoji1]
Thanx! Verbruik ligt nu tussen 5,5 en 6 op de 100, best netjes. Vooral op snelweg is ie wat zuiniger. Voorlopig rijdt ie prima, op die trilling na
Als de ST gemaakt was in die kleur had ik m zeker gevonden... errug mooi! (zelfs zonder te poetsen!) Let wel even op die trillingen.... Is echt niet goed voor je auto. Van motorsteunen tot lagers en zelfs interieurdelen, ze hebben er allemaal onder te lijden en verkorten uiteindelijk de levensduur van je wagen. Je weet natuurlijk niet hoelang de auto al zo rijdt. Als het niet verholpen is na het checken van je onderstel (balanceren en evt uitlijnen) zou het wellicht bij je aandrijfassen vandaan kunnen komen en das minder goed nieuws... maar die kans niet heel groot tenzij het een leasebak is geweest. En dan zou je de trillingen ook bij plotseling gas-los moeten voelen bij lagere snelheden. Bakolie is afhankelijk van of de koppeling al is vervangen of er misschien wel binnenkort aankomt en dan komt de olie ook. En in principe zou je die nooit hoeven te vervangen vwb onderhoud. Bij mijn vorige auto (Mondeo 2.2tdci) had ik ook last van steeds stroever schakelen en toen hebben ze het bedieningsmechanisme en koppelstuk (the joint) gecleaned en ingevet en maakte een wereld van verschil... Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je gewend was, zelf heb ik Ford nooit soepele schakelaars gevonden. Hoe dan ook, geniet van je wagen!!
Thanx voor je reactie. Op lagere snelheden heb ik totaal geen last van trillingen. Ik weet niet wat voor een ophanging de Focus heeft? Bij mijn alfa's waren draagarmen en fusees vaak erg snel versleten, maar dat heb ik over de focus nog niet echt gelezen. Aangezien het trillen bij 100-120 km/h is, lijkt het op onbalans. Zal zelf eens kijken of ik de joint opnieuw kan invetten, dat heeft bij andere auto's ook al eens geholpen. Ik moet eens checken qua koppeling, volgens de verkoper was vliegwiel vervangen, dan ga ik er vanuit dat de koppeling er meteen bij gedaan wordt, maar zeker ben ik niet. Koppeling voelt verder nog goed, pakt goed op en niet hoog, niet zwaar, en trekt goed door de handrem heen. Genieten doe ik al en ik vind de kleur ook best mooi, zeker omdat je em niet vaak ziet!
Wat toevallig [emoji4], maar ben niet voornemens er veel aan te doen; het is in principe maar voor een jaar totdat ik een leaseauto krijg weer. Maar, wie weet [emoji1]
Aan de binnenkant moet er ook nog een beetje gepoetst worden. Niet dat het een zwijnenstal is, maar hier en daar een vlekje en wat stof enzo. Ga ook zelf een beurt doen, dan kan ie er weer even tegen.
Wat mij nu wel op valt is dat als ik de auto open maak met de afstandsbediening, ik de auto niet direct kan starten. Dan moet ik de auto eerst afsluiten (als ik er in zit) en weer open maken, dan start ie. Ik weet van de beveiliging dat als je uit stapt en niet sluit de startonderbreking aan gaat, maar nu is het ook bij openen. Iemand een idee?
Gisteren banden gebalanceerd, lijkt al een stuk beter te zijn! Brandstofverbruik met 1:15,4 vind ik aan de hoge kant, wel vrij korte stukjes gereden moet ik zeggen. Maandag op en neer naar Groningen vanuit Limburg, dus dan zal ie wel wat zuiniger zijn.
Ik merk het ook dat de auto minder zuinig is door de korte stukjes. Misschien spot ik je binnenkort nog eens ergens
zit er een start onderbreker / diefstal beveiliging ingebouwd of zo ? dat je de deuren eerst moet vergrendelen en ontgrendelen om te kunnen starten is niet origineel volgensmij...?