1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

driver door zo dood als een pier

Discussie in 'Electronica' gestart door raf, 31 jul 2015.

  1. morgen

    focus 3 van 2014
    een probleem met de driver door kant
    alles werkt niet meer wat er op die deur aangesloten zit
    ramen en vergrendeling ,spiegel en zij pinker .
    doordat ook de vergrendeling niet meer werkt sluiten de andere deuren natuurlijk ook niet .en dat is uitermate vervelend.
    de garage is in verlof dus daar kan ik niet heen

    40 jaar ford electro repair gedaan maar ja daar had ik een schema

    violet zwart heeft massa
    rood heeft 12 volt
    zwart wit heeft ook 12 volt
    nu kan de lin of de can bus ook nog uit liggen natuurlijk maar welke draad is daar verantwoordelijk voor
    iemand een schema bij de hand van die deur connector want in de deur zelf wil ik niet beginnen daar de wagen nog onder garantie valt
    als het eventueel een slechte verbinding in de deur connector is dan is daar natuurlijk wel een mouw aan te passen

    gr raf en ik hoor het wel
     
  2. Andere Ford garage ?
     
  3. Gewoon naar een andere Ford garage gaan, je hebt toch overal garantie?
     
  4. hoi geen goeie ervaring mee met die hier voor de rest in de buurt zijn .
    als ze nieuwe trommel remmen op een auto zetten en de tussen busjes vergeten te plaatsen dan ga je daar echt niet bij terug.resultaat was dat ik terug nieuwe trommels heb moeten kopen want die busjes worden van lengte gemaakt voor de specifieke trommel .geen gewone achter as maar een specialeken dat ze op mijn auto gemonteerd hadden als proef .

    dus nee andere garage is geen optie een schema van de deur connector was voldoende dan kon ik de lin en can bus weerstand uitmeten en dan was ik reeds zeker dat het niet door dat veroorzaakt word
    als dit bij mondeo was dan was de zekering van het binnen licht ook weg maar bij focus is dit iets anders .
     
  5. wil een andere Ford dealer je geen schema geven?
    mss dat Anton [MENTION=3422]antig01[/MENTION] dit voorhanden heeft?
     
  6. Dat zal wel moeten lukken, hoewel ik het niet snap was om je dit niet lekker door een dealer laat oplossen. Heeft TS een VIN voor me?
     
  7. #7 raf, 31 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2015
    [MENTION=3422]antig01[/MENTION]

    ja ik zal de vin effe door geven
    ik was wat buiten aan het doen met het mooie weer dus daarom wat delay op de antwoorden

    WF0LXXGCBLEB01932 FOCUS KLIPPER 1.0 ECOBOOST
    het probleem is dat mijn garage in verlof is en ik bij andere dealers hier in de buurt niet meer wil gaan wegens laat ons zeggen wat te veel fouten die er gemaakt zijn geworden
    ik wil alleen op de deur stekker meten want de deur zelf doe ik niet open wegens garantie
    als de auto buiten garantie was dan lag die reeds uit elkaar
    of de lin is weg want de vergrendeling gaat over de can of lin bus als ook de spiegels en de pinker
    massa heb ik op de twee draden zw/vi en zw/wi ,rood heeft 12 volt
    dan zitten er nog or/gr ,ge/gr, gr/zw en de andere weet ik niet meer van buiten
    er zit alleen maar in de onderkant van de stekker een contrastekker
    het kan ook een slecht contact zijn in de sem modulle aan de passagiers kant daar hadden we bij mondeo al eens last van


    gr raf
     
  8. hallo nog steeds niemand met een schema
    ik geraak niet meer in Etis omdat mijn paswoord is komen te vervallen na het sluiten van de fabriek dus das lastig
    heb verschillende garage's gebeld maar of in verlof of volgeboekt tot volgende week
    en zolang kan ik dus nergens naartoe want parkeren met open deuren is wa lastig
     
  9. [MENTION=17236]raf[/MENTION] geduld is een schone zaak. Wat ik je email adres?
     
  10. Sorry, kan me niet voorstellen dat je niet een probleem dat een deur niet afgesloten kan worden, niet langs kan bij een garage.
     
  11. Lijkt mij ook een spoedgevalletje. Maar als ik het zo zie heeft Anton een antwoord voor je.
     
  12. schema van anton gekregen en alles na gemeten in de deur connector
    alle spanningen en mass's zijn aanwezig als ook de weerstand van de can bus
    dus de fout gaat in de deur zelf zitten en omdat het nog garantie is doe ik die dus niet open en is het wachten tot de garage terug uit verlof gaat zijn

    ik kan mijn deur sluiten met de sleutel en die van de passagier met de rc
    de 2 achterdeuren werken niet mee al is de lin bus in orde
    maar deze vertrekt van uit de DDM dus onberijkbaar


    maar bedankt reeds voor de hulp nu is het wachten op de garage

    gr raf
     
  13. hahaha madam kwam met een oplossing om toch weg te kunnen:cheer:

    de twee achterdeuren met een koord dicht binden aan de binnen kant en dan konden die ook niet open
    en de voordeuren sluiten met sleutel en rc dus we kunnen toch weg

    vrouwen logica zekers ;)

    bedankt voor de hulp en ik laat wel horen wat de oorzaak geweest is
    in genk was het een nieuwe modulle bij de magazijnier gaan halen en de lijn over met dien bak

    gr raf
     
  14. If it looks stupid but it works..

    ... it ain't stupid.
     
  15. ja gaat ze nog een beetje gelijk geven ook LOL
     
  16. Kun je de achterdeuren niet van binnenuit op slot zetten ? Met het normale handeltje
     
  17. Hallo paul
    nee dat gaat niet dat had ik reeds geprobeerd
    ik heb een knop op het IP en daar kan ik de deuren mee vergrendelen maar die werkt nu ook niet meer
    waarscheinlijk heeft dat allemaal met het zelfde te maken met de fout in de DDM

    volgende week is normaal de garage terug aan het werk dan kan hij binnen
    gr raf
     

Deel Deze Pagina