1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Waarom in EU 150 pk?

Discussie in 'Performance' gestart door SpongeBob, 3 jun 2015.

  1. Heeft iemand enig idee waarom het 1.6 EcoBoost blok in de EU op 150pk staat?
    Buiten de EU staat dit blok standaard op 182pk begrijp ik.

    Vaak zie ik forum signatures waarin staat 1.6 182pk.
    Gaat dit dan altijd om chiptuning?
    Immers, dit is niet standaard in de EU verkrijgbaar. :confused:
     
  2. De 1.6 is in 150 en 182 pk versie geleverd, ook in Europa. Ik heb er eentje, niks tuning, gewoon af fabriek.

    Hardware van 150 en 182 zijn gelijk, alleen andere (Ford) software.
     
  3. #3 SpongeBob, 3 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2015
    Ahh, dat wist ik niet. Thx!
    Mijn nieuwe 2e hands is 150pk 240/270nm.
    Voorlopig maar even zo laten.

    Maar een op maat chiptuning gaat er wel een keer van komen. :thumbs:
     
  4. Geinig!

    Ik zie dat ik bij 4000 rpm moet schakelen.
    Jij pas bij 5000 rpm. :)

    Toch gaat het mij meer om het koppel onderin.
    Dat verschilt nauwelijks.
    Voorlopig lekker zo laten dus. :thumbs:
     
  5. Tuning op maat, is wel afhankelijk waar je heen gaat.
    Er zijn ook mensen die de 182pk software in de 150pk versie hebben laten zetten. Dan heb je de originele software van Ford.
     
  6. Mijn vorige Ford focus was ook een 1.6 met standaard 150 pk ca 240 N/m koppel maar na de chiptuning werd het 210 pk met 340 N/m koppel.
    Mijn huidige focus een 1.5 ecoboost zal ook t.z.t. een vitamine kuurtje krijgen.
    Veel Boost weinig Eco :schater::schater:
     
  7. Volgens mij heeft de 1.5 liter te maken met de cilinderinhoud. In sommige (Europese?) landen is de belasting hoger van motoren die groter zijn dan 1.5 liter.
     
  8. Jij zegt dus dat je schakelpunt aan het eind van maximum koppel moet liggen. Waarom?
     
  9. De nieuwste Focus is (nog) niet met 182 PK motor leverbaar. Weet iemand hiervan de reden?
     
  10. Ik neem aan dat ze dat niet bij de dealer doen.
    Zijn er tuning bedrijven die de originele 182pk ford software hebben?

    Moet tegenwoordig de PCM unit nog open gemaakt worden?
    Of kan het al via een OBD stekker?
     

  11. Idd niet via de dealer, maar we via mensen die werken bij een dealer.
    Tuning bedrijven zullen, als ze de originele software al hebben, vast niet gebruiken.

    Wat betreft het openbreken van de ECU; ga op zoek naar een goed bedrijf. Er zit nogal wat kaf tussen het koren. Zou jammer zijn als door onkundig handelen de boel kapot loopt.
     
  12. als je dan na het schakelen op een goede plaats in je koppelcurve terecht komt wel. Anders vroeger of later schakelen. Meestal is het schakelen aan het eind van je vermogen om gunstig in je koppelkromme uit te komen.
     
  13. dat zijn juist de Aziatische landen ;)
     
  14. Maar als die koppelkromme de vorm van de Tafelberg heeft hoef je niet tot 4000 of 5000 tpm te wachten met schakelen hoor, dat doe ik in ieder geval bij het gewone woon-werk verkeer nooit, zonde van de brandstof.
     
  15. #16 SpongeBob, 5 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2015
    Helder, via de PB kom je een heel eind. :mrgreen:

    Dus tuning bedrijven zijn momenteel aangewezen op het openbreken?
    Daar ben ik inderdaad erg huiverig voor.

    Ik denk dat er velen zijn die bijvoorbeeld niets van ESD af weten.
    (Daarnaast natuurlijk de nodige kunde op het gebied van remappen, enz.)

    Voor mij valt die optie dus eigenlijk al af.
    Misschien een beroepsdeformatie, maar ik krijg bij dat idee alleen al koude rillingen. :eeek:
     
  16. Ben ook al een tijdje op zoek naar de originele 182 PK software, bij de dealer waren ze er niet zo happig op :)

    Iemand een idee wie van hier dit kan regelen?
     
  17. Denk dat ik het wel kan, software upgraden van 150 naar 182.
    Er zijn verschillende revisies software en ecu's , dus moet even zoeken naar iets wat vergelijkbaar is met die van jou.
    Ik ben er wel je chassisnummer of kenteken voor nodig.
     

Deel Deze Pagina