Start problemen Focus ST225

Discussie in 'Electronica' gestart door Fred1, 3 mei 2015.

  1. Goedendag allemaal,

    Mijn collega rijd een ST225, en heeft wat problemen met z'n auto..

    Soms start z'n auto niet, doet z'n contact aan maar geeft dan ESP en motor storing in het display, pats lampje gaat heel snel knipperen, contact wilt wel gewoon aan maar hij kan dan niet starten..
    Soms kan die gestart worden na meerdere malen contact aan/uit maar soms ook weer niet..

    Ook storing codes op het Instrumenten paneel & ABS moduul en de communicatie daar tussen.

    Heeft iemand dit al eens meegemaakt, er eens eerder van deze problemen gehoord? Dan hoor ik het graag.

    Fred.
     
  2. De tellers van de Focus 2 staan er om bekend dergelijke problemen te veroorzaken. De soldeerverbindingen op de printplaat zijn van slechte kwaliteit. Vooral de soldeerverbindingen van de grote connector op de printplaat is berucht. Door trillingen kunnen er haarscheurtjes in de soldeerverbindingen optreden waardoor er tijdelijk slecht of zelfs geen contact is. Hierdoor kunnen de meest vreemde storingen optreden. Problemen met het PATS systeem zijn er hier 1 van. De teller is onderdeel van het PATS systeem. De transponder nummers zijn opgeslagen in de teller. Bij het starten communiceert de teller met de PCM. Wanneer er op dat moment geen goede communicatie mogelijk is wordt het PATS systeem niet vrijgegeven.

    In veel gevallen is dit probleem te onderkennen door wat met de connector van de teller te bewegen. In de meeste gevallen lost dit het probleem tijdelijk op.

    In veel gevallen is dit probleem op te lossen door de soldeerverbindingen op de printplaat opnieuw door te solderen. De teller moet hiervoor wel uit elkaar worden gehaald. Ik heb op deze manier in het verleden al zeker 10 tellers (zowel fase 1 als fase 2) gerepareerd.


    Het kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn maar het is in ieder geval de moeite waard om hier naar te kijken.
     
  3. Ik moest je bedanken voor de tip! Enig idee hoe je de print plaat er uit kan halen? Moet je dan de tellers er af halen, of aan de achter kant het blokje er af trekken?
     
  4. Om de printplaat uit de behuizing te kunnen halen moet de teller volledig worden gedemonteerd. In DIT TOPIC kan je vinden hoe je de teller uit de auto kan verwijderen en demonteren.
     
  5. Heb je de startonderbreker al gecheckt Fred.
     

Deel Deze Pagina