1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI focus 3 115 PK schokt houd in

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door seoseka, 26 mrt 2015.

  1. ik heb een ford focus 3 met een 1.6 TDCI 115 PK motor. (econetic)
    bij constante snelheid of langzaam optrekken schokt de motor en houd in.
    Bij Ford uit laten lezen, conclusie foutcodes op alle 4 de injectoren, verder geen enkele storing. Vervolgens de injectoren opnieuw ingeleerd maar zonder resultaat, auto schokt nog steeds. Software er opnieuw opgezet laatste versie, maar ook zonder resultaat. Verder hebben we het diesel filter vernieuwd, de injectoren laten testen, alle 4 OK. Turbo gecontroleerd op zwaar lopen etc, alles OK.
    Probleem is er nog steeds, ben ten einde raad.
    Ik lees dat de C Max met dezelfde motor 115 PK er ook last van heeft al van fabriek af soms, reden zou zijn te zuinig afgesteld ??
    Ik zit te twijfelen om de oplossing te zoeken in tunen, maar omdat er weldegelijk een storing op alle 4 de injectoren zit (deze komen er elke keer in als de motor even schokt) twijfel ik toch of er geen fout ergens zit, alleen waar kom ik maar niet achter.
    Heeft iemand ervaring met dit probleem of advies om wel of niet de oplossing in tunen te vinden ?
     
  2. wát voor storing zit er op de injectoren?
    dus maw: wat is de exacte storingscode(s)
     
  3. de codes heb ik opgevraagd deze zijn:
    P02CF
    P02CD
    P02D1

    bij alle 3 (soms alle 4) staat er dan leerwaarde brandstofinjector compensatie Cilinder NR 1-2-3 max..


    het lijkt ook op dat andere probleem, alleen daar word niet gesproken over foutcodes, in mijn geval zijn er wel continue deze zelfde codes, en verder geen enkel andere code.
     
  4. bedankt voor de reactie, alleen kom ik er niet uit wat ze precies bedoelen.
    de injectoren zijn namelijk al opnieuw ingeleerd bij de Ford dealer, maar zonder resultaat.

    mijn engels is niet zo goed, wat word er precies bedoelt ?
     
  5. dat had ik wel begrepen maar ik heb het probleem dat ik steeds foutcodes krijg op mijn injectoren en dat de auto steeds inhoud, ik zie dit niet terug in dit verhaal.
     
  6. De dealer heeft waarschijnlijk de injectoren stilstaand ingeleerd, dat is dus niet voldoende want dat heeft het niet opgelost bij jou, ze moeten dus opnieuw ingeleerd worden alleen dan rijdend.
     
  7. Je kunt inderdaad meerdere dingen inleren bij deze auto, niet alleen de calibratiewaarde die op de verstuiver staat. Het is belangrijk om tijden de proefrit, liefst meer als 25 km, te schakelen als het lampje gaat branden, dus niet doortrekken zoals je normaal wellicht zou doen.
     
  8. het punt waar ik een beetje mee zit is dat mijn Focus steeds inhoud zoals bovenaan beschreven, en dit gaat samen met de foutcodes dik eerder vermelde, ik weet eigenlijk niet of hier een link is of dat het 2 opzichzelfstaande problemen zijn.
    Kun je dit programma Forescan ook downloaden en via je laptop gebruiken om de injectoren zelf in te leren ? Zo ja werkt dit dan gewoon via de bluetooth ?
     
  9. het punt waar ik een beetje mee zit is dat mijn Focus steeds inhoud zoals bovenaan beschreven, en dit gaat samen met de foutcodes dik eerder vermelde, ik weet eigenlijk niet of hier een link is of dat het 2 opzichzelfstaande problemen zijn.
    Kun je dit programma Forescan ook downloaden en via je laptop gebruiken om de injectoren zelf in te leren ? Zo ja werkt dit dan gewoon via de bluetooth ?
     
  10. JE LEEST NIET!

    Er is inmiddels alles al over gezegd wat op dit moment relevant is.
     
  11. hallo, ik heb dezelfde auto (ford focus 3 met een 1.6 TDCI 115 PK motor) met dezelfde codes gehad, P02CF en P02CD, alleen na chiptuning. Nu staat alles weer origineel en de codes zijn weer weg. Klopt dat met dit verhaal?
     
  12. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  13. #16 grisjos, 4 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2017
    gggggggggggggggggggggggg
     

Deel Deze Pagina