remvloeistof

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door vder, 22 mrt 2015.

  1. Beste mede focus rijders,

    Ik heb een wagon uit 2004. Is het raadzaam om de remvloeistof te vervangen? ik heb er zelf in de jaren dat ik hem heb 60.000 km mee gereden. En moet je ook het brandstoffilter vervangen?? rij namelijk wel op LPG.
     
  2. Is wel verstandig.
     
  3. Volgens mij wordt het aangeraden om de 2 jaar je remvloeistof te vervangen.
     
  4. De kleur zegt vaak al genoeg en inderdaad hoort de remvloeistof elke 2 jaar vervangen te worden. Ik twijfel echter of een ieder dat doet.
     
  5. Ken ook mensen die het niet vervangen idd.
    Voor de focus inmiddels ook alweer 3 jaar geleden, maar doe het nu tegelijk met nieuwe schijven en blokken plus rvs remslangen.
     
  6. Ja ik ook heb het 2 jaar geleden vervangen behalve achter daar ik trommels heb en nare ervaring heb met de cilindertje,s daar. Binnenkort toch maar weer doen en dan ook achter en gelijk de trommels reinigen en de voeringen inspecteren.
     
  7. Hoezo nare ervaring met de remcilinders dan?
    Heb net weer een liter dot4 binnen. Binnenkort maar eens aan de slag.
     
  8. Remvloeistof trekt water aan. Hoe meer water de remvloeistof bevat, hoe lager de remkracht. Geadviseerd wordt om boven de 3% water de remvloeistof te vervangen. Remvloeistof uit 2004 bevat zeker teveel water. Vervangen dus!
     
  9. De achterremcilindertje,s bij Ford gaan toch wle snel lekken.
    Ik ga ze wel aanpakken bij mooi weer maar laat ze dan doorstromen middels bleeden dus geen druk er op zetten .
    Ook hangt het af hoe vast de ontluchtingingsnippel zit.
    Voor kan je nog wel ontluchten via de slang als de nippel breekt, achter gaat dit toch wat lastig.
    Daar de auto nu 16 jaar oud is verwacht ik achter problemen dus daarom laat ik dat liever voor wat het is.
    Voor moet altijd goed zijn.
     
  10. Als er te veel water in de remvloeistof zit (ik weet niet precies hoeveel %), dan merk je er normaal niet zo veel van, want water is ook gewoon niet samendrukbaar is ook een vloeistof net als remvloeistof, maar als de reminstallatie, bijvoorbeeld in de zomerhitte op een bergweg of bij heel veel remmen erg warm wordt, gaat het water over in gasvorm (verdampt net als in een fluitketel) en dan kun je het rempedaal helemaal tot de vloer in drukken en blijven drukken, zonder dat je remmen werken, lijkt me niet zo leuk als je een lekkertje bochtig weggetje naar beneden rijdt dan kun je wel een heel snel beneden zijn!
    O ja, je hebt je handrem nog natuurlijk, maar dat gaat volgens mij niet lukken of de remweg is echt lang en dan zul je peentjes zweten als je het zonder ongeluk gaat redden!

    Ik vervang bij een Focus 1 de remvloeistof als na een meting met zo'n elektronische meet apparaat het middelste ledje aangeeft d.w.z. nog niet echt aan vervanging toe, maar ook niet helemaal zuiver meer, kost je niet de kop even wat werk, maar veiligheid voor alles denk ik dan maar!

    Groet,

    Gerrit!
     
  11. Naast het feit dat waterdamp samendrukbaar is, is vocht ook niet echt bevorderlijk voor het materiaal.

    Het is een kleine moeite om een vervangingstermijn van 24 maanden aan te houden. Sommige soorten remvloeistoffen moeten zelfs eerder worden vervangen, maar de meeste halen 24 maanden.
     
  12. hoe krijg je het systeem het makkelijkst leeg. Zonder speciaal gereedschap o.i.d.?
     
  13. Dat vind ik nu eens een mooie technische uitleg!

    Ik wist wel dat het om de 2 j moest en dat het met vocht te maken had.
    Bij 5.1 ipv 4.0 bij de ST mk2 om het jaar (meer vocht)
     

Deel Deze Pagina