1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

inhouden motor 1.6 tdci econetic

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door berry, 22 feb 2015.

  1. Hallo, Ik rij met een focus 1.6 tdci van 2012 met net geen 42000 km. Sinds een tijd het probleem dat de motor in vierde versnelling bij het rijden van 70 km per uur, na het volledig indrukken van het gaspedaal even inhoud, dat dan verder versnelt. Ik krijg geen foutcodes en bij de garage weten ze het ook niet. Dieselfilter is reeds vervangen. Iemand een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt voor de reacties
     
  2. Is de garage een dealer?
     
  3. hallo, Het is een leasewagen, dus alle onderhoud gebeurt door een officiële dealer. Ik heb al een reinigingproduct bij de diesel gedaan om alles te reinigen, en denk eraan om de luchtfilter ook te laten vervangen. Voor de rest trekt de wagen zeer goed op...
     
  4. Ok. Het vreemde is dat de klacht mij wel bekend in de oren klinkt, maar ik vind het vreemd dat het motorlampje niet gaat branden.
     
  5. Toen ik dit probleem met mijn 1.8 Tdci uit 2004 had bleek uiteindelijk de koppeling versleten te zijn, hij trok wel normaal op een zo maar bij het doortrekken hield de auto in.
     
  6. Sorry maar hier heeft de Topicstarter helemaal niets aan. Compleet andere motor en pas 42k op de teller.

    Ik denk erder aan de vacuüm regelklep van de turbo of de turbo zelf. Alleen dit gaat eigenlijk altijd gepaard met foutcodes.
     
  7. #7 Leppie, 22 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2015
    Sorry hoor, ik besef me dat het een compleet andere motor is, maar bij mij was de koppeling al na 25k km al zo ver.
    Ik geef gewoon mijn bevindingen weer zodat de TS er rekening mee kan houden en eventueel naar kan laten kijken, wat die er verder mee doet moet hij zelf weten.

    En nu weer :ontopic:
     
  8. ik heb intussen de luchtfilter vervangen door een vers exemplaar, de filter in de auto was naar mijn gevoel al zeer vuil. Ik moet nog gaan testrijden, en dan zien we wel verder.
     
  9. probleem niet opgelost met nieuwe luchtfilter....suggesties, kan ik de egr klep zelf proper maken, en waar vind ik deze.....?
     
  10. Waarom leg je dit probleem niet bij de LM neer? Zeg gewoon dat je er niet meer mee wilt rijden voor hij goed is.
     
  11. hallo,
    ik ga de auto morgen terug naar de garage brengen en ze mogen hem voor de rest van de week houden en uitzoeken wat het probleem is. Inderdaad als dit niet opgelost raakt zal ik de leasemaatschappij contacteren.
     
  12. auto vandaag binnengebracht tem vrijdag, ben benieuwd wat ze kunnen vinden...
     
  13. uitleg van het probleem inhouden motor

    Aan allen die met een ford focus econetic rijden met een 1.6 tdci met een co2 88 gram. Ze hebben de auto bij de dealer uitvoerig getest, en ook de test gedaan met hetzelfde voertuig van een andere klant,en men kwam tot identiek dezelfde conclusie : wanneer de wagen in vierde of soms ook in vijfde versnelling staat, rijdt men aan 1800 toeren, wanneer men dan het gaspedaal volledig indrukt, slaat op 1900 toeren de turbo aan, met ook heel vaak gelijktijdig de airco compressor, ook al staat deze niet aan, met als gevolg dat de wagen een moment schokt, en daarna verder doortrekt.
    Dit hebben ze met de datalogger nauwkeurig kunnen vastleggen.
    De schok die men dan voelt is volgens de technieker op dat moment eigenlijk te kort aan vermogen, ook mede doordat de verhoudingen van de versnellingsbak bij een econetic anders liggen. Vandaar het schokken op dat bepaalde punt. Er is hiervoor bij Ford nog geen oplossing. De raad die de technieker mij gaf is gewoon iets hoger in de toeren te gaan en dan te schakelen. Hij gaf ook aan om regelmatig door te trekken, om zo roetfilter, vliegwiel te ontlasten.
     
  14. Lijkt mij niet normaal?
     

Deel Deze Pagina