1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koppeling focus rs in focus st?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door robin_FocusST, 7 feb 2015.

  1. Hallo,

    De laatste tijd slipt mijn koppeling van mij focus st. Ik wil een sterkere koppeling erin laten zetten. Dit omdat hij gechipt is en in combinatie met de decat en milltekk uitlaat hij boven de 400nm uitkomt.

    Past een focus rs koppeling in een st? Of moet je dan heel veel laten aanpassen? Waar moet ik rekening mee houden? Zijn er mensen praktijk ervaringen hierin?
    Alvast bedankt!

    Groet,
    Robin
     
  2. Het is een veel gebruikte update voor de :st: , :rs: koppeling plaatsen, die kan je sowieso 550Nm aan.
    Dit kan dus zonder verdere problemen en past gewoon.
     
  3. Ik heb zelf een complete RS koppeling set in m'n ST. (Vliegwiel, druk lager, druk groep en koppelings plaat)

    Wel aan te raden om nieuwe bouten te gebruiken voor het vliegwiel en drukgroep en de aanhaalmomenten te weten.
     
  4. Past zeer zeker! En een aanrader:)
     
  5. Wat kost dat eigenlijk, zo'n RS clutch kit? Ik ben zelf handig genoeg om het te monteren en dat lijkt mij ook geen overbodige luxe! :D
     
  6. RS koppeling is nodig éénmaal boven de 400nm...
    Toch met ter tijd.

    Volledige kit inclusief plaatsing = 1500eur
     
  7. Bedankt allen voor de tips en reacties.

    Gezien het geleverde koppel word het een rs kit.
     
  8. Beste mede focus rijders,


    Volgende week gaat de rs koppelingsset erin. Het wordt steeds meer duidelijk dat de focus st koppeling het vermogen niet aan kan. Normaal kan je er goed mee rijden maar plots bij 3000 toeren vol vermogen (andere uitlaat, gechipt) vragen loopt af in een slippende koppeling....

    De monteur die zelf ervaring heeft met monteren van sterkere koppelingssets gaf nog wel wat advies over het vliegwiel. In welke staat deze werkelijk is kan hij pas zien als hij open ligt,maar de proefrit kon hij alles aan en was hij in ieder geval niet kapot of sterk versleten.

    De monteur noemde ook nog dat een vast vliegwiel ook nog een oplossing kan zijn in plaats van een 2 massa vliegwiel. Wat hebben jullie gedaan? Heeft de rs een sterker vliegwiel?
    Alvast bedankt.
     
  9. Vast vliegwiel ga je niet nodig hebben. Tenzij je voor echt onbenullige vermogens gaat.
     
  10. [MENTION=15857]robin_FocusST[/MENTION] ik ben voor de hele RS koppeling set gegaan, dus inclusief vliegwiel. Hier dezelfde symptonen als die jij hebt op dit moment, en daarop ook besloten er complete RS set in te zetten. Daar tot op heden nog 0,0 spijt van gehad!

    Kost wat, maar heb je ook wat :)
     
  11. Jurgen had zijn vliegwiel niet mee vervangen.
    Enkel de koppeling.
    Het is niet de RS-koppeling. Welk mekt weet ik niet.
    Maar hij had slechts 50.000km

    Zijn pedaal is veel zwaarder als bij een RS koppeling.

    Ikzelf heb de volledige set (focus RS) en zo raad ik het iedereen aan.
     
  12. Het is allemáál gelukt! Er zit een complete rs kit in! Uiteraard (blijft toch even spannend de eerste keer als je al het vermogen vraagt) gaat al het vermogen (zonder slippende koppeling) naar de wielen
     
  13. Bij mister auto kost een koppelingset excl vliegwiel 290 euro uit m.n hoofd.
    betreft dit Dan een originele of imitatie?
    Iemand een idee...
    mijn auto slipt nu ook met 430 nm :) bij volgas
     
  14. De verhalen bevestigen allemaal wat ik zei van het begin...

    Eenmaal >400nm slippende koppeling met ter tijd.

    Ik zou hier nooit op besparen.

    Steek op de STmk2 de beste koppeling.

    Kostprijs bij mij plaatsing, inclusief vliegwiel enz 1500 EUR bij autotuneheinz.
    Hij steekt er nu reeds 38.000km op en Toppie
     
  15. Zeker geen origineel natuurlijk. Meestal krijg je een LUK of Sachs koppeling toegestuurd. Maar als je in de toekomst nog wil gaan tunen (meer pk/nm) dan zou ik voor een RS koppelingsset gaan.

    Let op: 9 van de 10x is het Dual Mass vliegwiel ook verrot:)

    Succes met je keuze!

    MVG,
    Nick
     
  16. #16 Malebolgia, 5 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2017
    Hallo, Ik heb te horen gekregen da de originele RS koppeling van Sachs een Luk set is met een Sachs sticker blijkt dat deze onderling afspraken/samenwerkingen hebben.

    Kan iemand bevestigen of:

    LuK Koppelingsset
    artikelnummer: 624 3256 33 (EAN 4005108524195)
    Of
    SACHS Koppelingsset
    artikelnummer: 3000 990 250 (EAN 4013872738410)

    En
    LuK Vliegwiel
    artikelnummer: 415 0735 10 (EAN4014870138301)

    De juiste zijn voor een RS die 550NM aan kunnen ? en niet 450nm?


    Groet,
    Jos
     
  17. Ik weet dat Sietze (MrBullit) hier op het Forum een RS koppeling incl vliegwiel in zijn ST heeft laten zetten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  18. Ja klopt! Is er zeer vakkundig ingezet. Is volledige set uit engeland geweest met originele onderdelen van Ford voor 680€ volgens mij. Dat kost het vliegwiel bijna alleen al bij de Ford dealer. :schater:

    Ebay gebruiken loont... prijs is iets omhoog gegaan zie ik.
    https://www.ebay.nl/itm/GENUINE-FOR...543681?hash=item1eba88c241:g:9bcAAOSwal5YCww~

    Mijn drukgroep was volledig aan puin toen hij eruit kwam. Check mijn topic maar. Koppeling en vliegwiel waren bijna onbeschadigd. Althans hier was weinig aan op te merken. Je hebt inderdaad nieuwe bouten nodig bij montage en nieuwe seals voor je aandrijfassen en bakolie. Al met al een operatie van 800€ aan originele onderdelen.

    Als de boel toch open ligt gelijk alles vervangen.
     
  19. Jos: LuK en Sachs zijn idd samen, maar uit eigen ervaring weet ik dat er kwalitatief wel verschil in zit. Niks mis met LuK maar Sachs zit beter in elkaar.
     
  20. Een OEM de koppelingen kan idd 550 tot 575 Nm koppel aan, geen probleem :thumbs:
     

Deel Deze Pagina