1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Boost solenoid?

Discussie in 'Performance' gestart door Kludrex, 29 jan 2015.

  1. #21 kolere, 5 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2015
    Heb je hier bewijs voor om deze stelling te onderbouwen? Een boost solenoid is doorgaans uitgevoerd in een plastic behuizing. Ik denk eerder dat de bewegende en de elektronica delen in de solenoid slijten, dan de plastic behuizing. Ik weet verder niet hoe dit bij een 2.5t werkt, maar de maximale vacuümdruk stijgt toch niet aanmerkelijk bij tuning?
     
  2. #22 Mr Bullet (Sietze), 5 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2015
    Ja klopt de behuizing is van plastic maar ook de uiteinden waar de slangen op komen (op 1 na) ook en die drogen uit. Althans dat schijnt te gebeuren! Mijne was nog in goede staat zover ik hem heb bekeken hoor. Alleen ik ging toch de recirc. vervangen en daarom gelijk de boost sol. meegenomen. Plus dat uiteindelijk er door tuning wel meer turbodruk gegenereerd gaat worden.

    Probleem vaak is ook dat de mensen die hem vervangen dit tegelijk doen met de recirc waardoor je het verschil niet aan 1 onderdeel kan ophangen/koppelen.
     
  3. Turbodruk verhogen zegt toch niks over de maximale vacuümdruk? Ik bedoel de schoepen kunnen niet verder openen dan maximaal. De tuning zal alleen de aansturing hiervan wijzigen neem ik aan. Verder ligt het aan de kwaliteit van het plastic of het uitdroogt en scheurt, slecht kwaliteit staal zal ook wegrotten.
     
  4. Zoals ik al zei, ik ben normaal ook van de upgrades. Maar in dit geval ga ik voor de originele. Volgens mij krijgt de solenoid veel minder mechanisch geweld te verduren en is de vergelijking met de recirc valve niet echt eerlijk. Dat is veel meer een mechanisch verhaal en is een robuustere versie wel degelijk gewenst. De upgrade solenoids overigens, schijnen ook gewoon kapot te gaan...

    Je geeft ook zelf het marketing aspect van veel upgrades aan. Niet dat ik nou zeg dat je belazerd wordt met een Elevate- of IPD-solenoid, maar na de informatie die ik heb kunnen vinden, heb ik besloten om voor de OEM Pierburg te gaan... als die vervangen moet worden. Ieder z'n ding ;)
     
  5. Overtuig jezelf van je keuzes zeg ik altijd ;) Ik wou graag de uprated versie omdat ik niet zo'n fan ben van plastic. Als jij origineel neemt zal ik je niet anders behandelen hoor haha.
     
  6. Ik voelde me ook totaal niet aangevallen hoor ;). Van mij mag dat kleine pleurisdingetje van plastic zijn, als die z'n werk maar goed doet :cool: ...
     
  7. Ondanks jouw betoog, blijft mijn vraag staan. Waarom meer geld uitgeven voor iets wat niet beter is. ;)

    Enne tuning verhalen? Waar? Op dit forum?? De echte tuning projecten kun je op 1 hand tellen... Eerlijk gezegd vind ik een valve vervangen niet echt tuning (of bijv. een ledje plaatsen, of een foto van een gewassen auto) , maar dat is mijn bescheiden mening. :mrgreen:
     
  8. Een ledje plaatsen of een auto wassen kan je plaatsen onder styling, maar goed wat maakt het uit ;)
     
  9. Je weet niet wat beter is Marco.. Of heb je op jouw auto ook een solenoid?[emoji23] ik hou het bij elevate, merk duidelijk verschil, en zoals eerder gezegd, liever metaal dan plastic. Ieder zn ding.

    Ohja en tuning? Ik val daar wel onder gok ik[emoji16]
     
  10. Ik heb nu een elevate mocht die kapot gaan dan doe ik er toch een originele weer tussen
    omdat die wel 3 keer kapot mag gaan voordat die originele duurder is dan 1 elevate;)
    en zo vaak zal die heus niet kapot gaan lijkt mij.
     
  11. Precies je weet niet wat beter of slechter is. Wel is er verschil tussen een defecte en 1 die niet defect is. Iets wat heel is, is altijd beter.

    Wat betreft het tunen... Het woord zegt het al, tuning oftewel optimaliseren/afstemmen. Is niet per defenitie het opvoeren van vermogen met "of the shelf" software. (Of elke willekeurige catalogus leeg kopen en dat op/in je auto plaatsen).

    Mijn "project" wil ik ook geen tuning noemen. Ondanks de complete ombouw naar een 1.8 en de rest wat er aan gedaan is.

    Maar goed soms geeft iets wat duurder is de mens een goed gevoel en het staat natuurlijk stoer om te zeggen dat je een bepaald merk hebt.
    Is mij ook niet vreemd. ;)
     
  12. Ben het wel met jou eens... behalve dat tuningsverhaal. Ik denk dat de meeste ST- en RS-bezitters hier, hun auto op één of andere wijze wel degelijk hebben getuned. De ST is makkelijk te tunen, andere software maakt bij de ST echt een enorm verschil. Andere dingen die velen gemonteerd hebben en absoluut werken, zijn: grotere intercooler, uitlaat (downpipe + decat), betere air-intake, sterkere koppeling, verlaging, grotere turbo etc. Misschien is het wel stoer en is het van een bepaald merk, maar het werkt wél.

    Als je dan uiteindelijk bijvoorbeeld 75pk meer hebt, vind ik dat toch wel tuning. Ok, off-the-shelf spul, maar je kunt moeilijk van mensen verwachten dat ze op Formule 1-niveau hun auto tunen ;).
     
  13. #33 Marco Morello, 6 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2015
    @Kludrex ik weet dat het kort door de bocht is, maar een catalogus of webshop "leeg kopen" en dat op je auto plaatsen, is geen kunst. Enige wat je dan nodig hebt is een dikke en diepe portemonnee. Dat er dan perfomance winst is behaald, dat mag ik dan hopen. Zou anders ook sneu geld zijn. ;)

    Maar het echte tunen (Zoals met name Dennis RS, maar ook Kuga RS, Dutchguy, Stationpowerrrr en vast nog wel een paar), zijn er niet veel hier (zoals bij meerdere fora`s). Dat is de nuance die ik maak, oneerbiedig kan elke aap met een paar goedwerkende handjes en oogjes een intercooler of valve vervangen.

    En al helemaal de software van de plank (Bluefin, Dreamscience) installeren. Zeg niet dat er wat mis mee is, integendeel. Maar echt tunen vind ik dat dus niet.

    In principe ging het mij er meer om, dat veelal iets wat duurder is als beter wordt beschouwd. Is mens eigen, het is mij immers ook niet onbekend.
    [MENTION=12702]Tom ST[/MENTION]: En ja onze Focus heeft ook een Boost Solenoid. :middelvingers:
     
  14. Wow, waar een plastic boost solenoidje wel niet toe kan leiden ;) Ik snap gewoon die keiharde nuancering niet die je maakt. Ik kan nu wel weer wat op gaan schrijven maar het beste lijkt het me om het met elkaar eens te zijn dat we het oneens zijn...
     
  15. #35 little viper, 7 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2015
    Hallo,

    Indien ik mij niet vergis is dit de turbodruk magneetklep?

    Deze is bij mij ook kapot gegaan.

    Indien deze defect is wordt de turbodruk niet permanent aangehouden.
    Of toch niet altijd.

    Op de fordclub zijn we met een 5-tal die een defecte hebben gehad (waarvan 1 Hollandse 2.5 s-Max).

    Bij mij was de turbodruk magneetklep (toevallig?) op hetzelfde moment kapot gegaan als de recirculation valve.

    -Kapotte recirculation valve geeft licht "blaasgeluid" en foutcode.
    -turbodruk magneetklep geeft geen foutcode, wel vermogensverlies.
    Geen geblaas of geluidsverschil

    Laat weten of het geholpen heeft!
    Succes

    Ik heb een ORIGINELE gestoken.
    Gewoon, omdat ik directe reparatie wou ^_^
     
  16. Inderdaad, turbodruk magneetklep. Ik weet nog niet of die kapot is, wacht eerst hoe de auto zich gaat gedragen met nieuwe bougies...

    De turbodruk is goed (1,2), maar het duurt de laatste weken wat langer voordat die druk behaald wordt. Een soort verlengde turbolag als het ware. Vroeger was het: gas geven en je ging er vandoor alsof je twee versnellingen terug had geschakeld. Nu is het alsof je maar één versnelling terugschakelt en even later pas nog één...

    Geen foutcodes verder.
     
  17. Ik gok zoiezo op die turbodruk magneetklep.

    Indien die bougies niet volstaan.
    You know what to do ;)


    Zoiezo is het een kleine kost en het was snel gefixt.
    De moeite waard om te testen.

    Ik ben benieuwd voor je
     
  18. Hoe zit het nu met je auto?

    Turbodruk ok met de nieuwe Bougies?

    of ga je de turbodruk magneetklep en/of iets anders ook vervangen?
     
  19. Ik heb dit topic eens even rustig doorgelezen en zie toch veel tegenstrijdige meningen over de 'boost solenoide'

    Aangezien mijn RS volgend jaar een 'kuurtje' ondergaat wil ik er wel zeker van zijn dat bepaalde onderdelen niet gaan falen. Ik wil originele onderdelen vervangen voor eventueel betere.


    Doet deze geen verschil t.o.v. van bijvoorbeeld de elevate solenoide? Heb je er al problemen mee gehad?

    Jij zegt dat ik bijvoorbeeld net zo goed de originele kan laten zitten? Ik heb tot nu toe nog geen turbodruk problemen.


    Graag jullie meningen over de boost solenoide!?


    Bedankt allen:D
     
  20. Een vriend van mij, Jurgen met de oranje focus ST mk2. 300pk

    Hij vind het een wereld van verschil met de After market! Veel BETER.
    Turbo neemt veel sneller en permanent directer.

    De enige reden dat ik de originele heb, is omdat hij vorig jaar kapot was... Ik wou het snel veranderen.

    Doen zou ik zeggen :)
     

Deel Deze Pagina