1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Boost solenoid?

Discussie in 'Performance' gestart door Kludrex, 29 jan 2015.

  1. Ik ga misschien mijn Boost Solenoid laten vervangen ivm met kleine boost problemen. Dit hangt allemaal af van hoe de auto zich binnenkort, na het vervangen van de bougies bij een grote beurt, zich gedraagt. Mijn eerste vermoeden is namelijk dat de bougies misschien slecht zijn of één of meerdere bobines niet meer zo tof is/zijn. Ik heb een paar maanden geleden al een bobine moeten vervangen.

    Mijn vraag is nu: ik kom boost solenoids op het net tegen van 18 euro en bij de dealer vragen ze er 80 euro voor. Volgens mij zijn het allemaal type 7.28197.16.0 en komen ze allemaal bij Pierburg vandaan. Bij Volvo kom ik deze nummers tegen: 30670449 en 9465528, en bij Ford: 1371924.

    Dus, weet iemand of bijvoorbeeld deze:
    http://www.autoonderdelen-onlinesho...olvo-728197160-brandstofsysteem-30670449.html

    http://www.mister-auto.nl/fl/vuldrukregelklep/pierburg-7-28197-16-0_g761_a0057.28197.16.0.html

    precies hetzelfde zijn als die van 80 euro bij Ford? Zelfs in Engeland zijn ze duurder (50 pond).
     
  2. Waarom kies je niet direct voor een upgrade naar een stalen variant?
     
  3. Omdat ik hoor dat ze net zo snel kapot gaan als de Ford solenoids en het niks uitmaakt op de prestaties. Dan hou ik liever mn geld op zak :)
     
  4. Waar haal je deze informatie vandaan als ik vragen mag? :)

    Groeten,

    Stefan.
     
  5. Meerdere malen gelezen op Focusstoc.com. De RS heeft dezelfde solenoid...

     
  6. Ik heb straks nog een originele over... Heeft maar 89.000km in mijn auto gezeten.
    Als je interesse hebt dan mag je me altijd even een PM sturen.
     
  7. Jij gaat dus wel voor de "upgrade" ;).

    Bedankt voor het aanbod, maar als ik een nieuwe kan kopen voor 27 euro, incl bezorging, dan is de keuze snel gemaakt...
     
  8. Idd die van Pierburg is helemaal correct.
    Heb hem zelf bij de lokale onderdelenboer vandaan voor ongeveer dat geld.
     
  9. Thanks, geen kwaliteitsverschil t.o.v. de Ford-versie van 80 euro, dat jij weet?
     
  10. Nee identiek ;)
     
  11. #11 Kludrex, 2 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2015
    Dat vermoeden had ik ook. Is toch niet normaal zo'n prijsverschil :nocheer:

    [​IMG]

    Toevallig geeft je sig precies aan waarop ik me juist verheugde met dit koude weer ;). Dat valt dus tegen, de laatste weken voelt mn wagen juist wat minder snel... Eens kijken of nieuwe bougies bij de grote beurt het tij kunnen keren. Reserve bobine heb ik ook nog liggen.
     
  12. Ik heb de solenoid van Elevate, en merk wel degelijk verschil. Druk wordt beter vastgehouden, blijft langer op pijl en piekt niet als een malle.. Kwaliteit kost geld
     
  13. Ik heb de merkloze variant van de Elevate (Ebay) en die werkt ook lekkerder...
     
  14. #14 dutchguy, 5 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2015
    Wees dan wel eerlijk en vergelijk een nieuwe originele klep met een nieuwe upgrade-klep.

    Het is wel duidelijk dat als je een oud (versleten) onderdeel vervangt voor een nieuwe upgrade-klep, dat het dan merkbaar beter is ;)

    Zodra je nieuw met nieuw gaat vergelijken dan zijn de verschillen niet zo groot.

    Heb recentelijk een nieuwe elevate tcv getest en later vervangen voor een originele nieuwe pierburg tcv.
    Verschil is voor mij niet merkbaar.
     
  15. Waarom zou ik dan eerst een nieuwe kopen en daarna elevate? Beetje dubbel geld toch.. Ik zou gewoon als een origineel onderdeel stuk gaat gelijk een uprated erin hengsten.

    Waarom is bij jou de elevate er weer uitgegaan Lars?
     
  16. Omdat ik vreemde storingen had met het vermogen.
    Daarom heb ik alle tunings zaken zoals de tcv en recirc origineel gemaakt.
     
  17. Daar zit wel wat in...

    Ik ben zelf ook van: als er iets kapot is, dan ga ik altijd voor een verbeterde versie van dat onderdeel, als dat kan. Maar, bij dit onderdeel heb ik meermaals gelezen (ook mensen uit de Volvo scene) dat het voor de werking niet uitmaakt en het beter is dit, relatief goedkope onderdeel, gewoon te vervangen door een originele Pierburg variant.

    Ik meen ook iets gelezen te hebben dat sommige aftermarket versies een klikkend of zoemend geluid schijnen te maken...
     
  18. #18 dutchguy, 5 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2015
    Het verhaal van die HD-tcv klepjes komt al uit de jaren 90.
    Denk hierbij aan de 850's en de eerste series v70's

    De originele klepjes waren destijds niet echt super, en al helemaal niet accuraat.
    Hier zijn de tuning bedrijven zoals Elevate en IPD (en waarschijnlijk nog wel wat) op ingesprongen. Die klepjes zijn eigenlijk allemaal hetzelfde; is een soort universele industrie-klep die veel in lopende-band installaties gebruikt wordt. Als je goed kijkt staat er overal hetzelfde merkteken in het gietwerk ;)

    We zijn nu vele jaren verder en het fabrieks klepje is helemaal niet zo'n slecht ding meer.
    Tja.... hij slijt en wordt minder na verloop van tijd, maar dat doet een upgrade variant ook.
    Er zal vast nog wel een meetbaar verschil zijn , maar of dit aan de auto nog relevant is....... ?
    Ik kom nergens een echte serieuze vergelijking tegen; niemand neemt de moeite om het met getallen te ondersteunen.
    Dus is het een upgrade? : waarschijnlijk wel. Maar is het een must have vanwege het grote performance verschil? : denk het niet.

    Verder klopt het verhaal van dat klikkend of zoemend geluid; dat had ik ook al gelezen.
     
  19. Waarom zou je meer geld uitgeven aan een "uprated" versie, terwijl het origineel net zo goed werkt en net zo (on)betrouwbaar blijkt te zijn?
     
  20. Omdat plastic sneller kapot gaat dan metaal?
    Omdat de uprated versie langer goed blijft dan het origineel?

    En natuurlijk gewoon omdat de markething jongens ons wijsmaken dat we beter spul erop moeten zetten. Net als bij de recirc valve... Al is dit standaard Ford wel erg zwakjes in vergelijking met de stalen variant. ;)

    We kunnen alles wel platslaan naar origineel is nieuw net zo goed maar dan kunnen we hier wel ophouden met onze tuning verhalen hahaha. Ja toch?
     

Deel Deze Pagina