Motor valt uit in rust

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door lc_fortune, 12 jan 2015.

  1. Teller werkt inmiddels wel? Als de pcm niet over de snelheid beschikt loopt de motor niet lekker, zou dit eerst oplossen.
     
  2. #22 dutchguy, 29 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2015
    Waarschijnlijk tijd voor een nieuwe gasklep sensor en/of stationair regelklep

    Ik zou toch echt de problemen aanpakken, want er komt een moment dat er gevolgschade is en je wagen economisch total-loss is.
     
  3. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] zijn die dingen heel erg duur? Of zijn er evt, goedkopere oplossingen voor te verzinnen?
     
  4. [MENTION=317]kolere[/MENTION] de teller doet het nog niet, heb een nieuwe versnellingsbak sensor geïnstalleerd, toen deed hij het nog niet, ik ben naar KMS in Apeldoorn geweest, die adverteert alle tellers te repareren en testen, Kom ik daar, ja die tellers van die focus kunnen wij niet testen! Die hebben een andere canbus. Hebben wij de apparatuur niet voor. Maar ga ervan uit dat de teller niet kapot is. Ik kreeg van mensen van het Amerikaanse forum de tip de bekabeling effe na te kijken en eventueel de accu ~30 minuten van het stroom te halen zodat de ECU reset?
     
  5. Waarschijnlijk is het uitvallen van de auto nu vast gesteld. Hij geeft een te laag voltage aan volgens de obd apparatuur. Dus of m'n accu, of m'n dynamo is kapot.
     
  6. Dan heb je tenminste een aanknopingspunt. Succes ermee!
     
  7. Is het voltage te laag bij draaiende motor of als de motor uit is?
    bij draaiende motor te laag (minder dan 14v) dan kun je de dynamo wel als schuldige aanwijzen. And3rs is het je accu. Ding kan de meest vreemde storingen veroorzake als hij op is.
     
  8. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] dus op het moment dat mijn accu minder dan 14 volt levert als hij aan staat moet ik me zorgen gaan maken om me accu? het gekke is dat hij voor de rest geen mankementen vertoont, alsin moeilijk starten of dergelijke.
     
  9. Nee als de motor uit is meet je de spanning van de accu. Die moet minimaal 12v zijn. Als die minder is is of je accu niet goed opgeladen(flink stuk rijden lost dat op) of je accu is kapot.
    Als je motor draait moet je 14-14,5v meten. Als dat niet het geval is is hoogstwaarschijnlijk je dynamo defect.
     
  10. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] mn auto heeft alsgoedis wel een tijd geschorst gestaan, tot op het punt dat er schimmel in is gaan staan. dus mijn hoop is dat mn accu beroerd is haha
     
  11. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] ik heb m'n auto aan de multi meter gehangen. Om te checken wat jij zei, ik heb er foto's van gemaakt omdat ik er niet super veel verstand van heb,

    Dit is de accuspanning als ik de auto net heb uitgezet. Toen de auto al enige tijd stil stond had hij 11.95 volt zo'n beetje.
    [​IMG]

    En dit is met de auto lopend. Met een maximale piek van 15,04 die ik slechts 1 keer heel kort heb gezien voor de rest hing hij rond deze spanning.
    [​IMG].

    Word jij hier wijzer van? Ik ben namelijk bang dat het probleem dus alsnog niet hier ligt.
     
  12. Ik vind dat de spanning bij draaiende motor laag is. Die is normaal gesproken ongeveer 14,4v. En die piekspanning hoort ook niet lijkt me.
     
  13. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] Hmm er schoot me net iets te binnen, ik heb er wel een audio installatie in gebouwd. Sub+versterker. Zit alleen nog geen condensator tussen. Zou dat teveel spanning kunnen wegtrekken? Waardoor de motor uitvalt?? Mijn versterker stopt er ook vaak mee, tamelijk irritant.
     
  14. Ik kan me niet voorstellen dat de versterker dusdanig veel stroom vraagt dat de motor uitvalt. Als dat wel het geval zou zijn lijkt me dat de accu helemaal op is en de dynamo ook.
    Ik heb zelf het idee dat je spanningsregelaar niet lekker meer is. Hoewel hij volgens mij wel vrij constant is.
    De condensator zal er meer tussen zitten om spanningswisselingen op te vangen en mogelijk ook verstoringen van de auto eruit te filteren.
     
  15. Wat voor accu zit er eigenlijk in? Ik las laatst hier iets over een accu die geen zilvercadmium accu was waar ook rare dingen mee gebeurde.
     
  16. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION], geen idee. Zal vanmiddag een foto posten
     
  17. [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] bedoel je net constant dat er nauwelijks flux in de spanning zit? (Schommelingen) want dat heeft hij volgens mij wel, kan evt wel een filmpje maken als dat duidelijker is?
     
  18. Hij mag inderdaad bijna niet schommelen. Zeker als je alle verbruikers uitzet.
    Jij bent vanmiddag niet thuis gok ik?
     
  19. Jawel ik ben vanmiddag gewoon thuis, wattan?
     

Deel Deze Pagina